פרשת ויצא \ פרשת השבוע

תמונה: FREEPIK

בסוף הפרשה הקודמת לאחר שיעקב אבינו קיבל את הברכות במקום עשיו. רבקה מבקשת מיעקב שיברח לזמן מה עד שעשיו יירגע, לאחר מכן יצחק שולח אותו גם ללבן אך למטרה אחרת, שידוך. "וקח לך משם אישה.. מבנות לבן אחי אימך".

יעקב אבינו מגיע לבית לבן, כמובן מתקבל בחיבוקים ונשיקות אך לא של אהבה אלא לראות כמה כסף הביא איתו הבחור. אחרי הכל מדובר בבן של "מיליונר". לבן יודע שגיסו יצחק הוא אחד העשירים בעולם, כאשר חלק נכבד ירש מאברהם ועוד קיבל ברכת ה' עצומה בכל מעשה ידיו, אם כן בטח יעקב הביא איתו ממון רב.

לדאבונו של לבן, יעקב בא ריקם. יעקב עושה דיל עם לבן במקום משכורת תן לי את ביתך רחל לאישה, דיל שהתברר כשקר מוחלט ובמקום רחל חיתנו אותו עם לאה, ולכן שוב עובד שבע שנים נוספות בעבור רחל. לבן רואה ברכה בממונו מאז שיעקב הגיע אליו ואף נולדים לו עוד בנים. ידוע שצדיק נמצא במקום שהשכינה שורה שם, ולכן יש שפע גדול, כמו שראינו גם עם יוסף בבית פוטיפר ואחר מכן עם פרעה. לבן מנצל את יעקב ומרמה אותו עשרות מונים עד שיעקב, שבינתיים כבר ילדיו קצת גדלו ורצה להרחיקם מלבן שהיה עובד עבודה זרה גדול, מחליט להפריד כוחות. גם בזה לבן לא שש אחרי הכל, כל עוד יעקב שותף שלו יש לו ברכה והצלחה עצומה, לכן בסוף יעקב נאלץ לעשות מהלך ולברוח מלבן.
יעקב קורא לרחל ולאה ומתייעץ איתן מה לעשות, ומקבל את ברכתם למהלך הזה, מכאן אפשר ללמוד שאדם רוצה לעשות עסקה או כל דבר אחר – קח ברכה ועצה מאשתך.
חז"ל אומרים שלנשים יש בינה יתרה, יש לה יכולת לראות מעבר לראייה הגברית שהיא קצת יותר שטחית. לבן הרשע חוץ מהיותו רמאי גדול, הוא היה מכשף ודרך העבודה זרה שלו שנקראים "טרפים" היה מנחש ויודע דברים. ולכן כאשר יעקב ומשפחתו בורחים, רחל לוקחת איתה את ה"טרפים" של לבן שככה יתקשה למצוא אותם. למרות זאת לבן ובניו רודפים אחרי יעקב ומצליחים להשיג אותם, יעקב נשבע לו שלא לקח לו את העבודה זרה ואפילו מקלל שמי שלקח ימות, ולכן רחל אימנו נפטרה בדרך.. אך גם זה לא לחינם, אלא בעבור שתתפלל בעד בניה האהובים שיחזרו מן הגלות לארץ ישראל, ולכן נקברה בדרך בית לחם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך