פוליטיקה זולה: בזמן שלוחמנו נופלים בקרב – מועמדים לראשות העיר עסוקים בהסתה

בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמה מצפון ומדרום, והקרבות הקשים ברצועת עזה גורמים לאבדות קשות בקרב לוחמנו, באשדוד זה כנראה לא מזיז למועמדים השונים לראשות העיר. כצנלסון, גלבר, ברק סרי ומועמדים נוספים מתעסקים ברפש הפוליטי ומחרחרים ריב כדי לגרוף עוד קולות. מי ששבר את שיאי החוצפה היה סניה כצנלסון שהסית נגד חרדים, וספג בוז מהציבור שמאס בהסתה בזמן מלחמה.

שבוע קשה עבר על לוחמי צה"ל ברצועת עזה ובצפון הארץ, פלוגות וגדודים ספגו אבדות קשות ביותר. טובי בנינו נפלו בקרבות עזים, וצמד המילים "הותר לפרסום" הופיע שוב ושוב בבקרים של השבוע החולף, והותיר שברון לב עצום אצל משפחות רבות ובלבבות של כולנו. העצב הגדול מילא את חלל האוויר, ורבבות מעם ישראל נשאו תפילה חרישית שהבנים יחזרו בשלום מהמלחמה הקשה והעקובה מדם.

בזמן שכל זה קורה, והביטחון של תושבי מדינת ישראל נמצא במצוקה מתמדת, יש מי שחושב שדווקא עכשיו זה הזמן לעשות פוליטיקה זולה ומכוערת, על גבם של התושבים. זה קורה בכנסת עם פוליטיקאים בגרוש, שעסוקים בהסתה כל הזמן, והנה השבוע זה הגיע גם לעיר אשדוד.

בחסות הבחירות לרשויות המקומיות שנדחו רק לאחרונה, ונקבע כי יתקיימו בסוף חודש הבא. מועמדים לראשות העיר, פוערים את פיהם ומוזילים את הפוליטיקה, מפלגים ומשסים, וכל זאת במטרה לקושש קולות בודדים לטובת הבחירות שיתקיימו מתישהו. לא מפריע להם שבדיוק באותו הזמן לוחמי צה"ל מחרפים את נפשם למען ביטחונם, ועושים כל שביכולתם על מנת לאחד את עם ישראל בזמן שהם מפלגים.

שכח? הפגישה של כצנלסון עם שר השיכון לטובת הציבור החרדי

המפלגים

כבר כמעט שבועיים שהמועמד ברק סרי מנסה לחזור לתודעה של הציבור האשדודי ללא הצלחה, לשם כך הוא לא בוחל בשום אמצעי ומשתמש בפוליטיקה זולה ומכוערת. מתבטא פוליטית בצורה שעלולה לייצר קרע בעם – שמזכירה את ימי הפילוג של לפני ה- 7 באוקטובר. ימים אפלים של מחלוקת שהביאו על עם ישראל אסונות קשים.

לא הרחק ממנו נמצאת הלן גלבר, האישה שרגילה לצעוק ולקטר מספסלי האופוזיציה ומתיימרת להיות ראש העיר, עסוקה בעיקר בפילוג בימים קשים אלה. אחד הפעילים הפוליטיים הבולטים בעיר ששוחח עם עיתון 'המגזין' הסב את תשומת ליבנו לפוסטים בדף הפייסבוק של הגברת גלבר ואמר "שימו לב לניסיונות הפילוג והפוליטיקה הזולה, לתקוף את לסרי על זה שהוא לא גיבה את הרמטכ"ל? כמה פתטיות יכולה להיות לה. לתקוף ולפלג בימי מלחמה קשים, בשעות שמודיעים בהם על חיילים שנפלו, סביב נושאים הזויים שאין להם קשר לאשדוד, פשוט הזוי".

אלפי יחידות דיור בבניה ברובע פארק לכיש באשדוד

המסית

שני המועמדים שהזכרנו, אומנם מתעסקים בפוליטיקה זולה, ומנסים בכל כוחם לקושש קולות לפני הבחירות, אך המועמד השלישי הצליח לחצות את שיאי ההסתה בתקופה האחרונה ושמו שמעון כצנלסון.

המלחמה הקשה שאנו נמצאים בה הצליחה לאחד חלקים גדולים בעם ישראל, רבים משני הצדדים (חרדים וחילונים) הניחו את משקעי העבר והחליטו שאחרי ה- 7 באוקטובר, השנאה חייבת לחלוף מהעם. אך סניה כצנלסון חושב אחרת. גם הוא כמו המועמדים האחרים החליט לפעור את פיו במהלך הימים האחרונים, בזמן שדובר צה"ל מודיע על עוד חייל שנפל בקרב.

כצנלסון החליט לשסות נגד הציבור החרדי, בעקבות פגישה שהתקיימה עם שר השיכון מאגודת ישראל במשרד השיכון סביב אישור תב"ע לרובע ז' החרדי. הוא החליט להתבטא בצורה קשה נגד החרדים כשהוא משתמש במילים "להקיא, ומוכרים את העיר" כאשר מהות הפגישה בכלל הייתה על אישור התב"ע לרובע ז' החרדי.

הרשת רעשה סביב הפוסט המביש והמפלג של כצנלסון, הוא ספג בוז צורם בעיקר מהציבור המסורתי, והגדיל לעשות אתר מקומי שפרסם תמונה מלפני שנתיים במשרדו של שר השיכון החרדי, שלצידו אותו כצנלסון מפלג ומסית. הפעיל הפוליטי איתו שוחחנו הוסיף ואמר "בזמן שהבניה לציבור הכללי ברובע פארק לכיש צוברת תאוצה בצורה אדירה עם אלפי יחידות דיור בבניינים רבי קומות ענקיים, לכצנלסון מפריע מה קורה ברובע ז', הזוי. בעיקר בגלל שמאז שנות ה- 90 עת העלייה הגדולה מברית המועצות, לא הייתה בנייה בהיקף כזה כמו שקורה היום בעיר אשדוד".

"נכון, יש בחירות בעוד זמן מה, אך אין זה אומר שהפוליטיקה הישנה צריכה להישאר במלא כיעורה, וכשצועקים "הגיע הזמן לשינוי" מתכוונים בעיקר לפילוג המיותר, לשיח הקשה ולשיסוי בין ציבורים ואוכלוסיות. זמנו של השיח הזה עבר ממדינת ישראל בכלל ומתושבי אשדוד בפרט, שצמאים בימי המלחמה לשיח מכבד, הכלה והבנה של האחר ובעיקר ממלכתיות ובגרות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך