איך לבחור פולי קפה? ממה מושפעת הבחירה שלכם?

אתם יכולים לעשות הרבה כדי שהמטבח שלכם ייראה כמו בית הקפה של חלומותיכם. עם מגוון רחב של פולים בסגנונות צלייה וטעמים לבחירה, תוכלו בקלות בחור את פולי הקפה הטובים ביותר עבור הקפה האהוב עליכם. למרות שהעולם המורכב של פולי הקפה עשוי להיראות מרתיע בהתחלה, המדריך הפשוט הזה יעזור לכם להבין איך לבחור פולי קפה לטעמכם
תמונה Freepik

אבל היום עם הזמינות של מכונות הקפה תוכלו להרשות לעצמכם לטעום מגוון רב של סוגי וטעמי קפה בקלות, בלחיצת כפתור. להזמנת פתרונות קפה לעסקים  או מכונות קפה לבית עבור אנשים אניני טעם, תוכלו לעיין במגוון מכונות הקפה הזמינות בקטלוג המוצרים של יזמקו קפה, ולבחור את המכונה שתוכל לפתוח בפניכם את הדרך למציאת טעם הקפה המושלם שלכם.

סוגי הפולים הנפוצים ביותר

Arabicica ו- Robusta הם שני הסיווגים העיקריים למבחר העצום של פולי הקפה הגדלים ברחבי העולם.

ערביקה: לקפה העשוי מפולי ערביקה יש חומציות עדינה, עם שילוב של טעם מתוק, עשיר ולעתים עדין. המוניטין המתוק והטעים שלו הופך אותו למשקה יומיומי רב תכליתי שרוב האנשים נהנים ממנו.

רובוסטה: פולי ערביקה ידועים בטעמים המתוקים ובחומציות הנעימה שלהם, בעוד שפולי רובוסטה ידועים בטעמם המריר יותר. 

השפעת האדמה, השטח והאקלים בעת גידול ובייצור סוגים שונים של פולי קפה הופכת את הידיעה מהיכן מגיע הקפה שלכם לקריטית יותר. לקפה מרכז אמריקאי, למשל, יש מוניטין של עדין יותר בחומציות, במרקם חלק יותר ובעל רמז של טעם פירותי עם אגוזים. לקפה אפריקאי יש טעם קצת יותר פרחוני ומעט פירות יער. רק התחשבות בגורמים כמו מזג אוויר וגיאוגרפיה יכולה לייצר פרופילי טעם שונים מאוד.

הגובה בו גדלים פולי הקפה הוא שיקול חשוב בבחירת פולי קפה, בדיוק כמו המיקום. ברוב המקרים, מתיקות הקפה עומדת ביחס ישר לגובה שבו צומח הצמח. טמפרטורות קרירות יותר בגבהים גבוהים יותר גורמות לצמחי קפה לגדול לאט יותר, מה שבתורו נותן לפולים יותר זמן לפתח טעמים ייחודיים.

קפה יכול להיות ממקור יחיד או מעורב. בכוס קפה ממקור יחיד יהיו רק פולים שמקורם במדינה אחת. פולי קפה ממקומות שונים בעולם מתאחדים ליצירת תערובות. שני הסוגים הללו מייצרים ייחודיות טעמים.לכן כדי להבין איך לבחור פולי קפה, חשוב להבין איזה טעם אתם אוהבים יותר- פירותי, אגוזי, מר, מתוק, חזק או עדין?

איך לבחור פולי קפה? כל הדברים שחשוב לזכור

כששואלים איך לבחור פולי קפה, צריך לזכור שיש מגוון כמעט אינסופי של סוגי קפה זמינים. לכן, יש צורך לחקור את פולי הקפה השונים על מנת לקבוע את פרופיל הטעם וההעדפות הייחודיים שלכם. כאשר מחליטים איזה קפה לקנות, אחת השיטות הטובות ביותר לעשות זאת היא להשתמש באף. אחת הדרכים הטובות ביותר לתאר את הטעם של הקפה היא על ידי הרחתו.

דרך הפעולה הטובה ביותר היא לדגום את הקפה אם אתה עדיין לא בטוחים לגביו. טעימת קפה נחוצה כמו טעימת יין אם ברצונכם לצבור אוסף של פולים שישפרו את הטעם של הקפה היומי שלכם. בעת בחינת פרופיל הטעמים שלכם תוכלו לחלק את טעמי הקפה לשלוש קטגוריות עיקריות:

  • מתוק מול מר
  • שוקולד ואגוזים
  • טעם פירותי או פרחוני

מאמר בשיתוף https://yazamcodrinks.co.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך