כללי התנהגות על ארבע….במלחמה

מה עובר על ההולכים על ארבע בזמן אזעקות? איך להתנהג כשזה קורה? איך מונעים פציעות כלבים וחתולים בזמן חירום? בכלבייה העירונית של אשדוד, שעושה בימים אלה עבודת קודש, מסבירים איך בדיוק לנהוג עם הכלבים והחתולים. ד"ר דנית כהן, וטרינרית רשותית עיריית אשדוד: " הרעשים החזקים, קולות האזעקות והפיצוצים שמסביב גורמים לכלבים להיכנס לחרדות, ולכן צוות הכלבייה פונה לציבור הרחב בבקשה לסייע ולאמץ כלב מהכלבייה". למעוניינים לאמץ/אומנה - כלבייה עירונית אשדוד.
ד"ר דנית כהן: "כל כלב שיוצא מהכלבייה לבית חם מפנה את מקומו לכלב הבא בתור שזקוק לסיוע".

המדינה במצב חירום, הפעם יותר מתמיד. בעלי החיים שמסביבנו חווים גם הם לחץ והיסטריה , פגיעות ופציעות גוף. בכלבייה העירונית  מצרפים לכם מספר הנחיות שאולי יוכלו לסייע לכם ולהם, ההולכים על ארבע:

אזעקות בשטח פתוח : במידה ואין מקום להתחבא בו – תשכבו על הבטן ותגנו על הראש. את הרצועה של הכלב החזיקו חזק וקרוב אליכם.

 נסיעה ברכב: השאירו על הכלב רצועה מחוברת לקולר, במקום נגיש עבורכם, על מנת שיהיה מהיר וקל להוציא את הכלב במקרה הצורך. את כלוב הנשיאה לחתולים נניח על רצפת הרכב למקרה ונצטרך לבלום בפתאומיות.

התנהלות בבית : הכניסה והיציאה לממ"ד, הרעשים החזקים, וסטרס של אנשי הבית גורמים ללחץ אצל בעלי החיים. השאירו על הכלב רתמה או קולר והכינו אותו לתזוזה. אם הכלב לא הולך אחריכם מרצונו השאירו רצועה בהישג יד.

הכינו את המרחב המוגן: מעט אוכל, קערות, צעצועים, חטיפים.  אפשר להשאיר מיטה/ שמיכה אהובה בממ"ד על מנת שהכלבים ירגישו בטוחים.

מנעו פציעות : הרחיקו את המיטות וכלי האוכל מחלונות או דברים שעלולים להתנפץ ולהישבר בעקבות ההדף- השתדלו שלא להשאיר כלב קשור בחוץ / חשוף למפגעים. דאגו שהגדר שלמה ובטוחה והשער סגור. והכי חשוב: שמרו על עצמכם במקום מוגן ובטוח.

הגורה סול שאומצה השבוע על ידי כותב שורות אלה.

ד"ר דנית כהן, וטרינרית רשותית עיריית אשדוד, מספרת על הכלבייה העירונית אשדוד שעושה בימים אלה עבודת קודש: "הכלבייה עירונית אשדוד עובדת 7 ימים בשבוע. בימי חול, בחגים, בשבתות, בשביתות ובמלחמות. בכל רגע נתון שוהים בכלבייה בעלי חיים שזקוקים לטיפול רפואי, האכלה וניקיון יומיומי. חתולים פצועים וחולים מהמרחב הציבורי, וכלבים משוטטים מגיעים מידי יום (ולילה) על ידי המפקחים הווטרינרים.

ד"ר כהן ממשיכה: "משמתקבלים לכלבייה נפגשים עם רופא וטרינר , מקבלים חיסונים, טיפול רפואי נדרש, ניתוח אם צריך, ומתאשפזים בכלוב. בזמן השהות של הכלב בכלבייה, הצוות מחפשים את בעליו, ולאחר תקופה של 15 ימים הכלב יכול לצאת לבית מאמץ . במרפאה של הכלבייה מתבצעים ניתוחים באופן יומיומי על ידי צוות הרופאים בליווי האסיסטנטית והמתנדבים.  תקופת המלחמה משפיעה באופן ישיר על הכלבייה העירונית- מידי יום מתקבלים כלבים משוטטים שברחו מהאזעקות, כלבים שמגיעים מאיזור הדרום: אשקלון, שדרות, אופקים, ויישובי העוטף. הכלבייה מחפשת את הבעלים ומעניקה טיפול יומיומי לכלבים הללו. הרעשים החזקים, קולות האזעקות והפיצוצים שמסביב גורמים לכלבים להיכנס לחרדות, ולכן צוות הכלבייה פונה לציבור הרחב בבקשה לסייע ולאמץ כלב מהכלבייה. כל כלב שיוצא מהכלבייה לבית חם מפנה את מקומו לכלב הבא בתור שזקוק לסיוע".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך