יומנו של מתקין כל הסודות מאחורי המצלמות הנסתרות

האישה "המליצה" לבעלה: "תגנוב כספים מהפיצרייה המשפחתית, גם ככה אחיך מרמה אותנו"

בוקר אחד נכנס אדם למשרדנו באשדוד וביקש לדבר עם אחד מהסוכנים שלנו, כאשר בידיו מסמכים שונים. הוא היה זעוף ועצבני בצורה קיצונית. הרגעתי אותו עם כוס מים קרים, והורתי לו לשבת בחדר הישיבות. בחוץ היה חורף וקר, אבל האדם שישב מולי היה מזיע ועייף.
"איך אוכל לעזור לך" ? שאלתי. בשתיקה קצרה הוא לגם מהמים בבת אחת ואמר: "אני ממש מבולבל ולא יודע מה לעשות, אני משקיע את כל כולי בעסק, וככל שאני משקיע יותר הרווחים יורדים, מישהו גונב אותי, ואני לא יודע מי". מסתבר שאותו אדם יצא זה עתה מסניף הבנק בו מתנהל החשבון של העסק, פיצרייה מצליחה באזור. הפדיון היומי החל לצנוח במשך שלושת חודשי הפעילות האחרונים, בזמן שכמות הכסף המושקע בה רק הלך גדל.

הלקוח נכנס אליי לאחר שיחה קשה עם מנהל הסניף הבנק, והתחיל לספר לי שהעסק מנוהל על ידו ועל ידי אחיו, בעמל רב ביססו השניים את הפיצרייה ואת המוניטין במשך כמה שנים, אך כשהרחיבו את שטח הפיצרייה גם לתחום השייקים, המיצים והמשקאות הטבעיים לפני כחצי שנה, גדל באופן טבעי צוות העובדים והמנהלים, ומאז החלו הפסדים צורבים.

"מדוע אחיך לא כאן איתנו?", שאלתי אותו. "הוא לא מבין יותר מידי בכסף, הוא במטבח", ענה לי הבחור. לאורך השנים במקצוע, נטייתי הטבעית לחשוד בכולם, ורק לאחר מכן להתחיל לצמצם את רשימת החשודים. הבטחתי ללקוח שהתעלומה תיפתר במהרה וביקשתי ממנו שישמור על סודיות מרבית, אפילו מאשתו. ביממה לאחר מכן בשעת לילה מאוחרת (אפילו מאוד), נפגשתי איתו באזור הפיצרייה. לאחר תצפית קצרה שאין אף אחד שרואה אותנו, נכנסנו פנימה, אני ומתקין בכיר נוסף. לאחר סקירה קצרה של השטח תכננו היכן נמקם מצלמות נסתרות. מצלמה ראשונה מעל הקופה, מצלמה איכותית שתוכל לקלוט את צג הקופה, הסכומים וההקלדות המבוצעות על ידי מפעיליה.

שתי מצלמות נסתרות נוספות בזוויות הדלפק עליו ניצבת הקופה. בנוסף הותקנו מצלמות הפונות למקרר ולמזווה על מנת לפקח על כמות חומרי הגלם היוצאים והנכנסים. המצלמות חוברו כולם לרשת האינטרנט, המאפשרת צפייה והקלטה מרחוק באמצעות אפליקציה לכל טלפון חכם.

לא לקח הרבה זמן והדג נתפס בחכתנו. לאחר כשבוע טלפנתי ללקוח וקבענו פגישה. בצער רב נראה אחיו גונב בכמויות גדולות של גבינות ופירות טרופיים, מדובר בחומרי גלם יקרים במיוחד. מעבר לכך, חלק מההזמנות שבוצעו במזומן לא הוקלדו ונכנסו ישר לכיסו של האח.
ידידנו הביט בכאב ושאל: "למה עכשיו? הרי הוא היה יכול לגנוב ממני מהיום הראשון, למה זה קורה לאחר ההתרחבות? האם לדעתך יש הסבר הגיוני? ואיך הוא מסוגל לעשות כך לאחיו?".

ההסבר לא איחר לבוא, כאשר נפגש עם אחיו התוודה האח כי פותה והודרך ע"י אשתו לפעול כך, אשתו שמאז ומעולם לא חיבבה את האח ותמיד אמרה לו שהאח "שמבין בכספים" כנראה מרמה אותו, ומכאן יוצא שהגונב מגנב פטור, ועליו לאזן את הגניבות בדרך זו. בהתחלה היו הגניבות קטנות יחסית, אך לא-לאט הפיתוי גבר, והצורך להשוות גדל.

על אף המקרה, הלקוח שלנו אזר את כוחותיו וצלצל לאשתו של אחיו, הציג בפניה תדפיסי בנק וגולל את הסיפור מהתחלה, האישה שבתחילה הכחישה, הודתה כשראתה את הסרט הערוך ובוא בעלה מככב, האישה הביעה חרטה עמוקה על מעשיה והציעה לכפר על מעשיה בכל דרך או צורה.

מפעם לפעם אני יושב באותה הפיצרייה, ומסתפק בזה שלמחול זו מעלה אלוקית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך