עשור לפטירתו של רבי שמעון כהן זצ"ל רו"מ וישיבת "תהילה לדוד תורה אור" ורב שכ' רובע א' 

במלאת עשור להסתלקותו של הגה"צ רבי שמעון כהן זצ"ל רו"מ "תהילה לדוד", ראש הישיבה לצעירים ''תורה אור'', ורב שכונה רובע א' ממקימי עולה של תורה הראשונים באשדוד, התקיימה "הילולא רבה" במעמד גדולי תורה, רבנים חשובים וקהל רב

אמש, במשך היום עלו קהל רב להתפלל על קברו בבית העלמין באשדוד, בסיום קראו פרקי תהילים להצלחת חיילי צה"ל ולשלומם של החטופים שישובו במהרה. לאחר התפילות נשא דברי תורה וחיזוק תלמידו הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא רבה של הסיטי. לאחר תפילת מנחה פתח את העצרת דודו הרה"ג רבי שלמה פרץ ראש מוסדות "הדרת יוסף".

אחריו נשאו דברים: תלמידו הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא רבה של הסיטי ורב ק"ק "תפארת רפאל", הרה"ג ר' יוסף שיינין רבה של אשדוד.

בנו, הרב אבישלום כהן ראש מוסדות "תהילה לדוד" הזמין את ידיד המוסדות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אך קודם לכן ציין בפני הציבור את הידידות והערכה העמוקה ששררה בין אביו הרב זצ"ל לבין ראש העיר ד"ר לסרי ובירכו שזכות הרב זצ"ל תלווהו להמשך הצלחה, כך גם כל הרבנים בירכו את ראש העיר.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, בדבריו סיפר על ידידות אישית במשך שנים רבות שהייתה לו עם רבי שמעון זצ״ל: "היתה לי הזכות להיחשף ביחד עם הציבור באשדוד, לאישיותו המופלאה והעשירה במידות טובות של ענווה וצניעות, מאור פנים וסובלנות לכל אדם, בכבוד הדדי ובמציאת חן ושכל טוב בעיני כל מי שהכיר ופגש אותו. וזאת, לצד גדלותו בתורה הקדושה וידענותו המופלגת במדרש והלכה ומחשבה יהודית.

הרב גם דאג מאוד לעתידה הרוחני של העיר אשדוד, שבימיה הראשונים קלטה ילדי עולים מארבע כנפות תבל, במיוחד מקהילות מרוקו וצפון אפריקה, שהוריהם חיפשו עבורם מסגרת ראויה להמשיך את עולם התורה והמסורת של אבותיהם, הרב דאג להקים עבורם באופן אישי מוסדות חינוך מצוינים לתורה ודרך ארץ".

עוד אמר ראש העיר: "בימים מורכבים אלו, בעיצומה של מלחמה קשה, שגבתה קורבנות רבים בעמנו, מוטלת עלינו החובה להרבות אחווה ואחדות בין כל חלקי העם, ממש כפי שפעל הרב שמעון זצ״ל לאורך כל ימי חייו".

עוד נשאו דברים: בנו הרב יעקב כהן ר"י "תורה אור", תלמידו הרה"ג ר' שמואל שטרית רו"מ "אוצרות הגדולים" ונשיא קרן העולמית להפצת לימוד ושינון המשנה מחותנו הגר"א כהן רב שכ' מרכז ת"א.

הרבנים עמדו בדבריהם, על מסירותו לתורה שלא ידעה גבול, הרב זצ"ל בנה את בנין המוסדות במסירות נפש של ממש, דאג גם למשפחות רחוקים לקרבם ולהכניסם תחת כנפי השכינה. כל מהותו היה רק לכבוד הקב"ה ולעם ישראל ולקדש את עם ישראל, הם אלו היו שאיפותיו, מתוך עמל אדיר יום יום בדרך של עליה.

בדרכו המיוחדת החדיר בציבור הותיק באשדוד את הדרך והאמונה שהיתה עוד ממרוקו, את האהבה לתורה ולתלמידי חכמים וכך זו היתה מטרתו בהקמת המוסדות.

הרב זצ"ל היה מרביץ תורה מהראשונים כאן בעיר ועד יומו האחרון, וב"ה בניו שיחי' ממשיכים את הדרך שהתווה להם בהפצת התורה ובהמשך קיומם של מוסדות התורה לתפארת.

הרבנים הנואמים התיחסו למצב המלחמה כעת והזכירו, אנא רבי שמעון, עמוד לפני כסא הכבוד ויבקש רחמים על עם ישראל שיאמר די לצרותינו ותהיה שמירה על חילי ישראל ויחזור החטופים לביתם במהרה.

את המשא המרכזי בהילולא נשא מורו ורבו של ראש הישיבה זצ"ל הגאון הגדול רבי אברהם חפוטא ראש ישיבת הרמב"ם, ואמר: "תלמידינו הרב שמעון כהן זצ"ל בהיותו בחור, היה מהמצויינים שבישיבה, זה לא היה קל באותם ימים, הוא היה מהיחידים והמצוינים בתורה, זכור לי באותם שנים למדו בישיבה בין התלמידים בנש"ק רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל וגם אחיו יבלחט"א הרב דוד אבוחצירא שליט"א, באותם ימים רבי שמעון למד בחברותא יחד עם רבי אלעזר אבוחצירא במשך תקופה והתעלו יחד בתורה. היה גדול בצדקות, בתפילה במידות טובות אציליות, כל השנים שהיה אצלנו בישיבה חי בשלום עם כולם, היה אהוב לכולם וזה בגלל המידות הנפלאות שהיו לו, ישב ולמד והתמיד בלימוד התורה והיה מיחידי סגולה ומהראשונים בשיעורים ובתפילות, היה שתקן ובעל חסד, לא מדבר הרבה, כל דיבוריו היו בסוגיות והשאיר אחריו מחברות רבות שבהם היה כותב את השיחות במוצאי שבת מה שנאמר בערב שבת, מעולם לא היה לי מה להעיר לו".

עוד שיתף הרב חפוטא: "בכל תקופת הישיבה, למרות שדרכי היתה כן להעיר, היה שקוע בתפילתו ובתורתו, בשביל זה זכה להיפטר בשם טוב מן העולם, כולם מדברים בשבחו, זכה לבנים הממשיכים את דרכו עובדי ה' בהרבצת תורה, רבי שמעון היה "דמות יהודית במהות".

לאחר תפילת ערבית, ערכו "סיום הש"ס" שנלמד לעילוי נשמתו, הרב משה כהן ר"מ ישיבה לצעירים "תורה אור" כובד בסיום ובאמירת ההדרן עלך, הגר"א כהן באמירת הקדיש.

בסיום הדרשות, הציבור עמד על רגליו כשהגר"מ אבוחצירא ערך את תפילת האשכבה לזכרו של הרב זצ"ל.

הגה"צ רבי יצחק כהן רבה של שכ' שמואל הנביא נבצר ממנו להשתתף, אך שלח מס' מילים לכבוד בעל ההילולא ואמר: "המנוח רבי שמעון זצ"ל שאנו מציינים את פקידת שנתו זה עשור שנים, עשה ופעל בעיר אשדוד כאחד מהמוסדות המוצלחים ביותר לקרב ליבות צעירי הצאן לעבודת ה' וליראת ה', מה סוד ההצלחה שלו שעדיין צדקתו עומדת לעד גם אחרי עשור שנים? זה הסיבה של ההצלחה שלו – שהיה ירא ה', היראת שמים שלו היא שהשפיעה להקרין עליו למצוא חן בכל מקום, כולם אהבו אותו מכיון שהיתה לו יראת שמים, יתר על כן לא החזיק טובה לעצמו".

המוני המשתתפים הדליקו נרות באולם הכניסה לחדר האוכל, כמו כן חולקו למשתתפים סדר ברכת המזון עם דברי תורה מתוך כתביו בנושאי אמונה, בטחון, ברכות ואהבת התורה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך