בחייהם ובמותם לא נפרדו

טרגדיה כואבת ובלתי נתפסת למשפחת ג'הן מגן יבנה, חשד שתשתית שהותקנה שלא כחוק, גרמה לדליפת גז בדירה ביישוב הדרומי, שהובילה לפיצוץ מחריד ולדליקה שגרמה למותם של ההורים אהרון ולבנה ג'הן. "אבא אמר לאמא: גם כשנמות נלך ביחד. לא האמנו שזה מה שיקרה", הספיד בדמעות הבן יוסי

"קפצתי מהמיטה והרגשתי איך הגוף שלי נמס מהחום. שמעתי את אמא שלי צועקת 'תציל אותנו'". כך, בעדות מצמררת, שחזר ביום ראשון האחרון, שרון ג'הן את הניסיונות להציל את הוריו מהשריפה שפרצה בבית המשפחה בגן יבנה, בעקבות פיצוץ בלון גז. אב המשפחה אהרון בן ה-67 נפטר לאחר שלושה ימים של ניסיונות לייצב את מצבו הרפואי בבית החולים תל השומר. בזמן שאהרון הובא למנוחות עולמים בבית העלמין בגן יבנה, האם לבנה (65) נפטרה מפצעיה. טרגדיה עצובה וכואבת.

הבן שרון ג'הן, שנפצע בעצמו באירוע ושוחרר יממה לאחר האירוע מבית החולים, סיפר כיצד הבחין שדלת הממ"ד קרסה על אימו לבנה. "היה פיצוץ וראיתי את הדלת עפה. קפצתי מהמיטה והרגשתי איך הגוף שלי נמס מהחום", הוא נזכר. "לאחר מכן שמעתי את אמא שלי צועקת 'שרון, תציל אותנו'. ירדתי למקלט והוצאתי אותה. אחרי זה היא ביקשה שאחזור למטה להציל את אבא, הוא נשרף".

"אני לא יודע איך ירדתי למקלט", המשיך הבן שרון. "כל השכונה ניסתה אבל אף אחד לא הצליח. הכל היה עשן ופיצוצים, החלונות נשברו והקירות התפוצצו. פתאום ראיתי לפיד בוער ושמעתי קול שקורא לי 'תציל אותי'. תפסתי את אבא ככה, בידיים, ונשרפתי. השכבתי אותו על הרצפה וכיסיתי אותו עם הפוך שהיה עליי. עברתי מדורי גיהנום עד שהוצאתי אותו, זה היה איום ונורא. מהשמיים לקחו אותו, זה הגורל שלנו", סיכם ג'הן והוסיף: "אני לא יודע איך זה קרה". במשטרה נמשכת עדיין חקירת נסיבות הפיצוץ, כשהחשד הוא שרשלנות בהתקנת צנרת הגז בבית משפחת ג'הן היא שהובילה לשריפה ולמותם של ההורים. ייתכן כי בהמשך ייעצרו חשודים במעורבות באירוע.

הבן יוסי ג'הן ספד לאביו בלוויה הקשה, ואמר בדמעות: "לפני שבוע אמרת לאמא שתמיד תהיו ביחד. אמרת שלא תוכל בלעדיה. צחקת עליה, אמרת שהיא לא יכולה בלעדייך, שכשתלכו, תלכו ביחד. אף אחד לא ידע שהסוף של אדם יקר ואהוב כמוך יהיה כזה. אבל אלוהים שמע אותך כמו שביקשת". הבן יוסי סיפר על גודל הצער של בני המשפחה, שנותרו יתומים. "אין לי מילים לתאר את האסון שפקד אותנו. מעולם לא פגעת באיש, עבדת קשה תמיד כדי לפרנס אותנו שלא יחסר לנו דבר", ספד לאביו. "רצית בשבילנו את הכי טוב. כל מי שפנה אליך בבקשה לעזרה תמיד פתחת את ליבך וכיסך, נתת לאנשים שבכלל לא הכרת. אף פעם לא ביקשת תמורה. היית כל כך טוב, תמיד האמנת בכולם. תדע שאנחנו אוהבים אותך מאד, למרות שלא אמרנו את זה לעיתים תכופות. חבל".

המשטרה חוקרת – מי אשם במחדל הגדול?
יממה לאחר האירוע הטראגי, הודיעה המשטרה על החלטתה לפתוח בחקירה בחשד לרשלנות באירוע, לאחר מסקנות מערך כיבוי האש, שמצביעות על פיצוץ כתוצאה מדליפת גז חריפה בצנרת, שהותקנה על פי החשד שלא על פי חוק. בנם של בני הזוג אמר בחקירה כי הוריו שכרו את הדירה כפי שהיא ולא הם התקינו את המכל. בעלי הדירה נחקרו גם הם במשטרה.

אחד השכנים, שגר בסמוך לבית שבו אירע הפיצוץ, שיחזר את מה שאירע: "ישבתי עם אשתי בסלון ושתינו קפה. פתאום שמענו פיצוץ אדיר, כאילו שקסאם נפל אצלנו ברחוב. יצאתי החוצה במהירות, וגיליתי שעשן עולה מתוך הבית. נכנסתי פנימה וראיתי שאש בוערת בכל מיני מקומות. אחד השכנים, שהגיע לפניי לבית, צעק: 'הצילו הצילו, יש אנשים בפנים'. ירדנו לכיוון המדרגות והצלחנו למשוך את אחד האנשים שהיו בפנים. הוא דימם כולו עם דרגת כווייה מאוד גדולה. אחרי עשר דקות הגיעו אמבולנס ומכבי אש".

כוחות כיבוי האש שהגיעו למקום פעלו במהירות ואחד מלוחמי האש אמר: "מיד עם הגעתנו לזירה, ניסינו בראש ובראשונה להציל את בני המשפחה, זוג הורים ובנם שנפגעו כתוצאה מהפיצוץ והשריפה ובהמשך פונו לקבלת טיפול רפואי. כשמביטים בבית המפויח ובסביבתו, המראה מזכיר ממבט ראשון זירה של נפילת רקטה". אהרון ולבנה ג'הן הותירו אחריהם בת (אושרית) ושני בנים (יוסי ושרון). יהי זכרם ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך