3 שנים לאיש תם וישר מוקיר ורחים רבנן ר' שמעון אמסלם זצ"ל

גדל בצל משפחת רבני אבוחצירא, נפטר במוצאי הילולת האביר יעקב, היה דבק בגדולי התורה, חביבות מיוחדת היה לו אצל אדמור"י בית פיטסבורג

אמש שני בערב ליל כא' בטבת בני משפחתו המורחבת התאספו בביתו בקרית פונוביז', כאשר הם מציינים שלוש שנים לאביהם מותיקי עירנו אשר במשך כל ימי חייו היה דבֵק ברבנים ובתלמידי חכמים, ר' שמעון אמסלם זצ"ל שהתגורר בקרית פונוביז'.

ר' שמעון זצ"ל היה מדמויות ההוד של עובדי ה' בתמימות הותיקים שבעירנו עוד מימיה הראשונים של הקמת העיר, מאז שעלה לארץ ממרוקו מבית הוריו. המנוח גדל בקטנותו במחוז "תפילאלת" שבמרוקו עיר מגוריו של הגה"ק רבי יעקב אבוחצירא זצוק"ל אשר משם שאב קדושה, צניעות, עבודת ה' ויראת שמים.

בשנת 1951 עלה לארץ והתישב באשדוד עם משפחתו ברובע א' בדירה קטנה, את התפילות קבעו בבית הכנסת "זרע אברהם" ששם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הי"ו נמנה על בין המתפללים מהראשונים.

עם הזמן כשמעט הורווח להם, עברו לקרית פונוביז', היתה להם שמחה מיוחדת מפני שתמיד חיכו ליום זה כדי לגור בסביבה של חרדים בני תורה. את תפילותיו קבע בבית הכנסת "קול יעקב" ברובע ה' ובמשך השנים האחרונות התפלל בבתי הכנסת הקרובים לביתו.

היה ידוע כמשכים קום, בעוד טרם האיר השחר והיה מעשרה ראשונים בבית הכנסת, היה משתתף בשיעורי תורה וששון ליבו היה בהתבטלות לגדולי תורה ולתלמידי חכמים. היה מקורב לסידנא בבא סאלי זיע"א ובנו הבבא מאיר זיע"א שהתגורר באשדוד וזכה לראות את פניו ולקבל ברכתו מס' פעמים.

במשך שנים התגורר בשכנות עם הגרד"צ קרלינשטיין זצ"ל ר"י "גרודנא" והיו מתראים יחד פעמים רבות ואף היו משתתפים בשמחות יחד, כמו כן היה בשכנותו של האדמו"ר מפיטסבורג בעל ה"אמונת אברהם" ובנו האדמו"ר בעל ה"העטרת מרדכי" זצוק"ל שזכה לארחם בכל מוצאי שביעי של פסח בחג ה"מימונה" שלביתו היו עולים האדמו"ר עם שורה של חסידים והיו מברכים ומתברכים במעמד משמח ומיוחד אשר היה חוזר על עצמו מידי שנה בשנה עשרות בשנים.

כשנבחר ידידו הרב עובדיה דהן לתפקיד יו"ר המועצה הדתית ביקש שיקחו אותו במיוחד למועצה הדתית על מנת לברכו, וכך הרב דהן התפלא מאוד שכל כך טרח וקידם את פניו בחביבות רבה ובירכו בברכה נדירה ומיוחדת.

לאחר פטירת רעיתו הצדקנית אשת החסד מרת רחמה ע"ה בשנת תשע"ח, קבעו ילדיו בביתו שיעור תורה בכל שבוע כשבני המשפחה משתתפים בקביעות.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, באשדוד את בניו הרב מאיר אמסלם מפקח תלמודי תורה שע"י רשת החינוך התורני, הרב יעקב אמסלם ר"י "נחלת ישראל", חתנו הרב אריה אמסלם מנהל ת"ת "חניכי הישיבות, אבי אמסלם ממ"ק ראה"ע ועוד מחוץ לעיר בנים ובנות נכדים, נכדות נינים תלמידי חכמים, בני תורה זרע קודש אשר ברך ה' ההולכים בדרך התורה והמצוות שהנחיל יחד עם רעיתו ע"ה.

הבוקר, יום שלישי בשעות הבוקר עולים בני משפחתו ומוקירי זכרו על קברו בהר המנוחות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך