בהשתתפות רבני העיר וראש העיר: הכנסת ספר תורה והילולת הבבא סאלי זצ"ל לביהכ"נ "אברהם אבינו"

בהשתתפות מאות מתושבי העיר ספר תורה חדש הוכנס לבית הכנסת "אברהם אבינו": הגר"מ אבוחצירא ציין בדבריו שראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הינו צאצא למשפחת רבני ואדמור"י אבוחצירא וזו הברכה הגדולה ביותר להצלחתו

במעמד מיוחד ומרגש התקיים מעמד הכנסת ספר תורה שהוכנס ברוב פאר והדר לבית הכנסת "אברהם אבינו" ברובע יא' יחד עם הילולא גדולה לכבודו של האדמו"ר סידנא בבא סאלי זצ"ל במעמד רבנים וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו.

המעמד החל בשעות הצהריים בבית משפחת סבג הי"ו, לשם הגיעו רבנים וידידי המשפחה שהשתתפו בכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה.

עם סיום כתיבת האות האחרונה בספר התורה, ערכו תפילת מנחה ברוב עם בבית במשפחה ובירכו ברכת מי שבירך לכל חיילי צה"ל והחטופים שיצליחו במערכתם ולא יגרם להם שום נזק וישוב לביתם בקרוב בריאים ושלמים לחיים טובים ולשלום. לאחר התפילה, הכניסו את ספר התורה לתיק המיוחד והמפואר, תוך כדי שיצאו מהבית בשירה ובריקודים לתהלוכה.

את התהלוכה ליווה רכב תפאורה שהשמיע כל העת שירים שמחים לכבודה של תורה, כשרבים רוקדים עם ספר התורה תחת אפריון מואר בשלל מנורות צבעוניות, עוברי אורח ושכנים רבים יצאו לחלונות ביתם לקול צלילי השירה והריקודים והשתתפו אף הם בשמחה כשהם מוחאים כף ומשליכים סוכריות על ראשי החוגגים, כך גם רכבים עצרו בצד התנועה, יצאו מרכבם והניחו את ידם על ראשם ונגשו ברטט לנשק את ספר התורה בהתרגשות מיוחדת, תוך כדי בקשה לברכה והצלחה ונסחפו למעגלי הרוקדים להשתתף בשמחה הגדולה של הכנסת ספר תורה לקול צלילי השירים של בעל ההילולא הבבא סאלי זצ"ל.

עם הגעתם לבית הכנסת "אברהם אבינו" יצאו המתפללים לקדם את פניהם עם ספרי תורה בידיהם ופתחו בריקודים ומעגלים. לאחר קבלת עול מלכות שמים ולאחר אמירת מזמור לדוד וימלוך ד' כנהוג, הוכנס ספר התורה להיכל הקודש ברוב שמחה והתרגשות.

לאחר תפילת ערבית חגיגית, הציבור הרחב השתתף בסעודת מצוה מכובדת באולם חדר האוכל שע"י הישיבה בהשתתפות רבנים חשובים ובני המשפחה ומתפללי בית הכנסת.

בשולחן המזרח נראו רב בית הכנסת, הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא רבה של הסיטי ורבה של ק"ק "תפארת רפאל", ידיד המשפחה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו ובני משפחת סבג. לצד הרבנים הונח בכבוד והדר הספר תורה החדש לצד תמונת דיוקנו של בעל ההילולא האדמו"ר סידנא בבא סאלי זצ"ל שהשנה מציינים 40 שנה להסתלקותו.

הגר"מ אבוחצירא בדבריו נשא דברי תורה בענין מצוה החשובה של כתיבת ספר תורה וקישר את המצוה הגדולה יחד עם ציון יום הילולתו של סידנא בבא סאלי שהוא עצמו היה כמו ספר תורה בקדושתו ומעלתו שרבים בעולם זכו ליהנות מאורו ועד עצם היום הזה בזכות התפילות על ציונו הק' בנתיבות.

בירך את משפחת סבג היקרה על הזכות הגדולה בקיום מצוה יקרה זו ושיזכו לאורות הגדולים מהשפע של יום ההילולא וסיים בברכה מיוחדת למעלת ידיד ה' וידיד כל בית ישראל כבוד ראש העיר הנכבד היקר והנעלה ד"ר יחיאל לסרי הי"ו שהוא בנן של קדושים וצאצא לשושלת המפוארה של רבני משפחת אבוחצירא זצוק"ל שזה הברכה הגדולה ביותר ושיזכה לשפע ברכה והצלחה וימשיך להנהיג בהצלחה את עירנו עד ולא עד בכלל כל הימים.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי נשא דברי ברכה לכבוד המעמד והזכיר בדבריו מפרשת השבוע, ציין לשבח את משפחת סבג היקרה שזכו להכניס ספר תורה מהודר ביום ההילולא לצדיק הבבא סאלי זצ"ל, שהיה לסמל ולדוגמא של מנהיג הנקרא בפי כל "עמוד התפילה של ישראל" שבזכות יום קדוש זה, עם ישראל יזכה לישועה ורחמים ובפרט לחיילי צה"ל הנלחמים בחירוף נפש בכל רגע שלא יפגעו ויצליחו במערכתם ולכל החטופים השבויים שיזכו לשוב לביתם בריאים ושלמים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך