דוח הלמ"ס לשנת 2022.

89.6 אחוז מתושבי אשדוד מרוצים מסביבת המגורים שלהם

אשדוד נמצתא במקום החמישי בישראל. מדובר בעלייה לעומת השנה שעברה, ונתונים גבוהים מממוצע הארצי העומד על 84 אחוז. ראש העיר ד"ר לסרי: "אנחנו כרשות עצמאית איתנה השקענו בעשור האחרון משאבים אדירים בשיפור איכות החיים של התושב".
אשדוד מבט על
צילום: טל אקוקה

אוהבים את אשדוד? כנראה שכן. מסתבר כי  89.6 אחוז מתושבי אשדוד מרוצים מסביבת המגורים שלהם. אשדוד ממקומת חמישית בישראל בשביעות הרצון.

הקמת הפארקים, העצמת אירועי התרבות, הטיפוח הסביבתי, שדרוג המרחב האישי-ציבורי, והגברת הביטחון האישי באמצעות מצלמות ותאורה מתקדמת מציבים את אשדוד בצמרת הערים בישראל שתושביהן מרוצים מהן – על פי דוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2022. מדובר בעלייה לעומת השנה שעברה, ונתונים גבוהים מממוצע הארצי העומד על 84 אחוז

יש לציין כי הדוח בודק גם פרמטרים שאינם באחריות ישירה על העירייה, ואינו לוקח בחשבון בניתוח את המצב הסוציואקונומי של העיר. כך, למשל, שואל הדוח על תפיסתו האישית של התושב בדבר נושאים שאינם קשורים לאשדוד אלא ברמה הארצית, דוגמת עמדות על מערכת המשפט, על מערכת הבריאות ועוד. בנוסף, נשאלו הנסקרים על נושאים שאינם יכולים להעיד על המדד העירוני ולרשות המקומית אין השפעה עליהם, לטוב או לרע.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "אשדוד הפכה עם השנים למקום שהכל קורה בו קרוב לבית, ואנחנו כרשות עצמאית איתנה השקענו בעשור האחרון משאבים אדירים בשיפור איכות החיים של התושב, שיכול כיום ליהנות בהישג מכל מה שעיר מודרנית ומתקדמת מציעה בכל תחום. הניקיון ברחובות, הנראות, תחושת היחד, ההבנה שאנחנו כעירייה באנו באמת לעבוד בשביל התושב ובשביל רווחתו מייצרים את הגאווה האשדודית המוכרת, התורמת למרקם חברתי מצוין ולעיר מובילה עבור תושביה, שמעידים על כך בעצמם. הדוח מתייחס לשנת 2022, כך שיש בו פרמטרים שהמשכנו לשפר ב-2023 והשפעת ישתקפו היטב בדוח הבא".

הדוח מבטא היטב את תוצאות הפעולות המתמשכות שנוקטת העירייה ומציבות את התושב ואת איכות חייו במרכז. כך, למשל, הקמת מנהלות הרובע שהובילו לקשר ישיר והדוק יותר עם התושבים וטיפול בבקשותיהם, טיפוח המרחב הציבורי הכולל פארקים, שבילי הליכה ואופניים, מתקני כושר, גני שעשועים. טיפוח המרכז הציבורי על ידי נטיעת עצים ופרחים, הוספת מכונות טיאוט וניקיון – גם כאלה שיכולות להיכנס למקומות צרים יותר, והתאמת תוכניות העבודה בהתאם לצמיחתה של העיר.

לכך, מצטרף השדרוג בתחומים נוספים, דוגמת השקעה של מיליוני שקלים בתאורת לד במקומות שהיו פחות מוארים והחלפת 15,300 נורות בשנה האחרונה. לצד החיסכון הכלכלי, ישנה גם ירידה משמעותית בתלונות למוקד על מקומות חשוכים: מ-3,703 בשנת 2022 ל-2,701 בשנה החולפת. בנוסף, שופצו מגרשי הספורט השכונתיים, שודרגה בהם התאורה ובחלקם הוצבו עמודי תאורה חדשים לטובת פעילות ספורטיבית גם בלילה.

ב-2023 המשיכה העירייה בחיזוק תחושת הביטחון, ועשתה זאת ביתר שאת מאז פרוץ חרבות ברזל. בעירייה הרחיבו את מוקד רואה שכיום נעזר בכ-1000 מצלמות הפרושות בכל רחבי העיר ומסייעות למנוע פשיעה בזמן אמת, ולאתר גם מפגעים לאחר מכן.

השיטור העירוני מפגין יותר נוכחות, ישנו חיבור מצוין ויעיל עם תחנת המשטרה המקומית ועם שוטרי מרחב לכיש, ואליו מצטרפים מתנדבים רבים הפועלים למען שכונותיהם וסביבתם הקרובה ומגלים אכפתיות למקום המגורים ופועלים להצלחתו. לכך יש להוסיף את כיתות הכוננות שהוקמו ומונות כ-186 מתנדבים ומתנדבות יוצאי יחידות קרביות, שמספרם עוד יגדל,

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך