בחירות 2023: האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא בהתבטאות נדירה על ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

בתחילת השבוע האחרון התקיים מעמד ההילולא המכובד שערך האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא לציון 40 שנה להסתלקות סבא שלו הבבא סאלי זצ"ל, הרב שנחשב לגדול הרבנים של ש"ס בעיר אשדוד, יצא בהכרזה נחרצת ומפורשת לתמוך בראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי בבחירות הקרובות שיתקיימו בסוף חודש פברואר, בנאומו מול מאות מתושבי העיר הוא אמר: "מגיע לו עוד חמש שנים בהנהגת העיר"

קהל המונים, חרדים, מסורתיים וחילונים – גדשו במוצאי שבת האחרון את אולמי ה"אצולה" בעיר אשדוד, זאת לרגל יום הילולת הבבא סאלי זכר צדיק לברכה, אותה ערך האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא (נכדו, ובנו של הבבא מאיר), הופתעו כשהאדמו"ר ביקש להעביר מסר נחרץ לקראת הבחירות הקרובות באשדוד שיתקיימו בעוד כ- 40 יום.

 

בין הבאים להילולה היה גם ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, המקורב לבית משפחת אבוחצירא בהיותו צאצא ובן משפחה למשפחת רבנים מפוארת זו. האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא הזמין את ד"ר לסרי לשבת לצידו ופתח בדברי ברכה חריגים במיוחד, בעיקר נוכח העובדה שמדובר עבורו ביום קדוש, יום פטירת סבו הבבא סאלי.

 

הוא ציין כי ראש העיר יחיאל לסרי הוא "מזרע קודש של משפחתנו עד מרן בעל האביר יעקב (רבי יעקב אבוחצירא, ממקימי השושלת המפוארת) ואז הוסיף את המשפט הבא: "ברוך ה' ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מנהיג את העיר, באיזה חוכמה, באיזה תבונה, באיזה מסירות נפש, רואים את הסייעתא דשמיא, רואים את הזכות אבות, את הברכה.

 

הרב אבוחצירא הוסיף ואמר "אנחנו ודאי מתפללים שימשיך בבחירות בעזרת ה' עוד חמש שנים – מגיע לו, אני אומר לכם אם היה מור אבי, מור זקני (הבבא סאלי) בחיים, היה מוציא מכתב שיבחרו בד"ר יחיאל לסרי שהוא ממשפחתנו, משפחת אבוחצירא".

 

הקהל האשדודי שנכח במקום, שרובו המוחלט ממצביעי ש"ס מחא כפיים נוכח דבריו של הרב הצדיק. הרב אבוחצירא הוא מרבניה הוותיקים של תנועת ש"ס בעיר אשדוד ולו מוסדות רבים לבנים ולבנות עם אלפי תלמידים ותלמידות בני הציבור המזרחי בעיר. לרב יש נציג במועצת העיר בכל מערכת בחירות בעשרים השנים האחרונות. כאשר מאז ומתמיד נציגו היה מספר שתיים ברשימת ש"ס למועצת העיר.

 

בסיום דבריו, בירך הרב הצדיק את חיילי צה"ל המוסרים את נפשם בימים אלו בגבולות ארץ ישראל, וכן את החטופים שישבו לביתם במהרה כולם בריאים ושלמים "חיים כולכם היום בזכות מור זקני בעל ההילולא זכותו תן עלנו אמן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך