"אני תמיד חושב על ישראל ועוקב אחרי מה שקורה פה"

לוקאס סלינס, הברזילאי של מ.ס אשדוד חזר לארצו, כמו כל הזרים, עד שיוכלו לשחק פה כדורגל. סלינס מתגעגע לחברים בארץ, ומשמש "כשגריר" של ישראל, כשהוא מסביר מה באמת קרה פה. בינתיים נעצרו השבוע אימוני מ.ס אשדוד מהחשש לשלומם של השחקנים בגלל יירוט מעל האצטדיון בזמן אימון, ורסיסים שנפלו בתוך האצטדיון. לא נראה שהכדורגל יחזור ב25.11. עד אז ממשיכים שחקני הקבוצה להתנדב למען החיילים והמדינה. הפעם היה זה תורו של מיכאל אוחנה שהפך מקשר עושה משחק...ל"מנגליסט" שעושה טוב לחיילים...
לוקאס סלינס. "אנחנו הזרים תמיד מדברים. אנחנו עדיין לא מרגישים . בטוחים לחזור".(צילומים: טל אקוקה, דוברות מ.ס אשדוד, משה סידי)

מנהלת הליגות בכדורגל תכננה להחזיר את הכדורגל ב-25.11. כמו שזה נראה עכשיו זה יעד קרוב מידי בכדי לחזור לשגרה. אם היינו צריכים הוכחה לכך, הרי שביום שני הוחלט להפסיק את אימוני מ.ס אשדוד לאחר שבזמן האימון הייתה אזעקה בעקבות ירי על אשדוד מעזה, אחריה הגיע יירוט ואז נפלו רסיסים בתוך הדשא וביציעים! בקבוצה הבינו כי מדובר בסיכון השחקנים והוציאו הודעה בעניין.

להלן ההודעה: "לאור ההחמרה במצב הכולל ירי טילים מסיבי לכיוון העיר אשדוד, ובשל העובדה כי במהלך אימון הבוקר נשלח מטח כבד לעיר שגרם לנפילת רסיסי יירוט רבים שנמצאו על המגרש, הוחלט לעצור את אימוני הקבוצה עד הודעה חדשה". ברור שהעובדה שהקבוצות בדרום, אשדוד ובאר שבע, לא מתאמנות באופן סדיר, תאלץ חשיבה גם של מנהלת הליגות, שכן הקבוצות במרכז ובצפון מתאמנות.

לגבי הזרים, הרי שהם לא חזרו כמעט באף קבוצה. הזרים באשדוד טרם חזרו ולאחר הפסקת האימונים, ברור שגם לא יחזרו. אחד מהם, לוקאס סלינס הברזילאי של מ.ס אשדוד סיפר לעיתון "המגזין אשדוד", מה עובר עליו בימים האלה, ועל הדאגה שלו לשחקנים, הרצון לחזור, ובעיקר שהוא משמש לנו "כשגריר" בארצו.

הרסיסים שנפלו באימון מ.ס אשדוד.

מה שלומך, לוקאס?

"אני בסדר, אבל אני תמיד חושב על ישראל ועוקב אחרי מה שקורה פה".

איפה אתה עכשיו?

. אני נמצא בסורוקבה ברזיל, ביישוב המרוחק שעה מסאו פאלו".

אתה בכלל מצליח לשמור על כושר?

"אני מתאמן עם פיזיותרפיסט ומאמן לפי הנחיות מאמן הכושר של מ.ס אשדוד"

אתה עוקב אחרי מה שקורה כאן באשדוד ובישראל?

"כמובן. אני מתגעגע לישראל, ואני תמיד מדבר עם החברים הכי קרובים שלי, במיוחד כשיש אזעקות, כדי לוודא שהכל בסדר".

מתי תחזור?

אני לא יודע מתי אחזור, אנחנו הזרים תמיד מדברים, ועכשיו אנחנו עדיין לא מרגישים בטוחים לחזור, השבוע נפלה רקטה באשדוד למשל, אבל כמובן שכשמשחקי הליגה יחזרו, נהיה שם בישראל".

מה דעתך על מה שעברה ישראל?

"זה מצב מאוד קשה, הרבה אנשים חפים מפשע מתו בישראל, והאנשים החטופים, אני אפילו לא יכול לדמיין מה עובר עליהם. אני מקווה ומתפלת שהכל ייפתר כמה שיותר מהר. ישראל היא מדינה של אנשים חזקים, ההיסטוריה מראה כמה הם סבלו, ואני יודע שהכל יהיה בסדר"

אתה מסביר לחברים שלך בברזיל, על מה באמת קרה פה?

"אני מנסה להעביר את המידע לחברים שלי. נתתי כמה ראיונות בטלוויזיה וברדיו, כי לצערי חלק מהתקשורת אצלנו הפיצה חדשות מזויפות על כל מה שקרה".

אלי לוי. יירוט בזמן האימון.

מי שחזר בכל זאת לאימונים הוא חמודי כנעאן. כנעאן שנפצע בסוף העונה הקודמת ועבר ניתוח ברצועה הצולבת, חזר השבוע לאימונים מלאים. אבל לאחר אימון אחד מלא הוא נאלץ כמו כל הקבוצה להפסיק את האימונים בגלל המצב. אבל החזרה של הקשר המצטיין מעודדת מאוד את אנשי אשדוד לקראת ההמשך, כשהליגה תפתח…אם וכאשר…

בינתיים שחקני הקבוצה ממשיכים לתרום למען הקהילה, הצבא והמדינה בעת המלחמה. בשבוע שעבר היו אלה , הקפטן טום בן זקן, שלומי אזולאי, גיל כהן, אריאל הרוש, זוהר זסנו ורז זגורי שנרתמו למאמץ הלאומי, והשבוע היה זה תורו של מיכאל אוחנה, קשר הקבוצה.

מאז פרוץ המלחמה מיכאל אוחנה וחבריו עוברים בכל יום בין הבסיסים השונים, מכינים לחיילים ולחיילות אוכל חם, מוקירים תודה על תרומתם ומרימים להם את המורל. אוחנה וחבריו מגיעים עם פלאנצ׳ות, גנרטורים, שולחנות, גסטרונומים, 150 ק״ג בשר, 1000 פיתות, 200 בקבוקי שתייה קלה, מבחר סלטים וציוד נוסף שלא יחסר דבר לחיילים ולחיילות. שבע יחידות שונות עם מעל 800 לוחמים בכל פעם, כבר נהנו מהאוכל החם.

מיכאל אוחנה בעוד ערב למען החיילים.

אוחנה: "אחרי אותה שבת ארורה, ישבתי עם מספר חברים ואמרנו לעצמנו שאנחנו לא יכולים לשבת בבית בלי לעזור. החלטנו שאנחנו צריכים להרים את הרוח, לחזק ולהודות לכל החיילות והחיילים המדהימים שלנו ולהגיד לכל אחת ואחד מהם באופן אישי שאנחנו אוהבים אותם, מודים להם ומעריצים אותם באמת ומכל הלב. החלטנו שנלך לבסיסים או לשטחים, לאיפה שיגידו לנו, ונכין להם מעורב חם טרי, בהכרת תודה, חיבוק, חום ובעיקר באהבה רבה. ברוך ה' מאז זכינו ללכת למספר יחידות לפגוש את כל הגיבורים האלה.

 

באנו במטרה לתת מעצמנו ויצא שקיבלנו פי כמה וכמה ממה שנתנו, הגיבורים האלה באמת מעוררי השראה. המון לב, המון נשמה, המון ביטחון והמון שמחה – פשוט דמויות להערצה. שאלוהים ישמור עליהם בריאים ושלמים, אמן ואמן! עם ישראל חי!

למעוניינים לתרום מצרכים ליוזמה המבורכת / תרומה בביט: 054-717-7440

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך