"זה נותן לנו עוד שבוע להתארגן, עדיף על המצב הקיים. נעשה את המקסימום שנוכל"

אלי לוי מאמן מ.ס אשדוד. מנהלת הליגות בכדורגל לא התחשבה מצידה בעובדה שאשדוד נפגעה יותר מכולם במלחמה ולא התאמנה כמעט, וערכה הצבעה בין 18 נציגים בליגת העל. 13 היו בעד והמנהלת החליטה שבשבת הקרובה ה-25.11, הליגה תפתח. 4 קבוצות, אשדוד, סכנין, חדרה ובית"ר ירושלים, הודיעו שיעתרו נגד הפתיחה. בשלישי הושגה פשרה, הליגה תפתח ב-2.12, רוברטסון, בוטאקה וסבן, חזרו בשלישי מחו"ל, היתר צפויים להגיע עד לסופ"ש. הקפטן בן זקן ייעדר כחודשיים גיל כהן כחודש, שניהם בגלל פציעה.
אלי לוי. (צילום: משה סידי)

ההתעקשות של מנהלת ליגת העל בכדורגל להחזיר את הליגה, לא לקחה בחשבון קבוצות, בעיקר כמו מ.ס אשדוד, שלא התאמנו בגלל שלא התאפשר לה להתאמן עקב המלחמה וירי בלתי פוסק על העיר מרצועת עזה. באחד המקרים נפלו רסיסים בעת שהקבוצה התאמנה והאימונים נעצרו לגמרי. הסגל מנה כ-12 שחקנים רוב הזמן, אם כבר התאמנו, בשל זרים ומתאזרחים שעזבו וחיילים בבסיסם. המנהלת גם לא הציעה מגרש חלופי, או עזרה במציאת מגרש כזה.

את המנהלת זה לא עניין והיא ערכה הצבעה השבוע בה 13 מתוך 18 הנציגים הצביעו בעד החזרת המשחקים כבר בשבת ה-25.11. 4 קבוצות התנגדו, אשדוד, סכנין, בית"ר ירושלים וחדרה.

זה המכתב ששלחו הקבוצות למנהלת: "אנו – מועדוני הכדורגל של אשדוד, סכנין חדרה ובית"ר ירושלים – מבקשים להודיעכם כי ההחלטה להחזיר לפעילות את משחקי ליגת העל כבר בשבוע הקרוב הנה שגויה, בלתי ספורטיבית ולא שוויונית. ההחלטה חפוזה, מתעלמת משיקולים ספורטיביים וכל מה שמדריך אותה הנם שיקולים כספיים. לכל ברור כי לא נוכל להתייצב למשחקים הקרובים ולהיערך בצורה ראויה על כל המשתמע מכך. אנו מוצאים לנכון להודיעכם מבעוד מועד כי לא נתייצב למחזור הקרוב ונבקשכם לפעול לדחיית המשחק הקרוב למועד אחר".

רוברטסון נפרד ממשפחתו לפני ההגעה לארץ.

באשדוד אמרו: "אנחנו לא ערוכים לשחק בשבת הקרובה". הקבוצה הוציאה הודעה בעניין כבר שנודע על הרצון להחזיר את הליגה: "בכוונתנו להגיש עתירה דחופה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בבקשה לדחות את מועד חידוש המשחקים בחודש ימים וזאת עד אשר נוכל להעמיד קבוצה ראויה אשר תוכל להתמודד באופן ספורטיבי והולם, כמצופה מקבוצה בליגת העל".

כשנראה היה שיחכו לבית הדין קיבלה מנהלת הליגה החלטה בשלישי.  דירקטוריון מנהלת הליגות אישר את הצעת הפשרה של יו"ר המנהלת ארז כלפון מאתמול ולפיה משחקי ליגת ONE ZERO יחודשו בסופ״ש ה – 02.12.2023  מאמן אשדוד אלי לוי: "זה נותן לנו עוד שבוע להתארגן, עדיף על המצב הקיים, נעשה את המקסימום שנוכל"

רק בשלישי חזרו חלק מהזרים והמתאזרחים. מי שהגיעו היו הבלם הסקוטי קלארק רובטסון, הקשר היהודי צרפתי גכ'ורדן סבן והקשר הקונגולזי, ג'ורדן בוטאקה. באשדוד מאמינים כי בסופו של דבר כולם יגיעו עד לסופ"ש.

יחסרו. בן זקן וכהן.

ואם זה לא מספיק, אז טום בן זקן שסבל בתקופה האחרונה מכאבים בברכו, עבר בהצלחה את הניתוח במניסקוס, והוא צפוי להיעדר כחודשיים. גיל כהן, שנפצע במהלך אימון הנבחרת, עבר צילום MRI ואובחן היום עם פציעה בשריר הירך האחורי ועם פגיעה בגיד. הבלם צפוי להיעדר כחודש וחצי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך