לכבוד השנה החדשה: מהם השמות הפופלרים לתינוקות באשדוד?

portrait of cute babies on light background

לכבוד תחילתה של השנה האזרחית החדשה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מפרסמים את רשימות השמות הנפוצים ביותר במדינת בישראל לבנים ולבנות לשנת 2022. ובכללם גם את שמות הילדים באשדוד. בעשירייה הראשונה לשמות הבנים באשדוד מככבים השמות: דוד, משה, רפאל, יהודה, ארי, יוסף ישראל, לביא, יעקב ואברהם בסדר הזה. העשירייה הראשונה תופסת נפח של 20.79% מכלל שמות הבנים שנולדו ב-2022 שהם 443 תינוקות בעיר אשדוד בלבד.
בעשירייה הראשונה בשמות הבנות המובילות הן: אסתר, אביגיל, רבקה, אדל, שרה, איילה, נועה, חיה, רחל וחנה. 429 תינוקות סך הכל שהן 21.3% משמות הבנות.
בראש הרשימה לבנים, באשדוד כאמור השם דוד נמצא עם לא פחות מ-59 תינוקות שזהו שמם. את השם אסתר באשדוד קיבלו 54 בנות בשנת 2022.
ברמה הארצית השם המוביל הוא מוחמד עם 2,378 תינוקות בשם זה. אבל ניתן לראות על פי נתונים משנים קודמות שהשם מוחמד נמצא במגמת ירידה. בקרב הבנים היהודים השם המוביל, כמו באשדוד, עם 1,710 בנים שנקראו דוד. בקרב הבנות היהודיות השם אביגיל מעטר את ראש הטבלה עם 1,284 בנות שנקראו בשם זה.
השמות המעניינים באשדוד הם דווקא אלו שנמצאים בתחתית הרשימה. עם – 5 ילדים לכל שם נמצאים בתחתית הרשימה שמות כמו: אור, הני, ארבל, היילי, פערל ושיינה לבנות. אמיתי, בן, ליאו, נפתלי, עוז ונריה לבנים.
בשנה הבאה אנחנו עתידים לקבל את סטטיסטיקת השמות לשנת 2023 בה שמות בהשראת מלחמת חרבות ברזל עתידים לטפס למעלה. שמות כמו בארי, עוז, ניר, ארז ונובה עתידים לתפוס נפח. כבר משנת 2022 אנחנו רואים מספר מרשים של 240 ילדים בשם בארי ועוד 44 ילדים בשם עוז הרבה לפני תחילת המלחמה. אפשר רק לצפות שהמספרים בארץ יגדלו בספירה הבאה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך