"העצמאות העירונית מאפשרת שירות מהיר יותר גם לאוכלוסיה נחושה"

בפאנל מיוחד, חשפה ראש המינהל לשירותים חברתיים רונית צור את הכלים שמאפשרים לעירייה לדעת במדויק את המענה לכל תושב: "בנינו פתרונות יצירתיים שמגיעים אליהם עד הבית"

ראש מנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד, רונית צור, השתתפה בפאנל המדבר על אתגרים בזיהוי צרכים של אנשים עם מוגבלות בעת חירום. הפאנל המיוחד התקיים במסגרת היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות, שנערך און ליין בשל המלחמה. "אני שמחה שאנחנו בעירייה מפעילים את כל הצוותים בעצמנו ולא תלויים בגורמים חיצוניים, כך שהשירות שלנו מהיר וממוקד יותר", סיפרה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "החוסן העירוני באשדוד מותאם לכל האוכלוסיה, ועליו אנחנו מוסיפים את הצרכים המיוחדים של כל אוכלוסיה, דוגמת 300 שעונים רוטטים שחילקנו לאוכלוסיית החרשים שלא ישנים בלילה מהפחד כי הם לא שומעים אזעקות. באשדוד מעבר משיגרה למצב חירום תוך 45 שניות בלבד, וזה דורש ידע, ניסיון, נהלים ברורים והון אנושי המחויב למטרה".

מאז תחילת חרבות ברזל פועלת העירייה כדי לתת מענה לכל שכבות האוכלוסיה, ובכללן גם אוכלוסיות עם נחישות (מוגבלות). ההכנות המוקדמות של העירייה והתוכניות ארוכות הטווח שנבנו בתקופתו של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, מאפשרות לעובדי המנהל לשירותים חברתיים לדעת במדויק איזה שירות לתת – ובמהירות.

צור הסבירה כי ראש העיר מקליט הודעות במספר שפות, והן מופצות לכלל האוכלוסיה כדי שתוכל ליצור קשר ולקבל מענה מהעירייה דרך מוקד 106.

"קחו, למשל, בעלי נכות שנוסעים ברכבם ויש אזעקה. הם לא יכולים לצאת מהרכב ולהגיע למרחב מוגן תוך 45 שניות ולכן הם מפחדים לצאת מהבית", אומרת צור. "לכן, בנינו להם פתרונות יצירתיים שמגיעים אליהם עד הבית, וכך אנחנו בונים את החוסן שלהם ואת החוסן העירוני כולו. הודות למידע שמוטמע טכנולוגית אנחנו יודעים מה הצורך של כל אחד, ולכן יודעים איזו התקשרות אנחנו צריכים לעשות עם כל תושב. הצוותים שלנו יכולים במצבים כאלה לעשות הסבה לעבודה בבתים".

במסגרת בניית החוסן, מפעילה העירייה סדנאות אפייה, טיפול באמצעות בעלי חיים, הנגשת פעילות לילדים עיוורים ועוד. סדנאות נוספות מופעלות און ליין דרך הקהילה הדיגיטלית "ממש", שבה כל בני המשפחה נמצאים ויכולים ליהנות מסדנת אפייה בזום או התעמלות. "הבנו גם שחלק ממה שהילדים באמת צריכים זה לתווך את הפחד, להוציא אגרסיות באגרוף, בספורט, וכך כל פעם הוצאנו ילדים שלקחו חלק בפעילות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך