"כל שנה אני מחכה לאנשים מהגמ"ח שיחממו לי את החורף"

כבר מעל עשור גמ"ח חסדי מאור מאיר, על שם הנער מאור בן שמעון ז"ל, ממשיך בפרויקט "החורף החם" בו הוא מחלק מטריות לילדי הגנים וערכת בגדים חמים לקשישים שחלקם הגדול עריריים * בלי העזרה הזו, החורף יעבור עליהם בצורה קשה * שמעון בן שמעון מנהל הגמ"ח: "כשחם לאנשים אחרים זה עושה לנו אנשי הגמ"ח חם בלב".

לתת זה הרבה יותר מלקבל. תשאלו את אנשי גמ"ח חסדי מאור מאיר. הגמ"ח שנקרא על שמו של הנער מאור מאיר ז"ל שנפטר בגיל 16 בלבד והעניק בחייו הקצרים כל כך הרבה למען אחרים מכספו ואפילו מארוחותיו.

כבר 12 שנה קיים הגמ"ח כצוואה על מעשיו של מאור מאיר ז"ל. אביו שמעון בן שמעון ומשפחתו הקימו את הגמ"ח ומאז הם עוזרים לכל תושבי אשדוד והסביבה עם דגש על ילדי העיר. אצל אנשי הגמ"ח לתת מחמם את הלב תמיד. ובמקרה הזה גם תרתי משמע.

בגמ"ח חילקו לקראת החורף מטריות לילדי הגנים וערכות חימום לחורף לקשישים. חלוקת המטריות לילדי הגנים דואגת שלא יהיו, ואפילו בטעות, ילד או ילדה בגן שאין להם מטריה בגשם. מי שעזרה לשמעון בן שמעון מנהל הגמ"ח בחלוקה היא נכדתו נויה. דור נוסף לעזרה לאחרים. עד כה חולקו מאות של מטריות.

לגבי הקשישים, שאגב, חלק לא קטן מהם הם עריריים, זוהי מסורת שנמשכת זמן רב וחלק מהקשישים מחכים כל חורף לערכה שמחממת להם את הלילות הקרים. שמעון בן שמעון מכיר אישית את רוב הקשישים שזקוקים לערכה וחלק הוא מקבל מהרווחה ומגיע עד לביתם.

אחד מאותם עשרות קשישים אמר לשמעון בן שמעון בעת שהגיע אל ביתו לחלק לו את הערכה: "כל שנה אני מחכה לאנשי הגמ"ח שלך שיחממו לי את החורף. אין לי מילים להודות לכם. שתהיו תמיד בצד הנותן". שמעון בן שמעון הנרגש אמר: "זו מסורת שאנחנו בגמ"ח חסדי מאור מאיר עושים ונעשה כל חורף. כשחם לאנשים אחרים זה עושה לנו, אנשי הגמ"ח, חם בלב".

אבל בזה לא הסתיימה הנתינה בגמ"ח. בימים האלה אנשי הגמ"ח ושמעון בן שמעון ממשיכים, מאז ה-7.10, להעניק מכל טוב לחיילים באזור העוטף ובדרום כולו. הפעם הם החליטו לחלק ערכה מיוחדת. שמעון בן שמעון: "הגענו לעוטף וחילקנו מאות ספרי תהילים טליתות ואלפי דברי מתיקה לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון. מכאן שלוחה להם הברכה בכל מעשי ידיהם. הם הגיבורים שלנו, הם שומרים עלינו, ותפקידנו לעטוף אותם באהבה כמה שניתן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך