"רוצים להתחיל ברגל ימין את הפרק החדש של הליגה"

דיויד קופרמן, מגינה היהודי-קולומביאני של מ.ס אשדוד חזר לארץ ולאימונים לקראת החזרה לליגה בשבת * הוא מדבר על התקופה הארוכה בה נעדר, על ההרגשה לחזור, הפחדים וגם על העתיד * קופרמן: "תמיד חשבתי על המשפחה, החברים והחברים שלי לקבוצה שנשארים בישראל, וקיוויתי ששום דבר רע לא קרה להם"

אפילו דיויד קופרמן, הבחור עם החיוך הנצחי, מגינה היהודי קלומביאני של מ.ס אשדוד, שהפך לאזרח ישראל וסיכם בקבוצה עד 2025, חייך פחות בתקופה האחרונה. המצב בישראל שאילץ אותו ואת חלק מחבריו לחזור לארצם, עם הידיעה שחבריו שנשארו כאן בארץ נמצאים תחת מתקפות טילים, לא עשו לו טוב. עכשיו הוא כבר שבוע כאן לאחר ששחזר ומתפנה לראיון מיוחד לעיתון "המגזין", לספר על מה שעבר ועל מה שהוא מקווה שיהיה. החיוך אגב חוזר לאיטו… כמו אצל כולנו.

קודם כל, מה שלומך דיוויד?
"היי אני טוב. לשמחתי הכל בסדר וכבר חזרתי לישראל".


איך היה כשהיית רחוק מכאן?

"זה היה מוזר להיעדר כמעט חודשיים. תמיד חשבתי על המשפחה, החברים והחברים שלי לקבוצה שנשארים בישראל, וקיוויתי ששום דבר רע לא קרה להם. כמו כן, קשה להפסיק לשחק כל כך בפתאומיות ולא לדעת מתי נחזור או אם נחזור, אבל זה היה נחוץ כי המצב במדינה היה קריטי. למרבה המזל, נראה שזה קצת יותר בשליטה והחיים יכולים לחזור לאט לאט למה שהיו קודם".


האם נתקלת בתופעות אנטישמיות בקולומביה?

"לא נתקלתי בתופעות אנטישמיות בקולומביה, אבל אני מדבר הרבה עם המשפחה שם ועם המשפחה שלי בארצות הברית, וביקשתי מהם כל הזמן להיות זהירים מאוד. זה באמת מצב מפחיד ברחבי העולם".


פחדת לחזור לישראל?

"היו רגעים שפחדתי לחזור. יותר כשראיתי הרבה רקטות יוצאות לכיוון אשדוד, או כשראיתי את התמונות באינטרנט. אבל למרבה המזל בימים האחרונים היה שקט. מי יודע איך זה יהיה בהמשך".

אתה בישראל כשבוע, איך אתה מרגיש? חוֹשֵׁשׁ?

"היו לי כמה רגעים שבהם הרגשתי שונה. כאילו הרחוב ריק, ואני יכול להרגיש סוג של עצב באוויר. אבל אני חושב שזה נורמלי אחרי כל מה שקרה. ב-2 הלילות הראשונים פחדתי, אבל אני לאט לאט משתפר ובטוח יותר מדי יום".

האם אתה כשיר לשחק? הרי לא התאמנת בצורה סידרה?

"אני כשיר לשחק. מעולם לא הפסקתי להתאמן, לא משנה היכן הייתי בעולם. בימים האחרונים שביליתי בקולומביה יכולתי להתאמן עם כמה מאמנים מדהימים שעזרו לי לעבוד על כמה דברים שהייתי צריך מחוץ למגרש".

 מה לאחל לך עם החזרה?

"יותר מלאחל לי דברים, ברך אותי. יום לפני שחזרתי לארץ התארסתי עם חברה שלי אז אני נכנס איתה לשלב חדש ויפה בחיי ואנחנו ממש מאושרים".

אם כבר איחולים, הרי עוד לא ניצחתם העונה. אולי עם החזרה זה יגיע?

"כן זה מה שאנחנו רוצים להשיג. אנחנו יודעים שזו לא הייתה תחילת העונה שקיווינו אבל ניתנת לנו ההזדמנות לשנות את זה ובתקווה להתחיל ברגל ימין את הפרק החדש של הליגה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך