במעמד רבנים חשובים, סיום הש"ס, ותפילות לזכותם של חיילי צה"ל והחטופים

במלאת יא' חודש להסתלקותו של מוקיר ורחים רבנן, אוהב תורה ולומדיה, רודף צדקה וחסד, מותיקי עירנו רבי רפאל שטרית זצ"ל - נשיא מוסדות "אוצרות הגדולים" ברובע ז' ובית המדרש "אהבת שלום" ברובע ה', התקיימה עצרת מספד והתעוררות במעמד גדולי תורה ורבנים חשובים באוהל ענק שהוקם ברחבת בית הכנסת "אוצרות הגדולים". 

המעמד החל בסיום הש"ס שנלמד במשך השנה ע"י תלמידי הישיבה הגדולה "נחלת אברהם" ובני המשפחה ע"י בנו הרה"ג ר' שמואל שטרית ראש מוסדות "אוצרות הגדולים" ויוזם רעיון ללימוד והפצת המשנה "שרפי קודש" לאחר אמירת ההדרן עלך אמר את הקדיש.

לאחר מכן הגר"ש שטרית כיבד את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לפתוח ושאת דברים לכבוד המעמד.

את דבריו פתח ראש העיר במצב בו עם ישראל נמצא בימים אלו בלחמה קשה וכואבת וכולנו צריכים להתפלל להצלחת חיילי צה"ל ולהרבות זכויות בעם ישראל, לכן בערב נפלא זה עושים סיום הש"ס לע"נ המנוח רבי רפאל שטרית זצ"ל כן הזכיר את המפעל הגדול של המשנה היומית שלאחר שבע שנים זוכה להשלים את סדרת הספרים על ביאור המשנה וזוכרים היום גם את האח רבי יהודה זצ"ל והאמא הצדקנית מרת שמחה ע"ה. המנוח מאז ומתמיד היה מחובר לתורה, כל מה שאנו רואים כאן את הבת מדרש הספרי תורה זה רבי רפאל והכל פעל בענווה בשקט ובצניעות כל חייו. בדבריו הזכיר מפרשת השבוע על משה רבינו במעלותיו הגדולים שהביאוהו להיות מנהיגם של עם ישראל. בסיום הזכיר את ילדיו היקרים הממשיכים את דרכו ובראשם רבי שמואל וזכותו של המנוח תעמוד למשפחה ולכל העיר ושנזכה לשמוע ישועה לכלל עם ישראל.

את המעמד הנחה בטוב טעם הרב שמעון וזאנה. אחריו נשאו דברים הרבנים הראשיים לעירנו הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו והרה"ג רבי יוסף שיינין, אחריהם נשאו דברים הגה"צ רבי מאיר כהן רב ק"ק הריב"ז ונשיא איחוד הרבנים הספרדי, הרה"ג ר' משה אמסלם אב"ד אשדוד, הרה"ג ר' פנחס קריספין רו"מ "מורשה", הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא רבה של הסיטי ורב ק"ק "תפארת רפאל" וחבר איחוד הרבנים הספרדי, מר אליהו זוהר ראש העיר קרית מלאכי, הרה"ג ר' יוסף אלנקווה רבה של גוש קטיף לשעבר הרה"ג ר' אליהו קרימלובסקי ר"י "נחלת אברהם".

הרבנים הזכירו את גדלותו בחסד, בתענית דיבור שהיה נוהג לעשות מידי פעם חוץ מזה ששמר על פלך השתיקה, לא החזיק טובה לעצמו, סעודת ראש חודש שהיה נוהג לעשות בקביעות בביתו, זכה להכניס עשרות ספרי תורה, הקים עולה של תורה בעשר אצבעותיו, היה משכים קום לתפילת שחרית והיה מעיר את השחר ואכן לא סתם זכה לאריכות ימים ושנים, המנוח היה מעשרה ראשונים בבית הכנסת והכל מתוך ענוה בפשטות ובצניעות, נתן תרומות בקנה מידה בל יתואר.

בנו הגר"ש שטרית חתם את מסכת הדרשות ואמר, את חייו חי כאדם פשוט לגמריי, כמי שאין לו דבר משל עצמו, הוזיל מממונו לכל דבר שבחסד ובקדושה, ובכספו בנה בתי כנסת, תמך בישיבות, מימן אברכים, רכש ריהוט ותרם באופן קבוע ומתמשך לבני תורה ולכל הדברים הנצרכים לפאר ולרומם את בית ה'. בפעולותיו הנאצלות, היה עוזר לעניים, ליתומים ולאלמנות, ומשלם לבר מצוות ובריתות של מעוטי יכולת.

 

משפט מפליא המבטא יותר מכל את מהותו, היה שגור תמיד על פיו: 'אני אוהב את בורא עולם בדם ליבי בכל רגע מחיי'. ואכן זכה הוא גם בגיל מופלג (מעל גיל 90) שיהיה לו הכח ללכת מביתו ברובע ב' לבית הכנסת כאן לרובע ז', מרחק כשעה ברגל, כך היה נוהג 3 פעמים בכל שבת ולמרות המרחק הרב היה מגיע לפני כולם, ענין שהוא מעל לסדרי הטבע. היה גם קונה הכל בכסף מלא – עליות, פרנסה, פתיחת היכל ועוד, אפילו שיכול לקבל בחינם כי הכל נבנה מכספו, כי זהו מהלך חייו ומבטו הנצחי – הכל שייך לבורא עולם.

בכל שנותיו היו הוא ואמנו הקדושה למודים בשמירת הפה והלשון, ומלכות פה תורה שהיא התורה שבעל פה ממנה הזכות שלנו לעסוק ולהפיץ הלימוד של תורה שהבעל פה.

יהי רצון לפני הבורא יתברך שנזכה להמשיך להפיץ אור המשנה ולהסב לו נחת בשמי מרום מנוחתך עדן, בבחינת ברא מזכה אבא ולישועת כלל עם ישראל.

בסיום הדרשות, ערך מעמד של קבלת עול מלכות שמים וקריאת תהילים להצלחת חיילי צה"ל ולשובם של החטופים והשבויים במהרה כשהקהל עמד על רגליו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך