מצטרפים למערכה: תלמידי אמית אשדוד כבשו את מצדה

יומיים לפני חג החנוכה ובעיצומה של מלחמת 'חרבות ברזל', יצאו תלמידי שכבת י"ב מבית החינוך אמית י' אשדוד ותלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד, יחד עם מאות תלמידי רשת אמית מכל רחבי הארץ לאירוע פתיחת תכנית אמיתים ומכינות י"ב – תחת הכותרת 'כובשים את מצדה – משיבים את הרוח לי"ב'

לאור הגבורה הבלתי נתפסת של רבים וטובים במהלך המלחמה בדרום. היום התחיל במעגלי שיח על גבורה בזמן הזה, במהלכו ביקרו התלמידים במוזיאון ולמדו איך חיו המורדים במצדה וכמה הקריבו למען העם והמולדת. לאחר מכן טיפסו אל ההר דרך שביל הנחש, למעלה בהר – שם עברו התלמידים בתחנות מידע על העיר מצדה בנקודות שונות.

בגן לאומי מצדה התקיים אירוע הסיום בהשתתפות ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמית, נשיאת אמית ארצות הברית הגב' שרי ספרא ומנחם קלמנזון ששכל אח ובן משפחה בקרבות על קיבוץ בארי. "אלחנן חיזק את המושג 'הנני' כמה אנו נדרשים לעשות למען העם והארץ ואף לשלם מחירים כואבים מאוד", הוא סיפר לתלמידים. הטקס הסתיים בשירת קולולם יחד למנגינת השיר 'לא תנצחו אותי'.

רועי מיכאלי, תלמיד אמית י' שיתף: "אחרי תקופה קצת לא נעימה בבית, היה ממש כיף לצאת למסע הזה. הדבר שהכי נהנתי ממנו, הוא העזרה לחלשים לעבור את זה ביחד, לראות מישהו בכיתה או בשכבה שקצת קשה לו בין אם זה ברמה הפיזית או ברמה החברתית לתת לו את היד. העלייה הייתה מפרכת וארוכה, אבל כולם עברו את זה בסוף בעזרה אחד של השני. השיחה של מנחם קלמנזון על אחיו ועל כל החברים שלו שכרגע בעזה, דרבנה אותי ואת החברים שלי לשירות קרבי והגנה על המולדת".

שילה אשטמקר, תלמיד כיתה יב'3 בישיבת אמית יגל: "הסלוגן של המסע שלנו: את יב' עושים אחרת – משמעותית. למרות המצב המורכב של המלחמה, היה יום עם הרבה רוח. יום של תעצומות. וגם קצת רגעי שחרור וצחוקים שכל כך חסרים בתקופה הזו."

אשר דנינו, מנהל חטיבה עליונה באמית י' אשדוד: "ביקרתי במצדה עשרות פעמים עם תלמידים הפעם זה היה שונה. כולם נלהבים. מלאי מרץ לעלות. לזוז. סופסוף מרחבים. טבע. טיול דגלים מתנופפים. תלמידים מתעטפים בדגלים. מזכיר קצת מסעות לפולין. בדרך רעננו את הזיכרון על הסיפור של מצדה והשנה לכל משפט יש משמעות חזקה יותר: 'מלחמה על הבית', 'סמל לגבורה יהודית' התלמידים מהנהנים. הם מבינים. הם דור הניצחון!".

הרב שלום מלול, ראש ישיבת אמית יגל אשדוד: "זכינו ליום מעצים לשנת המכינה בהובלת רשת אמית. המכינה לחיים היא אחד הפרוייקטים החשובים שזכינו להם. שמחנו על הזכות לקחת חלק במסע למצדה, סביב נושא הגבורה. במיוחד בימי מלחמה אלה, בהם מתגלות גבורות גדולות וסמוך לימי החנוכה, בהם אנו חוגגים את הניסים ואת הגבורות בימים ההם ובזמן הזה. גבורות שמהם אנו שואבים כוחות עד עולם. זכינו להרגיש את הגבורה בכל צעד במעלה ההר. באווירה והאנרגיות, ובסיפור המורשת של המקום. עם ישראל חי!".

דוד שמחון, ראש תחום חברה וחיבורים ברשת אמית: "ימים לא פשוטים עוברים על עם ישראל. המטרה שלנו היתה להחזיר את האור לעיניים של תלמידי וצוותי יב' והרגשנו איך זה קרה לכולנו. אנו מקווים להמשיך את האור הזה להמשך השנה ולעשות יב' גדולה ומשמעותית – תכנית אמיתים. לא מנצחים אותנו כל כך מהר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך