בצד שלנו

אורח מפתיע בכיכר החטופים: איש האופוזיציה האיראני והיד בהשתי בביקור תמיכה והזדהות

איש האופוזיצה האיראני שהגיע לביקור תמיכה בישראל כאורח פורום מזרח תיכון ישראל יגיע היום (חמישי) בשעה 16:30 לביקור תמיכה והזדהות בכיכר החטופים. בשעות הצהריים המוקדמות סייר בהשתי בקיבוצי ויישובי הדרום בהשתי נחשף מקרוב לזוועות ה-7 באוקטובר וניפגש עם חיילים בשטח. בהשתי הגיע עם רעייתו מטי האבן, פעילת זכויות אדם ומתמודדת בבחירות לפרלמנט הבריטי מטעם המפלגה השמרנית

מדובר בביקור ראשון בארץ של איש האופוזיציה האיראני והיד בהשתי (Vahid Beheshti). הוא הגיע לישראל, כאמור, כאורח פורום מזרח תיכון ישראל והשתתף בין היתר בשדולת חיזוק תודעת הניצחון הישראלית בהובלת חברי הכנסת אוהד טל ויבגני סובה בשיתוף פרויקט הניצחון הישראלי של פורום מזרח תיכון ישראל.

בהשתי הוא עיתונאי עצמאי ופעיל זכויות אדם ואופוזיציה איראני המתגורר בלונדון. בהשתי מפגין כבר למעלה מתשעה חודשים, תוך כדי שביתת רעב של 72 יום, במחאה כנגד איראן ומשטר האייתולות בקריאה לסיווגם של משמרות המהפכה כארגון טרור.

חלק מדבריו של והיד בהשתי אתמול בכנסת:

"חייבים להשמיד את חמאס וחיזבאללה, אבל יכול להיות שיקום חמאס חדש עם שם אחר, כי השלטון האיראני עדיין קיים. הם המממנים העיקרים ולהם יש הגישה לאמצעים. זה ממשל שקם לפני 44 שנה ששם לו יעד ראשון להשמיד את מדינת ישראל, והם פועלים ביתר שאת בנושא.

אני כאן כדי להעניק את המסר הבא – העם האיראני אוהב את ישראל ותומך בו במיוחד אחרי השביעי באוקטובר, אנחנו אוהבים אתכם זקוקים לכם וגם אתם זקוקים לנו.

בקרוב תצטרכו להתמודד עם הפיל של החדר והוא השלטון האיראני, אנחנו לא צריכים לחשוש מלתקוף בסיסים איראניים באיראן. לא לפחד לתקוף את ראשי ההנהגה האיראנית באיראן, זו השפה היחידה שהם מבינים. החדשות הטובות- שיש לכם צבא של 80 מיליון איראנים הצמאים לחופש ודמוקרטיה, משנת 2009 הם מנסים להפיל את השלטון אך טרם נחלו הצלחה, בגלל האלימות הברברית של השלטון האיראני. תמיכה שלכם בעם האיראני, ואתם תראו איך הם יורידו את ראש התמנון ונחווה כולנו שלום.

השלטון האיראני נמצא בחולשתו הגדולה ביותר מזה 44 שנים. הם היו מודעים על ההתקפה בשביעי לאוקטובר מראש, הם חשבו שאחרי המתקפה הנוראית הם ישיגו הפסקת אש כוללת תוך חודשיים, אבל זה לא קרה. עזרו לנו להפיל את השלטון, נסו לדמיין איך יראה המזרח התיכון בלי השלטון האיראני, תארו לכם"

בהשתי צפוי לחזור ללונדון מחר (שישי) בבוקר

קרדיט סטילס: מיכאל כץ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך