"הליגה משוגעת, כל נקודה היא קריטית, נעשה הכל להיות בפלייאוף העליון"

הוא נחשב להבטחה גדולה וזכה לקרדיט גדול מניר קלינגר, אך בשבועות האחרונים איבד את מקומו בהרכב הפותח * דווקא בשבת האחרונה, כשעלה מהספסל בפיגור בן שני שערים, עזר לקבוצה לעשות קאמבק מדהים ואף התכבד בכיבוש שער השוויון הדרמטי עמוק בתוספת הזמן, שער בכורה עבורו בליגת העל * מיכאל אוחנה נמצא עם שתי הרגליים על הקרקע, ויודע שרק עבודה קשה תביא אותו למקומות בהם הוא חולם להיות: "עם עבודה קשה, יגיעו עוד בישולים ושערים"

מה לא נאמר או נכתב על מיכאל אוחנה? רבות דובר על הכישרון שלו, הפוטנציאל שלו, יכולת הכדרור הפנומנאלית. בתחילת העונה אף יצא לשבוע התרשמות במועדון הפאר ליברפול, והעלה את רף הציפיות ממנו לגבהים חדשים, כל זאת והוא עוד לא בן 19, ולאחר שרשם רק 5 הופעות במדי הקבוצה הבוגרת בעונה החולפת.

היום, חצי שנה ו-15 הופעות ליגה אחרי, הוא כבר משופשף יותר, שקול יותר ומחוייב יותר. הוא יודע שבשביל להצליח ברמות הגבוהות, צריך לעבוד ולעבוד קשה. בשבת האחרונה, עמוק בתוך תוספת הזמן של המשחק מול בית"ר ירושלים, אוחנה זכה לטעום פרי ראשון של הצלחה, כשכבש את שער השוויון הדרמטי וקבע חלוקת נקודות בין שתי קבוצות הנלחמות על מקום בפלייאוף העליון.

 

מיכאל, קודם כל ברכות. שער בכורה בליגת העל ועוד בתזמון מושלם. איך התחושה?

 

"תחושה מרגשת מאד. בשביל כל שחקן כדורגל זה הרגע הכי מרגש שיכול להיות, במיוחד כשזה שער בכורה בליגת העל והכיף הזה היה עוד יותר גדול בעיקר כי זה עזר לקבוצה ברגע קריטי בשניות הסיום של המשחק, וזה הפך את השמחה לגדולה יותר גם עבור החברים שלי לקבוצה, האוהדים וכל המועדון הזה".

 

זו העונה השנייה בליגת העל עם מ.ס. אשדוד, ועם כמה שדיברו על הפוטנציאל שלך, עד עכשיו זה לא בא לידי ביטוי במספרים. עכשיו אתה מרגיש שאולי נפרץ סוף-סוף המחסום?

 

"אני אדם שפחות מודד את עצמו על פי מספרים. אני מודד את עצמי על ידי פרמטרים שונים ממה שאחרים מודדים, ואני מרוצה מקצב ההתקדמות שלי, כשאני גם מודע לדברים אותם אני צריך להמשיך ולשפר. אני לא מרגיש שהיה לי איזשהו מחסום, אבל אין ספק שבסופו של דבר המספרים הם חלק מההגדרה שלך כשחקן כדורגל ולאט לאט, עם עבודה קשה, יגיעו עוד בישולים ושערים בהמשך".

 

ומה יהיה עם הקבוצה? עושים רצף של 2-3 משחקים טובים ואז 2-3 משחקים רעים. עד מתי תימשך הנדנדה הזו?

 

"קודם כל אני חושב שאנחנו קבוצה טובה מאד. אנחנו מראים בהרבה משחקים את היכולת שלנו ויש בסגל המון שחקנים מאוד מוכשרים. מצד שני, אנחנו עובדים הרבה על הקטע המנטאלי, כדי למנוע את המעידות הקטנות שיש לנו מדי פעם ואני מרגיש שאנחנו במגמה ברורה של שיפור וכבר רואים את זה במשחקים האחרונים".

 

אתה מתכוון לווינריות הזו שנדבקה בכם מול סכנין ובית"ר, זו מגמת השיפור?

 

"אין ספק. בסכנין ידענו לעמוד בלחץ עצום ולשמור על היתרון ומול בית"ר, כשספגנו את השער השלישי בדקה ה-73, כולם היו בטוחים שהמשחק גמור, אבל אנחנו הראנו את האופי האמיתי שלנו ומבחינתי זה היה הכי מתוק לסיים את זה עם שער בתוספת הזמן".

 

במשחקים האחרונים קצת ירדת לספסל. איך זה משפיע עליך?

 

"קודם כל יש מאמן וצוות מקצועי והם מחליטים מי יפתח בהרכב. אני ספורטאי ומקבל את ההחלטות שלהם, שהן תמיד לטובת הקבוצה. כמובן שאני רוצה תמיד לפתוח בהרכב, וזה גורם לי להתאמן חזק יותר ולהיות בכושר הכי טוב שאני יכול, וגם כשאני עולה למגרש אז אני נותן את הכל".

 

ושחקנים אחרים שלא משחקים, לא ממורמרים?

 

"ממש לא. זה נכון שכל שחקן מקצוען רוצה לשחק, אבל כולם יודעים לקבל את ההחלטות בצורה חיובית. בחדר ההלבשה כולם חברים, כולם מפרגנים ובאמת כיף גדול, חדר הלבשה לתפארת".

 

איפה מ.ס. אשדוד תסיים את העונה?

 

"אם יש דבר כזה מגיע בספורט, אז בפלייאוף העליון. אני חושב שאנחנו קבוצה מצוינת אבל חובת ההוכחה היא עלינו, ואם נעשה את המקסימום בכל משחק אין ספק שנשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו, ופלייאוף עליון היא אחת מהן".

 

עם איך שהליגה נראית השנה, זה לא הולך להיות קל.

 

"זה אף פעם לא קל. אכן הליגה משוגעת, אנחנו כבר עמוק בסיבוב השני ועדיין כל פעם אנחנו רואים שאין תוצאות מפתיעות והכל יכול להיות. רואים את זה בכל מחזור וכל נקודה היא קריטית, לכן אנחנו חייבים לשמור על המשכיות ולאבד כמה שפחות נקודות עד לסיום העונה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך