גם האזעקה לא עצרה את הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה

סיום מסכת 'קידושין' מרגש למשתתפי הדף היומי בשיעורו של הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית. גן האזעקה לא עצרה את השיעור.

יום חג היה למשתתפי השיעור הקבוע במסגרת הדף היומי בבית הכנסת חניכי הישיבות "בית יוסף" כאשר ערכו סיום על מסכת "קידושין" וסדר נשים, באולם שע"י בית הכנסת "נר דוד ואוהל רחמה" ברובע ט', סביב שולחנות ערוכים מכל טוב כיאה לכבודה של תורה.במהלך השיעור  אזעקה פילחה את האוויר וכל המשתתפים קמו ופנו למקלט שבסמוך לאולם ורק לאחר מס' דקות שבו למקומותיהם.

את השיעור הקבוע מוסר מידי ערב בכל ימות השנה רב בית הכנסת הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית. לשיעור זה מגיעים אף רבים שאינם מתושבי האזור, ביניהם בכירים מהמשק הישראלי, אנשי משטרה בכירים ועוד כדי להשתתף בשיעור הנאמר בשפה ברורה ורהוטה.

לפני הסיום נשא דברי תורה וחיזוק הרה"ג רבי מאיר אבוחצירא רב ק"ק "תפארת רפאל" ורבה של הסיטי כשבראשית דבריו שיבח את מגיד השיעור "ראש העיר הרוחני" ואהובם של גדולי התורה הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית ואמר, הגדלות בלימוד התורה זה הרציפות שבזמן השיעור מתנתקים מהכל, וזה ההצלחה של הלימוד בדף היומי והזכיר את השורות האחרונות בגמרא בשם רבי מאיר מניח אני כל אומנויות שבעולם ואיני מלמד את בני אלא – תורה! אתם מקבלים שכר גדול על לימוד התורה בנוסף על שכר שמים, אלא עצם זה שאתם שומעים את השיעור הנפלא והבהיר מהרב דהן. וסיים בברכה לכל המשתתפים שיזכו עוד לסיים את כל מסכתות הש"ס מתוך בריאות ושמחה. כן ערך ברכה מיוחדת לחיילי צה"ל ולכל השבויים והנעדרים שישובו לביתם לחיים טובים ולשלום בבריאות גופא ונהורא מעליא.

בסיום המסכת, ואמירת ההדרן עלך כובד מגיד השיעור הרב עובדיה דהן ובאמירת הקדיש כובד ה"ה איתן הי"ו לע"נ רעיתו קארין ע"ה בת זהבה תחי'. מיד לאחר מכן הרב דהן החל בלימוד המשנה הראשונה בסדר נזיקין שבבבא קמא "ארבע אבות נזיקין" ונשא דברי תורה קצרים ושיבח את המשתתפים שכל אחד באשר הוא מוסר נפש להשתתף ולהגיע בזמן לשיעור בכל ימות השנה, ולכן בכל פעם שאנו מסיימים מסכת זוהי שמחה גדולה, עוד ציין שההצלחה שלנו זו כח ההשתדלות וההתמדה לקבוע עיתים לתורה, שזה חשוב לכל אחד ואחד שלא יעבור עליו יום אחד בלי שיעור תורה, כך גם בימי שישי שבתות וחגים. הרב דהן בירך את כל המשתתפים בברכת מזל טוב לרגל יום גדול זה עם הרבה נחת ושמחה.

הציבור היסב לסעודת מצוה כיד המלך, כשבמהלכה נשאו דברי תורה וברכה שורה של משתתפי השיעור אשר הרגישו צורך מיוחד להודות ולברך על יום החג הנפלא שזכו להגיע אליו, בדבריהם, הביעו את רחשי ליבם על הזכות שזכו להיות מיושבי בית המדרש וב"ה זכו לסיים עוד מסכת בלימוד בעיון ובהבנה. בסיום, הודו מעומק ליבם למגיד שיעור המסור הרב עובדיה דהן שעל אף עיסוקיו הרבים בצורכי ציבור אינו מבטל את השיעור ורואים בכך סייעתא דשמיא מיוחדת.

לאחר הדברים, הציבור קם ממקומותיהם ופצחו במעגלים מתוך התרוממות ושמחה לכבודה של תורה. הרב דהן הודה נרגשות בשם משתתפי השיעור על הדברים היוצאים מן הלב ומשתתפי השיעור יחד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך