ללא דיחוי

הוחלט סופית: הבחירות לרשויות המקומיות ייערכו ב-30 בינואר 2024

הבחירות היו אמורות להתקיים ב-31 באוקטובר ונדחו על ידי הכנסת. כעת החליט השר שלא להאריך את הדחייה בחודש נוסף. וזה התאריך הסופי שנקבע
פרסום ראשון: אחרי ביטול עתירת לחמני כספי הבחירות הגיעו למפלגות
הגיע הזמן. הכסף הגיע

"על רקע היותנו במצב מלחמה שבו מצויה מדינת ישראל בימים אלה והקשיים המשמעותיים הנובעים מקיום מערכת בחירות במהלך תקופה זו, ובשיתוף פעולה רב של הוועדה בראשותך, קודמה בלוח זמנים קצר, חקיקת חוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, התשפ"ד 2023- בהתאם לסעיף 1(א) לחוק נקבע כי הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות יידחו ויתקיימו ביום כ' בשבט התשפ"ד, 30 בינואר 2024 לפי סעיף 1(ב) לחוק, ניתן לדחות את המועד לתקופה של כחודש נוסף, בכפוף לתנאים המפורטים בו." פונה שר הפנים, חה"כ משה ארבל, במכתבו ליו"ר ועדת הפנים, חה"כ יעקב אשר.

לצורך בחינת האפשרות לכך, ביצע השר ארבל הליך של בחינת המשמעויות וההשלכות של קיום הבחירות במועד האמור, ומנגד, של דחיית הבחירות בחודש נוסף. במסגרת זאת ביקש, בין היתר, מגורמי הביטחון להציג את עמדתם בסוגיה.

לאחר שקיים דיון, בראשותו, עם גורמי המקצוע במשרד הפנים ובחן את עמדות גורמי הביטחון כפי שהוצגו לו, ועמד על ההיתכנות לקיומן של הבחירות במועד האמור במרבית שטח המדינה, ובשים לב למשקל שיש ליתן לקיום הבחירות במועדן, הגיע השר לכלל מסקנה כי אין בכוונתו לפעול לדחיית מועד הבחירות הכלליו ת לפי סעיף 1(ב) לחוק.

"בטוחני כי כלל הגורמים, לרבות גורמי השלטון המקומי וגורמי הביטחון, יירתמו ויפעלו ככל הנדרש ועל אף הקשיים שעשויים לעלות במסגרת זאת בשים לב למצב בו מצויה מדינת ישראל, על מנת להבטיח את קיום הבחירות במועד ובאופן תקין ובטוח ולאפשר לכל אדם לממש את הזכות לבחור ולהיבחר".

בהתאם לכך, הנחה השר את גורמי המקצוע במשרדו להמשיך להיערך לקיום הבחירות במועדן – כ' בשבט התשפ"ד, 30 בינואר 2024 ולפעול מול כלל הגורמים, על מנת לבצע ולהבטיח את כל הנדרש לצורך קיום תקין של הליך הבחירות.

בנוגע לרשויות המקומיות שצמודות לגדר בצפון ובדרום, תינתן החלטה בהמשך, שהסיכוי הגדול הוא שמועד הבחירות יידחה בכמה חודשים לפחות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך