19 שנים לפטירתו של אוהב התורה הרב אליהו בן חמו

בקהילת "שמחת אליהו" ציינו יט' שנים לפטירת איש החסד ורב הפעלים ר' אליהו בן חמו ז"ל סגן ראש העיר לשעבר שהיה לסמל ולדוגמא לפרט ולכלל. עקב מצב המלחמה בדרום, התכנסו בני המשפחה באופן מצומצם וכן בהיכל הכולל לאברכים "כנסת ישראל" בראשות בנו הרה"ג ר' אברהם בן-חמו העלו את זכרו עם קוים לדמותו באופן צנוע.

 

הזכירו את מסירותו ואהבתו לתורה שהיה שותף באופן אישי להקמת בתי כנסת ובתי מדרש בעיר וזכה להקים את בית כנסת "אליהו הנביא" ברובע ו', כאשר המשך פעילות התורנית ממשיכה בבית המדרש החשוב והמפואר במרכז רובע ז' שם ניצבים בתפארה "מוסדות כנסת ישראל" שם שוקדים על לימודם אברכים יקרים השוקדים על לימודם במשך כל היום בראשות בנו הרה"ג ר' אברהם בן חמו ראש הכולל 'כנסת ישראל', חבר איחוד הרבנים הספרדי ומהרבנים החשובים בעירנו.

 

המנוח ז"ל היה לו גם תורה וגם חסד, עוד מימיה הראשונים של העיר, היה מהמקימים של שירת הבקשות כשלימים קמה האנדלוסית, אבל בתחילה היה מתאמץ וצועד רגלית מרחקים בשבתות החורף להופיע בכל בית כנסת ובכל הזדמנות כדי לעמוד על טיבה וייחודה של השירה והפיוט עם שורשיה הקדושים, אותה ינק ולמד מפי פייטנים תלמידי חכמים ידועי שם עוד ממרוקו. בכל הזדמנות או פניה אליו בנושא של הקמת מרכז תורני בעיר, בית כנסת או ישיבה הוא היה הראשון שידע לסייע ולזרז את ההליכים במאור פנים ובעין טובה.

 

בנוסף גם 'המרכז לפיוט ושירה' העושה רבות למען מורשת השירה של הבקשות זה מעשי ידיו של רבי אליהו ז"ל, שזה אחד הפרקים החשובים ביותר, ובפרט שזה בארץ ישראל ומטביע חותם עמוק שמשאיר את המורשת הזו לעוד שנים רבות.

 

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי סיפר על היכרותו עם ר' אליהו ז"ל עוד מימיה הראשונים של העיר ברובע א' והיו גרים בסמיכות, ציין שהיה לדמות כאיש ציבור וחסד ועזרה לזולת במסירות מיוחדת. היה שליח ציבור נאמן ומהמובילים בעיר בשירה ובפיוט בבית הכנסת אשר אליו היו נכספים רבים מתושבי העיר במשך שבתות הבקשות בכל תקופת ימות החורף. גם 'המרכז לפיוט ושירה' העושה רבות למען מורשת השירה של הבקשות, זה מעשי ידיו של רבי אליהו ז"ל, שזה אחד הפרקים החשובים ביותר ובפרט שזה בארץ ישראל ומטביע חותם עמוק שמשאיר את המורשת הזו לעוד שנים רבות.

 

ראש העיר ציין לשבח את עבודת הקודש של בנו הרה"ג ר' אברהם בן-חמו בכולל החשוב במגדלור המפואר שלאחרונה זכינו לחגוג את חנוכת בית הכנסת שמחת אליהו עם שלושה ספרי תורה ובע"ה אנו נעמוד לימין המורשת של ר' אליהו בן חמו ז"ל.

 

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית ציין כי בעבר כיהן כחבר במועצת העיר, אני זוכר את פעילותו של ר' אליהו שדאג בשביל אחרים בכל תפקיד ציבורי עשה מלאכתו נאמנה, היה מלווה אנשים גלמודים כדי למצוא להם מזור ועזרה. כמעט שאין מקום של תורה בעיר אשדוד שאין את טביעת אצבעותיו בעזרה וסיוע, עולים חדשים היו מוצאים אצלו אוזן קשבת ופתרונות ביחס מיוחד כאילו היו אלו בני משפחתו.

 

הוא היה דמות שמחייבת את כולנו כיצד לנהוג בבין אדם לחברו מתוך אחריות ויש לו זכויות רבות באחזקת התורה בפעילותו במשך השנים כשהיה נציג ציבור.

 

ר' אליהו ז"ל התנהג בתפקידו תמיד כאדם פשוט בנחת רוח ובמאור פנים עם הבריות ולא משנה מי האדם הנמצא לפניו שזקוק לעזרה, כך בכל תפקיד ציבורי שעמד בראשו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך