אישום בהשלכת פסולת בנייה

נאשם בתיק השלכת פסולת בנייה שכפר בעובדות הוזמן לבית משפט השלום באשדוד ושמע את כב' השופט מכריע באופן נחרץ בעניינו. בהשמעת הכרעת הדין אמר בית המשפט באשדוד: "עדותו של הפקח זהר היתה מהימנה ביותר, עקבית ורגועה..." ואילו את טענות הנאשם דחה בית המשפט באופן נחרץ והאשים אותו בביצוע העברה. הטיעונים לעונש יושמעו בחודש הבא.
צילום ארכיון

בית משפט השלום באשדוד קיים השבוע דיון בעניינו של נאשם אשר כפר בעובדות הקושרות אותו לביצוע עבירה של השלכת פסולת בנייה בתחום שיפוטה של אשדוד. הנאשם לא העריך נכונה את עבודתו של הפקח ירון זוהר, את עדותו המהימנה ואת עבודת התיעוד והצגת המסמכים אשר תאמו לעדות בבית המשפט.

מדובר באירוע עבירה על חוק העזר העירוני לפיו השליך הנאשם שקי פסולת בנייה ברחוב העמל באזור התעשייה הצפוני. האירוע, אשר התרחש בנובמבר 2013, תועד באופן מלא ע"י ירון זוהר, פקח המחלקה לאכיפה סביבתית של עיריית אשדוד, ונראה בו הנאשם כשהוא משליך את פסולת הבנייה מתוך טנדר מסוג מאזדה.

בעת האירוע ולאחר שהפקח הציג עצמו והבהיר את חומרת העבירה בפני בעל הרכב, טען בעל הרכב כי לא הוא השליך את הפסולת ואף לא ידע מכך. אחד העובדים אשר נהג ברכב הודה בביצוע העבירה וטען כי מדובר בפסולת בנייה שנלקחה מבית בנו לאחר ביצוע שיפוצים בבית. דו"ח העבירה המתועד באופן מלא שימש כבסיס לכתב האישום וכך גם עדותו ופעולות החקירה שביצע הפקח זוהר בתיק.

בעת השמעת הטיעונים, הפקח ירון העיד בפני בית המשפט וזה קבע "כבר עתה יאמר, כי עדותו של הפקח זהר היתה מהימנה ביותר, עקבית ורגועה…" עוד הוסיף בית המשפט ואמר: "בנסיבות אלה, ראיתי לקבל את עדותו של הפקח זהר במלואה בהיותה עדות מעוררת אמון מלא, פשוטה, עולה בקנה אחד עם המסמכים והתמונות שצירף ולא נמצאה בה כל סתירה".

כנגד עדות הפקח, טען הנאשם כי הפסולת הושלכה מחוץ לתחומי העיר וכן ששהודאתו בעבירה באותה שעה נבעה מרצונו להסיר האשמה מבעל העסק. שתי הטענות הופרכו בבית המשפט. מר יוסי קורקוס ממינהל ההנדסה, הוכיח באמצעות מערכת ה- GIS כי מדובר בעבירה שנעשתה בתחום השיפוט של אשדוד ואילו בית המשפט דחה את הטיעון השני וקבע כרמור כי עדותו של מר זוהר מהימנה לחלוטין.

המחלקה המשפטית של עיריית אשדוד אשר ייצגה את העירייה בתיק הנ"ל, שיבחה את עבודתו המצוינת של הפקח זוהר ואת שיתוף הפעולה והסיוע של מחלקת הפיקוח על הבנייה ושל מר קורקוס. הטיעונים לעונש יושמעו בחודש הבא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך