"צינור ביוב מעל מזון": משרד הבריאות הוציא צו סגירה לסניף מזון בעיר של רשת השיווק שופרסל

משרד הבריאות: "ממצאים אלו מעידים על הזנחה ממושכת וחוסר מעקב אחר ביצוע פעולות הניקיון והאחזקה בעסק. תהליכי עבודה והתנהלות נוגדים דרישות משרדנו"

פרופ' נטליה בילנקו, רופאת מחוז אשקלון, חתמה היום (ב', 4/12/23) על צו הפסקה מנהלי לעסק "שופרסל דיל סניף 92", אשדוד למחלקות: איטליז עוף, איטליז בקר, איטליז דגים, מעדנייה ומאפיה. יתר פעילות הסניף אינה נכללת בצו זה.

במכתב שפרסם משרד הבריאות נכתב: "לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים התשכ"ח-1968 (להלן: "החוק"), אני מורה על הוצאת צו הפסקה המצווה עליך או על כל אדם אחר הפועל עבור העסק או אחראי עליו להפסיק באופן מיידי כל פעילות המערבת טיפול במזון בעסק שופרסל דיל סניף 92 ברחוב שבט לוי 16, אשדוד".

הנימוק לצו ההפסקה, מוסרים ממשרד הבריאות: "בתאריך 3.12.2023 התקיימה ביקור לפני חידוש רק נמצאו תנאי תברואה ירים ביותר וליקויים חמורים המסכנים את בריאות הציבור באופן מידי ובהם בין היתר שטחי אחסון מזון בכל המחלקות לרבות משטחי עבודה. כיורים כלי עבודה מקררים חדרי קירור והקפאה ד נמצאו מזוהמים ביותר עם מוקדי עובש רבים חלקם אף מכוסים באופן מלא בשכבת עובש וחלודה צנרת מערכות קיר גם היא מכוסה בשכבת לכלוך, עובש, חלודה,ניים אי סדר ולכלוך רב כולל המצאות לשלשת ציפורים באזור כניסת ספקים שמשמש באזור האחסון ניכר כי לא בוצעו פעולות ניקיון ותחזוקה שוטפת במשך זמן רב. ממצאים אלו מעידים על הזנחה ממושכת וחוסר מעקב אחר ביצוע פעולות הניקיון והאחזקה בעסק. תהליכי עבודה והתנהלות נוגדים דרישות משרדנו. אחסון מוצרים גולמיים יחד עם מוצרים מוכנים לאכילת תוך סיכןגברים צולב, הצטלבויות בין מסלולי העבודה השונים ובין פונקציות נקוככות כך גברה לזיהום צולב אי שמירה על רצף טמפרטורות, רך רך נצפו זבובים במקום, אין הקפדה על היגיינה יתר. המצאות צינור ביוב מעל מזון באזור כניסת ספקים נמצא חוסר ידע והבנה בסיסיים בדרישות והנחיות משרדנו עת הביקורת בכל מקום זךהך אי סדר במעברים ואחסון לא תקין במחלקות השונות ליקויים נוספים מובאים בדוח הביקורת המסומן כנספח 1".

עוד נמסר ממשרד הבריאות: כי "בתאריך 4.12.23 נערך שימוע בנוכחות מנהלי הסניף ונציגי הרשת. טיעונים שהועלו על ידכם בשינוע נמך לא מספקים רעים על חוסר הבנה בשמירה על בריאות הציבור".

המכתב שפרסם משרד הבריאות לציבור

צילום תמונה ראשית: מפות אפל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך