ערב הערכה והצדעה לארגון זק"א בהשתתפות אנשי ציבור וזמרים

במעמד אישי ציבור חשובים ונכבדים נערך ערב מיוחד עבור מתנדבי זק"א על פעילותם בימים אלו בדרום. מכתב ברכה וההערכה של הרב הראשי הגה"צ רבי חיים פינטו הוקרא ע"י הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית

בתוך כל הלחימה הקשה המתקיימת בימים אלו, מאז שואת שמחת תורה, בהם נטלו חלק פעיל ביותר יחידת מתנדבי זק"א לצד כוחות הבטחון, התקיים ערב הצדעה למתנדבי הארגון באולם שע"י בית הכנסת "נר דוד ואוהל רחמה" ברובע ט' בהשתתפות יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מנכ"ל ארגון זק"א דובי ויסנשטרן, השר איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי של ישראל, אורי בוסו שר הבריאות, השר לשירותי הדת הרב מיכאל מלכיאלי, יהודה אבידן מנכ"ל המשרד לשירותי הדת, יו"ר זק"א לכיש יוסי לנדאו, הרב חנניה צ'ולק יו"ר ארגון "עזר מציון", חבר הכנסת ינון אזולאי, עו"ד משה מור יוסף סמנכ"ל משרד הפנים, חבר המועצה הרב חיים אמסילי, אבי אמסלם ממ"ק ראה"ע ומתנדבים רבים נוספים.

את הערב יזמו שניר אלמליח אחראי מערך המתנדבים בחברא קדישא שע"י המועצה הדתית ומתנדב זק"א יחד עם ר' אברהם דרעי מפקד זק"א לכיש ומצוות חברא קדישא במועצה הדתית עם עזרה ושיתוף יחד של המועצה הדתית, עירית אשדוד ועוד גופים שנרתמו לערב זה מתוך ההערכה אמיתית לארגון זק"א העושה עבודת קודש בכל ימות השנה ובפרט בימים אלו.

במהלך האירוע הועלה על נס תרומתם המפעימה של מתנדבי הארגון שמסרו נפשם למען כבוד חללי הטבח המחריד הנקרא "שואת שמחת תורה" בו נרצחו ונעקדו על קידוש ה' יותר מ-1,500 בני אדם.

דברי פתיחה נשא הזמר ישי לפידות שהנחה את הערב בטוב טעם, כמי שליווה את המתנדבים בשטח בימים אלו באזור הדרום.

האורחים נשאו דברי ברכה וההערכה על פעילותם המסורה והנחושה של מתנדבי זק"א באזור הלחימה בישובי העוטף במסירות נפש של ממש.

ברכה מיוחדת הודו ליו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן על העמדת חדרי הקירור בבית העלמין במשך כשבועיים למען כבודם של הנרצחים, אשר משם יצאו לוויות מידי יום ביומו כאשר חלק מהלוויות הרב דהן עצמו ערך עד שנשבר נפשית, כמו כן על כך שאיפשר לצוות חברא קדישא שיצאו יום יום לשטח לזיהוי חללים בכל התקופה הזו מאז שמחת תורה.

הרב דהן נשא דברים נרגשים ואמר, אני מתרגש מאוד אחרי ששמענו את דברי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שנותן את כל הגיבוי והסיוע בימים קשים אלו בכל המערכה בה אנו נמצאים, בראשות ידידי מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן שהודה לנו על שחרורו של ר' אברהם דרעי שהיה בשטח ימים ולילות בזיהוי החללים ואני החלפתי אותו באותם ימים קשים בעריכת וקיום לוויות עד שלא הייתי מסוגל לעמוד בזה ונשברתי מזה, רק אז הרגשתי מעט כמה זה קשה וכואב ומה עובר עליכם, ברשות כל האורחים הנכבדים שהגיעו להוקיר ולכבד את המתנדבים ואחרון חביב שניר אלמליח שתוך זמן קצר הקמנו יחד את חדרי הקירור לקבלת הגופות של הנרצחים הקדושים הי"ד יחד עם כל המתנדבים המסורים.

ערב זה הוא מעט שבמעט עבורכם, להודות לכם על התקופה הקשה והנוראה שעשיתם קידוש ה' שכל העולם ראה את המסירות נפש שלכם, בשם הרבנות הראשית, המועצה הדתית ועובדיה, אנו מודים לכם ומוקירים את מלאכתכם הק'.

הרב דהן סיים בברכתו של המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים שמעון פינטו שליט"א שנבצר ממנו להשתתף במעמד, אך שלח מכתב ברכה לערב חשוב זה וכתב: לכבוד מתנדבי זק"א וחברא קדישא אשדוד, ברכת ה' עליכם, אשריכם שאתם זוכים להיות מאלו העוסקים בחסד של אמת ומקדשים שם שמים ברבים, סיפורי הגבורה שלכם התפרסמו מול כל העולם כולו, דבר שאין לו אח וריע בעולם כולו.

במסירות נפש אמיתית תוך סיכון חייכם מתוך תחושת שליחות ובטחון מוחלט בבורא עולם, ששלוחי מצוה אינם ניזוקים עבודת הקודש שלכם ראויה להערצה והערכה גדולה.

הנני לברכם בזכות אבות שזכויות אלו יעמדו לכם, בכל אשר תפנו תצליחו תראו נחת מכל יוצאי חלציכם ולא תצא תקלה על ידיכם. חתימת ידו.

המשתתפים זכו למופע מצחיק ומשעשע מאת האומן הזמר שולי רנד שהעלה בת שחוק על פניהם של המשתתפים ונסך בהם עידוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך