בוגרים חונכים צעירים לקראת חטיבת הביניים

'אור לחינוך' הינה תכנית מנהיגות חברתית והכנה רגשית וחברתית למעבר מבית הספר היסודי לחט"ב. התוכנית פועלת כבר מספר שנים בעיר אשדוד, במקיף א' ובמקיף ו'. השנה נפתח סניף שלישי בעיר, במקיף ה'

תכנית "אור לחינוך" בעיר פועלת במסגרת המחלקה למעורבות חברתית במנהל החינוך בעיריית אשדוד, ובשיתוף פעולה בין הגב' מרטין עובדיה, ראש אגף יסודי בעיריית אשדוד, הגב' אילנה סיסו וחברת 'אדמה'. גם בתקופה זו, בצל מלחמת 'חרבות ברזל', פועלת התוכנית תוך שמירה על כללי ההתגוננות והוראות החירום.

מטרת התוכנית היא להכשיר את התלמידים הבוגרים לשמש כחונכים לתלמידי היסודי, כשהם עוברים יחד תהליך משמעותי וחשוב ע"י שימת זרקור על תכנים כמו חשיבה חיובית, החוזקות שבי ועוד. את התוכנית מלווים סטודנטים שעברו הכשרה מיוחדת והם אלה המנחים את התלמידים.

הנוער השותף לתוכנית מפתח את ה"אני העצמי" שלו, מעביר את התכנים לתלמידים הצעירים, מתנדב בקהילה ומרחיב את מעגל העשייה והנתינה. התלמיד הצעיר מקבל חשיפה ונחיתה רכה יותר במעבר בין היסודי לחטיבה, לומד להיות בוגר בעל חשיבה חיובית וערכית ומצטרף למעגל ההתנדבות כבר בגיל צעיר.

אורטל מיכאל חדד, מנכ"לית "אור לחינוך": "אנו מאמינות כי פעילות אור לחינוך בימים אלה מסייעת לחוסן הלאומי של בני ובנות הנוער שלנו, והחונכות השנה תהיה משמעותית עד מאוד".

אילנה סיסו מחברת 'אדמה' מוסיפה ומרחיבה: "העשייה החינוכית והערכית של אור לחינוך היא תולדה של שיתופי פעולה בין מגזרים שונים: הרשות העירונית, המגזר שלישי והתעשיה, ולכולם מטרה משותפת אחת – העצמה ומתן כלים להעלאת הביטחון והאמונה של ילדים ובני נוער המשתתפים בתוכנית. חברת אדמה שמה דגש על פיתוח מנהיגות הנוער בערים אשדוד ובאר שבע, והסניפים של אור לחינוך מהווים מפגש של סיירות מובחרות של בני נוער איכותיים ואכפתיים המלאים באהבה ונתינה. אנו גאים על השותפות ושואבים סיפוק רב מהיותנו חלק מהחינוך האיכותי הניתן לילדי העיר ומקווים כי ביחד נמשיך לעשות עוד ועוד טוב".

מהמחלקה למעורבות חברתית ובראשה מנהלות ההתנדבות הרשותיות נהורה יצחקי וטליה אוליאל, נמסר שהם ימשיכו להוביל את התוכנית ואת העשייה המבורכת בעיר.

יצחקי, מנהלת התנדבות רשותית מסכמת: "אנו במחלקה למעורבות חברתית מאמינות כי החיבור בין הגילאים מפרה את החניך הצעיר ואת המדריך הבוגר, הם מלמדים האחד את השני קבלה, הכלה ונתינה. אנחנו מבקשות להודות לכל השותפים/ות בקיום התוכנית והצלחתה: לגב' יהודית ביטון, מנהלת אגף על יסודי על התמיכה והליווי. לגב' מרטין עובדיה, מנהלת אגף יסודי על השותפות והסיוע בחיבור לבתי הספר היסודיים. לגב' אורטל מיכאל חדד, מנכ"לית עמותת אור לחינוך על העשייה הברוכה והובלת התוכנית. לגב' אילנה סיסו ולחברת אדמה על השותפות והתמיכה המלאה ולשיר מתנה המלווה את התוכנית ואחראית על ליווי הסטודנטים/ות והתלמידים השותפים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך