פרקליטי המחר של מקיף י"א

בבית הספר מקיף י"א באשדוד פועלת תכנית ייחודית בשם "פרקליטי המחר", המפתחת מיומנויות חשיבה, ניתוח והבנה משפטית, תוך חיזוק ערכי המנהיגות והמעורבות החברתית של התלמידים.

התוכנית "פרקליטי המחר", שגובשה על ידי הצוות החינוכי של בית הספר, מאפשרת לכיתה לדמות שלושה הליכים משפטיים משלושה עולמות שונים: עולם המקרא, עולם המשפט המודרני ועולם ההווה. בכל משפט, התלמידים נדרשים להתמודד עם סוגיה ערכית שנבחרה על ידי הצוות החינוכי.

במסגרת התכנית נפגשו התלמידים עם ישי שריד – סופר ועורך דין, ועם עורכת הדין – סויסה רות, שפועלים בהתנדבות, תורמים לתלמידים מניסיונם ומלווים אותם בתהליך כתיבת כתב האישום וההגנה. השניים מסבירים כי הכללים של המשפט המודרני מזמנים אמצעי נוסף לארגון הידע ולתהליך לימודי חדש, באמצעות יצירת קשרים חדשים בין עולם התוכן התנ"כי לעולם תוכן חדש ומסקרן.

במהלך השנה, יעלו תלמידי הכיתה שלושה משפטים מבוימים. המשפט הראשון והשני יתקיימו בבית הספר והמשפט השלישי והמרכזי יתקיים במוזיאון ארצות המקרא, תחת שיפוטה של שופטת עליון בדימוס.

הלמידה הבינתחומית בתוכנית מאפשרת לתלמידים לבחון סוגיה באופן רב ממדי. בכל שיעור, התלמידים יתנסו בתהליכי חשיבה וקבלת החלטות בקבוצה, תוך הבאת הגוונים השונים הנלמדים בשיעורי תנ"ך, הידע הנלמד בשיעורי אזרחות ובשיעורי מנהיגות.

ההתנסות מזמנת אימון של מגוון מיומנויות כלליות התומכות ומנחות חשיבה, לדוגמה: מיומנויות אורייניות לצד מיומנויות של מודעות חברתית והכוונה עצמית. "התוכנית 'פרקליטי המחר' מאפשרת לתלמידים שלנו להתנסות בתהליכים משפטיים מורכבים ולפתח מיומנויות חשובות שיסייעו להם בהמשך חייהם", אומרת מנהלת בית הספר, ליבנת זיק. "התוכנית גם מחזקת את ערכי המנהיגות והמעורבות החברתית של התלמידים, ומעודדת אותם לקחת אחריות על החברה בה הם חיים".

התוכנית "פרקליטי המחר" היא דוגמה מצוינת לדרך שבה ניתן להשתמש בלמידה משמעותית, כדי לפתח מיומנויות חשובות אצל התלמידים. התוכנית מעודדת את התלמידים לחשוב באופן ביקורתי, לבטא את עצמם ולהיות מעורבים בחברה. תלמידים המשתתפים בתוכנית מעידים שהתוכנית מאוד מעניינת ומאתגרת, "אנחנו לומדים על עולם המשפט בצורה מעשית, וזה עוזר לנו להבין טוב יותר את המערכת המשפטית בישראל". סיפר תלמיד כיתה י"א.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך