בצל המלחמה – הבחירות לראשות ולמועצת העיר יתקיימו בחודש הבא

בזמן שהעיר כולה עדיין נמצאת במצב חירום, ולאחר שכבר נדחו פעם אחת, החליטו במשרד הפנים לקיים את הבחירות המקומיות בזמנם, ב- 30 לינואר 2024 ייגשו תושבי העיר אשדוד אל הקלפי ויבחרו את ראש העיר והרכב המועצה שלהם לחמש השנים הקרובות * ההכנות צפויות להיות בצל המלחמה, כאשר רוב הרשויות דרומית לאשדוד לא יקיימו את הבחירות במועדן * במקביל, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מתרכז יותר במלחמה מאשר בבחירות המתקרבות, זאת למרות הודעת משרד הפנים * "המאמץ העיקרי שלו כעת זה לסיים את הפרויקט של מיגון מוסדות החינוך, על מנת להשיב את המערכת לשגרה, ולכן בחודש הקרוב יפוזרו כמעט מאה מיגוניות ענקיות במוסדות"

כעת זה רשמי, הבחירות לראשות ולמועצת העיר אשדוד יתקיימו בתאריך ה- 30 לינואר 2024. אחרי שהיו אין ספור ניסיונות להזיז את התאריך בשנה אחת, אפילו של מועמד אשדודי המקורב לשרים בממשלה, שר הפנים משה ארבל החליט להשאיר את התאריך הראשון אליו נדחו הבחירות, ולקיימן במועד שנקבע על ידו עם תחילת המלחמה.

ההחלטה של השר באה מהמקום בו נמצאת הממשלה, שמנסה בכל דרך להחזיר את העורף לשגרה, שכן אסור לתת לאויב לנהל את אורח חיינו, וניתן לעשות ככל האפשר על מנת לחזור לשגרה מבורכת. ולמרות התלונות של אלה שלא היו מעוניינים בקיום הבחירות במועדן המתוכנן, נראה כי הצוות המקצועי במשרד הפנים, ביחד עם גורמי הביטחון במטה לביטחון לאומי, החליטו כן לקיים את הבחירות, בהבנה שככל ויתקרב הזמן המצב הביטחוני יהיה טוב יותר.

לבנתיים, ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ממשיך את ההתעסקות שלו היומיומית בשגרת המלחמה והגנה על העיר אשדוד, כיתות הכוננות שהקים ממשיכות להתאמן בתקווה שלא נצטרך להפעיל אותם, החמ"ל העירוני פעיל והערכות המצב מתקיימות בו בהתנהלותו של ראש העיר. זרם בכירי המשטרה וצה"ל עדיין ממשיך להגיע לאשדוד ורק ביום שני האחרון היה זה מפקד מרחב לכיש של משטרת ישראל שהגיע, סייר ושיבח את העירייה והפעילות שלה בימים אלה של שגרת חירום.

מיגון העיר

ההתעסקות העיקרית של ראש העיר בימים אלה היא במיגון מוסדות החינוך בעיר, כאשר 96 מרחבים מוגנים מוסדיים ענקיים בגודל של 28 מטרים יונחו במוסדות החינוך בחודש הקרוב. על פי החלטה אותה העלה ראש העיר ועברה ברוב מוחלט במועצת העיר בזמן כתיבת שורות אלו, העירייה תממן את העלויות והמיגון יתבצע במידי.

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי אמר על כך השבוע "העירייה תרכוש מתקציב העירייה 96 ממ"מים – להצבה במוסדות החינוך ברחבי העיר, בהתאם למיפוי והמלצות מנהל החינוך, אגף הביטחון ופיקוד העורף. עם ההחמרה במדיניות המיגון, במסגרתה, בימי לחימה נדרש כי תלמידים ילמדו בתוך מרחב מוגן תקני, או לחילופין, כל השוהים במוסדות חינוך חייבים להיות עם יכולת הגעה תוך 45 שניות למרחב מוגן תקני, ובהתאם להערכות לפיהן המלחמה אינה צפויה להסתיים בקרוב, נדרשנו לסוגיית הכיסוי של המיגון התקני לתלמידי העיר".

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי ציין כי "לפני שבוע אישרנו בוועדת הכספים העירונית סכום של 25 מיליון שקל מרחבים מוגנים מוסדיים, אותם נציב בגנים ובבתי הספר לא ממוגנים כדי להבטיח את שלום הילדים. המרחבים המוגנים יהיו בגודל של 28 מ"ר המאושרים  ע״י פיקוד העורף. בנוסף, נשדרג חדרים קיימים ונהפוך אותם לממוגנים. נממן את הרכישה מהתקציב העירוני, במקביל לבקשת החזרים מהמדינה. אנו רואים חשיבות עליונה בהאצת תהליכים המצילים חיי אדם, וכך נעשה כדי להבטיח ביטחון לכל ילדי וילדות העיר. אנו עושים זאת כחלק מהמוכנות התמידית שלנו, ולא ניתן לשקט לתעתע בנו" כאמור בשעת כתיבת שורות אלה, ההחלטה עברה גם במועצת העיר.

העיר ממשיכה להתמגן
בעזרתו של סגן ראש העיר אלי נכט שש מיגוניות פוזרו באשדוד

סגן ראש העיר עו"ד אלי נכט הצליח לגייס חבר טוב שלו מחו"ל שתרם לא פחות מ-6 מיגוניות שהוצבו השבוע בשישה מרכזים מסחריים בעיר. נכט השיג את התרומה המכובדת בזמן ששהה בחו"ל בשליחות משרד החוץ וקיים הסברה בערוצי התקשורת האירופאים,

התרומות כולן הגיעו מחבר אישי של נכט שהחליט לתרום למען התושבים בעיר. בסה"כ נרכשו שש מיגוניות אשר הוצבו בשישה מרכזים מסחריים ברובעים א', ב', ו', י', י"ג ו-ד'.

עו"ד אלי נכט אמר "אני שמח ונרגש לבשר לכם שהיום בשעה טובה הוצבו 6 מיגוניות במרכזים המסחריים בעיר, כדי להעניק לכל תושב שעושה קניות תחושת ביטחון מקסימלית. מאז הטבח הנורא ב7.10 ישבתי וחשבתי איך אני יכול לרכוש ולהציב מיגוניות ביעדים הומי אדם בעיר".

סגן ראש העיר נכט סיפר "במהלך מסע ההסברה שלי באירופה בשליחות משרד החוץ, ממנו חזרתי בשבוע שעבר, פגשתי חבר טוב שגר באיטליה והוא הסכים לבקשתי לתרום 6 מיגוניות למענכם תושבי אשדוד. אני מלא התרגשות מכך שהצלחתי לגייס את הכסף ועכשיו במרכזי הקניות ברובעים: א' ב' ד' י' יג' וט' יש מיגוניות חדשות שלא רק יתרמו לתחושת הביטחון האישית אלא גם יסייעו לתושבים לחזור לשגרת החיים.

לסיום הוא הוסיף ואמר "כולי תפילה שבזמן הקרוב אזרחי ישראל לא יצטרכו מיגוניות כלל אולם עד אז שמרו על עצמיכם ויחד ננצח".

בכך, נראה שהעיר אשדוד תמוגן הרבה יותר טוב במהלך השבועות הקרובים, בעקבות המיגון שיפוזר במוסדות החינוך ובמרכזים המסחריים, זאת למרות שבימים אלה כמעט ולא ניתן להשיג מרחבים מוגנים למכירה בישראל, זאת בעקבות הביקוש העצום הקיים במדינתנו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך