לקראת כיתת כוננות חדשה בבית החולים אסותא? השר בן גביר מגיב לשר הבריאות

השר בן גביר משיב לשר הבריאות שביקש להקים כיתות כוננות בבתי חולים: "כידוע לך - צוות משותף של המשרדים פועל למצוא פתרונות בנושא. קורא לך לטפל בהסתה במערכת הבריאות ולסייע לנו במבצע להנפקת כלי ירייה לאזרחים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר משיב למכתב ששלח אליו שר הבריאות אוריאל בוסו אמש (יום ד), בו ביקש מהשר בן גביר להקים כיתות כוננות בבתי חולים, על אף שעוד בטרם שליחת המכתב ופרסומו בכלי התקשורת – כבר הוקם צוות משותף למשרד לביטחון לאומי ולמשרד הבריאות העוסק בנושא.

השר בן גביר כתב לבוסו: "ידידי, קיבלתי בפליאה את מכתבך בעניין הקמת כיתת כוננות חמושות בכל בתי החולים. כפי שאתה בוודאי יודע, צוות משותף המורכב מעובדים של משרדי ושל משרדך עובד ללא לאות למצוא פתרון לנושא ואף סיכם באופן עקרוני על הקמת כיתות כוננות בבתי החולים. זאת במקביל לעבודה המאומצת של המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל על מנת להקים כיתות כוננות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל ולהנפיק רישיונות פרטיים של כלי ירייה לאזרחי ישראל, בקצב שלא נראה כמותו. בנסיבות אלו, לא ברור לי מדוע מיהרת להוציא מכתב במקום להמשיך את השיח בנינו".

בנוסף, ציין השר בן גביר במענו לבוסו כי קיימת גרירת רגליים של משרד הבריאות בראשותו של בוסו בחלקו בפרויקט של המשרד לביטחון לאומי להנפקת רישיונות כלי יריה לאזרחים: "כחלק מתהליך הוצאת הרישיון, על פי החוק, משרד הבריאות נדרש לספק חוות דעת לאגף כלי ירייה, אשר בלעדיהן לא ניתן לנפק את הרישיון. מתחילת מבצע "חרבות ברזל", למעלה ממאה אלף אזרחים הגישו בקשה לנשיאת נשק, אך לצערי הרב נדמה שמשרדך לא נערך כראוי, ולכן נוצר פקק גדול במשרדך, אשר מונע מאותם אזרחים להשיג את הרישיון".

כמו כן, ציין השר בן גביר בפניו של בוסו כי מאז פרוץ המלחמה פועלת המשטרה ביתר שאת נגד הסתה של אזרחים המביעים תמיכה במעשי הטרור של חמאס, אולם משרד הבריאות, האמון על מערכת הבריאות, לא זו בלבד שלא נרתם למאמץ הלאומי נגד תומכי הטרור שהתגלו במערכת הבריאות, אלא אף פעל נגד עובדים שהתריעו על עובדים תומכי טרור במערכת: "התופעה לא פסחה גם על בתי חולים, אך נדמה שמשרד הבריאות נרדם בשמירה. כך לדוגמה, עובדת הושעתה מבית החולים "סורקה" בבאר שבע, לאחר שהבטיחה לחשוף ולטפל בעובדי מערכת הבריאות שלטענתה הביעו תמיכה בחמאס. מדובר במצב בלתי נסבל, וחשוב שתיתן את הדעת לכך".

השר בן גביר חתם את מכתבו: "אני סמוך ובטוח כי תפעל בהקדם על מנת שהנושאים שהעליתי יטופלו".

צילום: פייסבוק איתמר בן גביר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך