"קיבלתי את החיים במתנה"

הרופא במסוק לא חשב שי' ישרוד עד איכילוב, וביקש מהטייס לנחות בביה״ח הציבורי אסותא אשדוד מה שהציל את חייו של הלוחם

הנס הפרטי של הלוחם י' קרא דווקא בבית החולים אסותא: "אחרי ארבעה ימים של שוק, זה התחיל לחלחל. למרות שאין לי רגל ולמרות שאני לא שומע באוזן שמאל - קיבלתי את החיים שלי במתנה בזכות הטיפול הראשוני של הצוות שלי בשטח ובזכות הטיפול של הרופאים, האחיות והצוות הרפואי של בית החולים אסותא אשדוד". 

כבר למעלה מ- 3 חודשים שמדינת ישראל נמצאת במלחמה שעדיין אין לה שם ברור. יש שקוראים לה מלחמת 'שמחת תורה', 'ה- 7 באוקטובר' או 'חרבות ברזל'.

מה שכן בטוח, זה שחיילים צה"ל ממשיכים להילחם בדיוק באותו ארגון טרור רצחני שגרם לנו להיכנס לעזה ולנקות את כיני הטרור הבלתי נתפסים מדי יום ומדי שעה. במהלך הלחימה עם ישראל איבד את מיטב הבנים והבנות שלו ויש כאלה שעוד ממשיכים להיאבק על חייהם בבתי החולים. אחד מהם י' לוחם שנפצע אנושות ורק בגלל החלטה אחת ניצלו חייו.

בכתבה שהתפרסמה בכתבתו של אסף קמר כתב ynet משתף י' על מה שעבר ועל ההחלטה שהצילה את חייו ועל המתנה הגדולה שקיבל

י' נפצע אנושות בלחימה, איבד דופק ונשימה במסוק כל הדרך על בית החולים. הרופא לא חשב שיחזיק מעמד עד איכילוב וביקש מהטייס לנחות באשדוד – החלטה שבדיעבד הצילה את חייו. "הייתי במצב אנוש, רגע לפני המוות, ויחד איתי נפצע גם צביקה לביא ז"ל, חבר מהצוות שלי שגם היה מאושפז פה כמה שבועות ולצערי הרב נפטר מהפציעות שלו" סיפר י' בכתבה מתוך כתבתו של אסף קמר כתב ynet

לראשונה באסותא אשדוד: מסוק פינה פצוע לטיפול בבית החולים
מסוק במנחת חצר בית החולים אסותא

"קיבלתי את החיים שלי במתנה" 

"היא מחלחלת לאט לאט. זאת פציעה קשה ויש יותר קשות ממנה. אני מסתכל על זה בתור הזדמנות לחיים חדשים. במסוק לא היה לי דופק ולא הייתה לי נשימה, עברתי שלושה או ארבעה ימים בטיפול נמרץ כדי להבין שמתתי בדרך לבית החולים. הגיע אליי בחור שעזר לפנות אותי, התיישב על המיטה שלי, החזיק לי את היד ואמר לי 'מתת לי בידיים'. אחרי ארבעה ימים של שוק, זה התחיל לחלחל. למרות שאין לי רגל ולמרות שאני לא שומע באוזן שמאל – קיבלתי את החיים שלי במתנה בזכות הטיפול הראשוני של הצוות שלי בשטח ובזכות הטיפול של הרופאים, האחיות והצוות הרפואי של בית החולים אסותא אשדוד", סיפר י'.

פרופ' מיכאל דרקסלר, מנהל המחלקה האורתופדית באסותא אשדוד, מוסיף פרטים נוספים על הפציעה הקשה של י' ועל השיפור הדרמטי במצבו: "מכל הבחינות, מצבו מצוין לעומת איך שהגיע אלינו. גופנית הצלחנו להימנע מקטיעה גבוהה ועברנו לקטיעה נמוכה. שמרנו לו את מפרק הברך, היה גדם קטן עם פגיעה גדולה של הרקמות והצלחנו לעשות את זה. וזה ממש משנה מבחינת יכולת ההחלמה להמשך מבחינה תפקודית. הוא מאושפז אצלנו יותר מחודש. היו פגיעות באוזניים ובעיניים ובדברים נלווים. יחסית לפציעה הקשה, הוא יצא בצורה טובה".

לבינתיים נאחל רפואה שלמה לכל הפצועים, אזרחים ואנשי כוחות הביטחון

צילום תמונה ראשית: קרדיט בית חולים ציבורי אסותא אשדוד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך