בסקר שערכה העירייה

60 אחוז מהורים לילדים ביסודי ובגנים אינם מעוניינים בחזרה מלאה ללימודים

ד"ר לסרי: "הורים יקרים, הסיכון לאירוע רב נפגעים באחד ממוסדות החינוך של ילדינו הוא סיכון שאני כראש עיר לא מוכן ליטול". בעוד מספר ימים מקווים בעירייה לשלב בחזרה המדורגת גם כיתות נמוכות.
ד"ר יחיאל לסרי.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, פנה הערב, שני, לתושבי אשדוד בהודעה בנוגע למוסודת הלימוד בעיר:

תושבים יקרים בעקבות הלחימה הנמשכת בדרום, אנו ממשיכים לשמר את החזרה המדורגת של הלימודים במוסדות החינוך. החזרה המדוברת היא אך ורק למבנים בעלי מיגון תקני שניתן להכניס אליו את כל כמות הילדים תוך 45 שניות. הסיבה לכך פשוטה ומתבקשת. השבריריות של המצב אינה מאפשרת לנו לקחת הימור ולחשוף את התלמידות והתלמידים לסכנה חמורה. מעבר לכך, בעוד מספר ימים, אנו מקווים לשלב בחזרה המדורגת גם כיתות נמוכות ואז ילמדו בקפסולות.

אני מודע היטב לקושי הרב הכרוך בכך מצדכם ההורים. רבים מכם אינם יכולים לשוב לעבודה סדירה כל עוד הילדים אינם במוסדות החינוך באופן מלא ויומיומי. הרצון שלי בדיוק כמו שלכם להשיב את הילדים ואת ההורים לשגרה מלאה ונורמלית. אבל לפני הכול אני חייב להיות ערב לביטחונכם ולשלומכם, תושבי העיר.

ראוי לציין כי סקר שערכנו בקרב הורים לילדים ביסודי ובגן מעלה כי 60% אינם מעוניינים בחזרה מלאה ללימודים כל עוד אין שינוי של ממש במצב.

אני מבקש להסב תשומת ליבכם לשני אירועים שימחישו את חומרת הסכנה: רק לפני כשבוע נפלה רקטה בגן ילדים בשדרות ובמקום נגרם נזק רב. לפני ימים ספורים פגע כטב"מ בבית ספר באילת. באורח נס, עשרות תלמידים שהו אז באגף אחר של בית הספר וניצלו, אולם נזק רב נגרם למקום.

הורים יקרים, הסיכון לאירוע רב נפגעים באחד ממוסדות החינוך של ילדינו הוא סיכון שאני כראש עיר לא מוכן ליטול. בל נשכח: עירנו אשדוד היא אחת משלוש הערים המופגזות ביותר ולפיכך שיקול הדעת המתחייב למניעת סכנה ושמירה על חיי התושבים גדול שבעתיים. הסיכון הזה גדול יותר מהשאיפה המקננת בלב כולם לחזור לשיגרה מלאה. אני קורא לכם להתאזר בסבלנות, להבין את מורכבות המצב שעמו אנו מתמודדים בעצם ימים אלו ולקוות ולהתפלל לימים טובים שיבואו עלינו בקרוב.

עד אז נאחל הצלחה לכוחותינו הלוחמים, נייחל להחלמת הפצועים ולשובם של כל החטופים בשלום ונחבק את משפחות הנופלים בהגנה על ארצנו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך