"כבר ידענו לצאת מבור יותר עמוק"

: אלי לוי מאמנה של מ.ס אשדוד לאחר ההפסד השלישי ברציפות מול מכבי נתניה ביום שלישי. לאחר תקופה מצוינת בה צברה אשדוד 8 נקודות מתוך 12, היא לא צברה נקודה בשלושת המשחקים האחרונים. אשדוד סובלת גם ממכת פציעות שפוגעת בסגל. חמודי כנעאן חזר לראשונה להרכב מול נתניה מאז הניתוח בצולבת. כנעאן: : "אנחנו במומנטום שלילי, אבל נכנסנו לזה ביחד ונצא ביחד". במוצ"ש תגיע לאשדוד הפועל באר שבע (19.30) ובשלישי מכבי ת"א תהיה זו שתגיע (20.00), במשחק שיפתח את הסיבוב השני. אשדוד אחרונה בטבלה אבל רחוקה 3 נקודות מהמקום השמיני. בינואר הקבוצה תתחזק. המטרה למצוא חלוץ. לוי: "אנחנו יודעים מה חסר וגם בהנהלה יודעים, נדאג להביא את מה שחסר לנו".
אלי לוי. "בכדורגל מנצח מי שמבקיע ראשון ואנחנו כרגע עושים את זה פחות טוב". (צילומים: טל אקוקה).

גיא צרפתי חזר מסרביה, מהכוכב האדום בלגרד, למשחק הזה של נתניה, קבוצתו החדשה מול מ.ס אשדוד. גם צרפתי הבין שהוא יוציא נקודה מהמשחק הזה בשלישי האחרון, אבל 6 דקות לסיום הקבוצה שלו כבשה, ולקחה 3 נקודות. אשדוד לא לקחה כלום, למרות שנקודה הייתה בדיוק מתארת את מצב המשחק הזה.

ואולי זה גם מתאר את המצב של מ.ס אשדוד בשלושת המשחקים האחרונים, בוודאי בשניים מהם. אם מול מכבי חיפה היא החזיקה מצוין עד הדקה ה-63 ואז ספגה רביעייה וזה התקבל בהבנה כי זו חיפה, ועוד בחוץ, הרי ששני ההפסדים הבאים מול סכנין ומכבי נתניה, שהסתיימו באותה תוצאה, 0:1, אשדוד צריכה הייתה לרדת לפחות עם נקודה. זה לא קרה. זה לא רק שלושת ההפסדים הרצופים של הקבוצה שגורמים לכאבי ראש, זו גם העובדה שלפני כן אשדוד ידעה לצאת ממשחקים כאלה, כמו סכנין ונתניה, עם נקודות.

למי ששכח עד לפני 3 משחקים אשדוד צברה 8 מתוך 12, זה קצב של פלייאוף עליון. כעת היא עם אפס משש ומקום אחרון, משחק לסיום הסיבוב הראשון. אסור להיכנס לפאניקה, אבל כן צריך לתקן. במיוחד בחלק ההתקפי. או במילים אחרות חלוץ (נגיע לזה בהמשך). אבל שמסתכלים בטבלה מבינים שמשחק אחד יכול להקפיץ את אשדוד למרכז הטבלה, שם היא רחוקה מהקבוצה במקום השמיני 3 נקודות בלבד. פרופורציות. אגב ניצחון בנתניה היה שם את אשדוד שם כבר עתה.

התרגשתי לחזור להרכב לאחר תקופה ארוכה". כנעאן.

אלי לוי מאמן הקבוצה התייחס למשחק מול נתניה, ובעיקר למצב: "הגענו למספיק מצבים כדי להכריע את המשחק ולא הצלחנו לעשות את זה, אז זו התוצאה. אין לנו בעיה מנטלית. בכדורגל מנצח מי שמבקיע ראשון ואנחנו כרגע עושים את זה פחות טוב. כבר יצאנו ממצבים קשים ואני גאה בשחקנים. הכדורגל לא הייתה הבעיה שלנו וגם לא הגישה, אלא זה שלא הצלחנו להבקיע. כולם עבדו, השקיעו, יצרו והגיעו למצבים, ולצערי זה לא נכנס. כבר ידענו לצאת מבור יותר עמוק ובעוד ארבעה ימים יש משחק חדש".

לאחר 12 מחזורים אשדוד עם 8 שערי ליגה בלבד ועם 18 שערי ספיגה. מינוס 10. אבל ברור שהמטרה לשפר את הכיבוש בעיקר.  חסר חלוץ. רביד אברג'יל כבש 3 שערים, אבל צריך עוד סקורר לידו. אבנעזר מאמטה מנסה, אבל צריך יותר. לכן נראה כי עם פתיחת חלון העברות אשדוד תלך על זה בכל הכח. אלי לוי אמר בעניין: "אנחנו יודעים מה חסר וגם בהנהלה יודעים, נדאג להביא את מה שחסר לנו".

מ.ס אשדוד אספה את הנקודות שלה בעיקר בשיטת 3 בלמים. לכן טוב יעשה לוי אם יישאר בסגנון הזה. נכון, מידי פעם אפשר לשנות, אבל צריך ללכת על מה שהביא תוצאות. נקודה נוספת שצריך לשים לב הן הפציעות הרבות. בסגל חסרים גיל כהן, טימותי אוואני, שנפצע מול נתניה, קלארק רוברטסון, ג'ורדן סבן, לוקאס סלינס וטום בן זקן רק חזר בשלישי. ברור שהפגרה הכפויה גרמה למצב הזה. יתכן כשהסגל יחזור כולו, לוי יכול להשתמש ביותר "כלים" וביותר רוטציה.

חזר להרכב לאחר פציעה. בן זקן.

אם כבר פציעות, הרי שחמודי כנעאן חזר להרכב בשלישי לאחר שלא פתח מאז המשחק האחרון בעונה שעברה. כנעאן חזר לאחר ניתוח ברצועה הצולבת. כנעאן אמר לאחר המשחק בנתניה: "היינו קצת נאיביים, היינו צריכים להעז יותר ולתקוף. אנחנו מתכוננים למשחקים טוב בכל השבוע, ולא מצליחים לתת את השער הראשון שידחוף אותנו. אנחנו במומנטום שלילי, אבל נכנסנו לזה ביחד ונצא ביחד. התרגשתי לחזור להרכב אחרי תקופה ארוכה של פציעה ואני נהנה מכל דקה על המגרש ומנסה לעזור לחברים לצאת מהמצב".

לאשדוד שני משחקי ליגה לא פשוטים. בשבת תגיע הפועל באר שבע (אצטדיון הי"א, 19.30) לאשדוד. זה יהיה המשחק שיסגור את הסיבוב הראשון בליגה. בשלישי אח"כ תגיע יריבה לא פחות קשה, מכבי ת"א (20.00) לפתיחת הסיבוב השני. שני משחקים אולי הכי קשים שאפשר לבקש, בוודאי עתה. אשדוד לא יכולה, ולא רוצה להמשיך בצבירת ההפסדים, במיוחד בבית. אף פעם לא היה פשוט לשתי הקבוצות הללו באצטדיון הי"א, צריך לדאוג שזה יקרה גם הפעם.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך