למען ביטחון התלמידים

מבצע -לומדים בטוח של עיריית אשדוד יצא השבוע לדרך

עיריית אשדוד: הציב ובנה תוך חודש 72 מתוך 90 מרחבי מוגנים חינוכיים במוסדות החינוך- סיום 80 אחוז מבניה והצבה בתוך חודש

המהלך כולו נעשה על ידי מספר יצרנים במקביל ויזמים , ומדובר למעשה בחלק מהמבקרים בהרחבה של המבנים הקיימים כדי לאפשר גישה מהירה ובטוחה יותר בעת אזעקה.

בעירייה החלו בתהליך ההצבה והבנייה לאחר מיפוי כל מוסדות החינוך בעיר והתאמת המענה הטוב ביותר לכל מקום שבו חסר מרחב בטוח. באחרונה הגדיר פיקוד העורף את אשדוד כעיר ירוקה, אך ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי החליט לא לחכות ולתקצב כבר עכשיו את רכישת המרחבים. זאת במטרה להבטיח ביטחון לכל התלמידים בעיר ולא לחכות לעוד סבב ירי או שינוי לרעה במצב הבטחוני. לטובת הרכישה הוקצו 30 מיליון שקלים, שאושרו בוועדת הכספים העירונית ובמליאת מועצת העיר.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "הבוקר סיירתי ברחבי העיר במספר אתרי בניית ממ״מ . רכישת ובניית הממ״מ – מרחבים מוגנים מוסדיים חינוכים היא כורח המציאות, ואנחנו נדאג שלצד הבטחת הביטחון נוכל גם לקיים שגרת לימודים רציפה בכל חלקי העיר.

חובתנו כרשות מקומית עצמאית לדאוג לכל התושבים בעצמנו ולעשות זאת במהירות הגדולה ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר.

יש לציין, כי בשל דחיפות הנושא פועלים מספר יצרנים במקביל, וכי כל אחד מהם אחראי על מספר מוסדות חינוך. עמית אלגמיל, מנהל אגף ביצוע המשמש כסגן מהנדס העיר, דיווח לראש העיר שסייר במספר מוסדות חינוך כי העבודה נעשית סביב השעון ועל ידי צוותים מתוגברים. על פי ההערכות, עד סוף ינואר 2024 (תוך חודש) יוצבו ויוקמו 72 מתוך 90 (80 אחוז) מהמרחבים המוגנים.

ביום חמישי שעבר החלה העירייה בבניית המרחבים בהתאם לצרכים של המוסדות בעיר.

ב-40 גני ילדים יוצבו מרחבים מוגנים בשיטה חדשנית, שבה ייצקו אל תוך תבניות מוכנות בטון עם חומר מיוחד שמוביל להתחזקותו במחצית מהזמן הדרוש. התהליך המורכב יתבצע בשל בעיית גישה של המשאיות פנימה אל תוך הגן, בעיה שאינה קיימת בבתי הספר שבהם יונחו במקביל מרחבים מוגנים מוכנים בנקודות אסטרטגיות באמצעות מנוף.

מדובר בממ״מ בגודל 28 מ"ר באוטו עם בטון מזוין בעובי 40 מ"מ, שיכולים לקלוט יותר תלמידים וצוותים חינוכיים, ואליהם ניתן להגיע תוך 45 שניות

הם הוצבו בצמוד לגן, ולמעשה מרחיבים את שטח הגן.

ב-50 מוסדות חינוך נוספים יוצבו החל משבוע הבא ממ״מ יבילים מאושרים ומפוקחים על-ידי פיקוד העורף ( יונחו באמצעות מנוף ) במוסדות החינוך .

חשוב לציין : בפרוייקט זכו מספר יזמים ולכן מספר רב של הצבות יתקיימו במהלך השבועות והודות לכך הקצב יהיה גבוה .

בעירייה מבהירים כי כל התהליך מתבצע בשיתוף ובאישור פיקוד העורף, ומציינים כי המרחבים המוגנים עומדים בתקנים ובדרישות של פיקוד העורף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך