נר רביעי

"אל מול הרוע והמוות שהם מביאים – עלינו להביא טוב וחיים" הרב ישראל לאופר שליח חב״ד ברובע יב משתף באור ימי החנוכה שלו

על יוזמה מרגשת שנולדה משילוב של שירות ברבנות הצבאית ושליחות חב"דית • איזה אתגר הציב המלך בפני שלושת בניו, ולמה האור ינצח? • הרב ישראל לאופר, שליח חב"ד ברובע י"ב באשדוד, שגויס למילואים בעבודה עם חללי צה"ל הקדושים בטור חנוכה מרגש ומאיר 

הרב ישראל לאופר שליח חב״ד ברובע יב בעיר על נקודת האור שלו בימים אלה.

הרב לאופר משתף את קוראי אתר 'אשדוד אונליין': "אגדה עתיקה מספרת על מלך שביקש למנות לעצמו יורש משלושת ילדיו. הוא קרא להם והטיל עליהם אתגר במטרה לבחון מי מהם הכי ראוי לרשת את כתר המלוכה. "עליכם למלא את החדר שבו אנו נמצאים עד אפס מקום", הודיע.

הגיעה שעת המבחן. הבן הראשון ביקש לשנע עשרות שקי חול ולהוריק את תכולתם אל החדר. דומה היה שהחדר מלא. אך אז הגיע המלך, הוציא מכיסו מחט קטנה ותחב אותה אל תוך החול. "רואה אתה בני כי החדר עדיין אינו מלא לגמרי", הכריז המלך והבן הבין כי כשל במשימה.

ניגש הבן השני, והחליט ללמוד מהטעות של הראשון. מילא אפוא את החדר בלבנים מסותתות, לאורך לרוחב ולגובה החדר. החדר היה אטום. כשבא המלך, שפך כוס מים על האבנים והם זלגו בינות הלבנים. נכשל.

ואז הגיע תורו של הבן השלישי, הצעיר. בשונה משני אחיו, הוא לא שינע אל המקום לא חול ולא אבנים. הוא ביקש לקבל את החדר ריק וחשוך. כשאבא המלך נכנס, הצית הבן גפרור קטן והחדר התמלא באור.

"זה כוחו של אור, הוא ממלא את החלל עד אפס מקום", אמר הבן הפיקח למראה פני המלך הקורנות שבחר בו כיורשו.

המסר לעם ישראל בימים אלה 

"עם ישראל נמצא בתקופה לא פשוטה.

מאז פרוץ המלחמה, כאיש מילואים של הרבנות הצבאית בבסיס שורה, ליוויתי לא מעט מחללי צה"ל הקדושים לקבורה. נחשפתי לסיפורי גבורה הרואיים והכרתי את בני משפחותיהם היקרים.

כמי שנמנה על שליחי חב"ד שמשימת חייהם- חיינו – כפי שהטיל עלינו כב' קדושת הרבי מלובביץ' – היא הפצת אור, בכל מקום ובכל מצב, התקופה המאתגרת שבה עם ישראל נמצא מעצימה ואת המשימה פי כמה. במיוחד כשמגיע חג החנוכה, שעומד כולו בסימן של אור.

מיזם "האור ינצח"

"השילוב הזה הביא אותנו למיזם המרגש הבא: תחת הכותרת "האור ינצח" מידי לילה אנחנו עורכים טקס הדלקת נרות עם אחת ממשפחות הגיבורים (לצערנו, רק ברובע י"ב יש שש משפחות כאלה!), בלובי הבניין שבו מתגוררת המשפחה, יחד עם השכנים.

המשפחות היקרות, שאיבדו את היקר להן, נענות למיזם בשמחה, והטקסים המרגשים הללו מביאים הרבה אור שרק בכוחו אפשר למלא את החלל הגדול שנוצר.

כי אל מול החושך שהאויבים שלנו מבקשים להביא לעולם – עלינו להוסיף ולהרבות באור. אל מול הרוע והמוות שהם מביאים – עלינו להביא טוב וחיים.

כל מעשה טוב, וכל מצווה שיהודי מקיים – מאירים את העולם באור יקרות. וכדברי חכמינו 'מעט אור דוחה הרבה חושך' – האור ינצח"!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך