כשאלינה שוסטין זכתה בקטגוריית המחול

אלינה שוסטין (24) זכתה בפרסי אשדוד לפני שנתיים בקטגוריית מחול. היא מתמחה בריקודים ספורטיביים (סלוניים ולטיניים). אלינה הגיעה להופיע בתחרות עצמה יחד עם בן- זוגה לריקודים ולא היה לה מושג שתזכה

"פרסי אשדוד" הינו פרויקט שהחל בשנת 1996 ביוזמתה של קרן אשדוד בראשותו של ד"ר אריה אזולאי (ראש עיריית אשדוד בדימוס), ומאז חוברים יחד למפעל זה עיריית אשדוד, החברה העירונית לתרבות וקרן המשנה לפיתוח אשדוד. כמידי שנה, גם השנה יחולקו פרסים לאמנים צעירים בגילאי 19-29, אשר יגישו מועמדותם בתחומים: אמנות פלסטית, מחול, מוזיקה, משחק (תיאטרון), ספרות ושירה, קולנוע וטלוויזיה.

ציון יום ההולדת של העיר אשדוד בהקשר של תרבות, אמנות ומצוינות, תוך הענקת פרסי עידוד, תמיכה והוקרה מהווים את הגרעין החברתי והערכי אליו מכוונים בעיר אשדוד. אין כדוגמתה עיר אחרת המעניקה פרסי עידוד ליוצרים ומלגות לסטודנטים מצטיינים שהם יחד עם יושבי הראש של תחומי היצירה השונים מהווים שגרירים של העיר. בין הזוכים בעבר היו אושרת אינדגשט, מאור הרוש (תחום התיאטרון), מוריס קנדיוטי, יעל זרביב, עופר בן שבת, מוטי אוורבוך (תחום קולנוע וטלוויזיה), דניאל סבו (תחום ספרות ושירה), יוליה פלדרוביץ' ושלום תשובה (תחום המוזיקה).

בין המועמדים בקטגוריית המחול, זכתה לפני שנתיים אלינה שוסטין (24), אשר זכתה מספר פעמים באליפות הארץ, ובאליפות העולם זכתה השנה במקום השני. בגיל 21 זכתה אלינה בגביע העולם בצרפת ובמקום שני באליפות אירופה. היא אוחזת בקיר גביעים ומדליות עצום בבית, ואם היא נראית לכם מוכרת, סביר להניח שזה גם בזכות השתתפותה בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" לצד אביהו שבת.

לאלינה שוסטין החיבור לעולם המחול ולעולם הריקודים הספורטיביים נוצר באופן טבעי, לאור העבודה שאמה, גלינה שוסטין, מאמנת ושופטת בתחרויות בינלאומיות מזה שנים רבות בתחום, והבעלים של בית הספר לריקודים ספורטיביים "גרציה" באשדוד. תחום הריקודים הספורטיביים כולל הרבה סגנונות ריקוד שמתחלקים לשתי קטגוריות: קלאסיים ולטיניים. מעבר לעבודה האישית וההשתתפות בתחרויות שונות, שוסטין מלמדת כיום בכמה מתנ"סים בעיר, בקבוצות של ילדים ובוגרים עד גילאי 70: במתנ"סים ט', ה' וב-ד'- שם היא מלמדת ילדים אוטיסטים מעמותת אקי"ם.

איך הגבת לזכייה בפרסי אשדוד?
"האמת שהייתי בהלם. לא ידעתי אפילו שמדובר בפרס כספי, ומבחינתי באנו לטקס להופיע. עיריית אשדוד עוזרת ומנסה לקדם את התחום אולם זה לא מספיק, בשביל לטוס לתחרויות ולקחת שיעורים פרטיים והשתלמויות בחו"ל, להשכיר סטודיו לאימונים, יש הוצאות שוטפות כך שהפרס בוודאי עזר ותרם. מעבר לכך חשוב לציין את תמיכתם האישית של ממלא מקום ראש העיר בוריס גיטרמן וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולהודות להם על כך".

הזכייה היא זוגית?
"אני רוקדת עם בחור בשם אלון דווידובסקי שגר בקריות. אנחנו נפגשים ברמת גן לצורך אימונים וחזרות ומשכירים סטודיו. למען האמת גם כשזכיתי בפרסי אשדוד נתתי לו חלק ניכר מהסכום".

מהן תכניותייך לעתיד?
"אני מקווה שאצליח להביא זוגות בארץ לרמה בינלאומית מאוד גבוהה. אני שואפת לאלופים. אני עובדת יחד עם אמא כמדריכה. כדי לקבל תעודת מאמן בתחום עוברים מבחנים באיגוד לרקדנים מקצועיים- מדובר בלימודים לא קלים. מעבר לזה אני סטודנטית לפסיכולוגיה לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה".

תרקדי לנצח?
"אני מניחה שכן, יש תחרויות עד גילאי 90. אני מניחה שגם אם אפסיק להתחרות בשלב כלשהו אמשיך לרקוד תמיד. האמת שהייתה תקופה שהפסקתי קצת לרקוד והתאמנתי יותר בחדרי כושר ולא היה ניתן להשוות את העצימות והתגובה של הגוף. לא יודעת ומעולם לא תהיתי כמה קלוריות שורפים, אבל אין ספק שהריקודים עושים את שלהם".

אם מעולם לא רקדתי ריקודים סלוניים, אפשר להתחיל ללמוד?
"בוודאי, יש זוגות ללא רקע בגילאי 30 ו- 40 שבאים ללמוד. אני לא נכנסת לפרטים טכניים כמו עם ילדים, אלא מלמדת צעדים בסיסיים והם רוקדים ונהנים מאוד, רואים שהם עושים את זה בשביל הכיף וזה מאוד מהנה לצפות בהם".
עונים לקריטריונים ונמצאים בטווח הגילאים 19-29? רוצים להמליץ על תושב/ת אשדוד שלטעמכם חייב להשתתף בתחרות? אתם מוזמנים למלא את הטופס המצורף וליצור קשר עם נילי במייל: Tarbut5@gmail.com.
מועד אחרון להרשמה: 15.10.2015

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך