סא"ל (במיל') גל שם-טוב, אחראי קבורת חללים הגיע לסיור בבית העלמין בעיר שם ממתינים בחדרי הקירור גופות הנרצחים

שם טוב: "ראיתי עבודת קודש במסירות גדולה של הרב עובדיה דהן יו"ר המועה"ד וצוות עובדיו הראויים לשבח באתי לעודד ויצאתי מעודד ומחוזק

סא"ל (במיל') גל שם-טוב, אחראי קבורת חללים והמשנה למנכ"ל המשרד לשירותי דת לשעבר ומי ששמו מוזכר הרבה לאחרונה בנוגע למציאת פתרונות קבורה עקב המצוקה הקשה, הגיע במיוחד לעירנו ונפגש עם הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית לאחר ששמע על היוזמה החשובה שחברא קדישא בראשותו העמידה שלושה חדרי קירור ענקיים ששם מאוחסנים בכבוד נרצחים הקדושים הי"ד שנהרגו בשואת שמחת תורה ומכיון שאין פעילות של חברה קדישא בישובי העוטף, לבקשת המשרד לשירותי הדת המועצה הדתית אשדוד דואגת לכבודם של הנרצחים הי"ד ומשם נציגי המשפחות מוציאים את ההלוויות לאחר אישור זיהוי כהלכה.

גל שם-טוב סייר עם הרב דהן, בבית העלמין וראה מקרוב את חדרי הקירור את המיקום את הכבוד והסדר למופת במקום ומנגד הביע כאב וזעזוע עמוק לנוכח המצב בו שרוי עם ישראל בימים אלו.

בנוסף ציין כי אמבולנס של המועצה הדתית יוצא לעוטף כמעט כל יום ומביא גופות של הנרצחים לכאן, רק אתמול הבאנו חמישה גופות לכאן, מספר הרב עובדיה דהן, גל שם טוב התפעל והביע את הערכתו הגדולה לעבודת הקודש של הרב דהן ועובדי חברא קדישא הפועלים במסירות רבה ואמר, "באתי לחזק ולעודד אותכם ואתם חיזקתם ועודדתם אותי, רואים כאן מסירות נפש גדולה של כל הצוות המסור שלך כאן בחברא קדישא, יישר כח" אמר גל שם-טוב.

הרב דהן סיפר שגם עורך לוויות ומקיים את ההספד של הנרצחים הק' כאן באולם בית העלמין ואף ארגן מנין של מתנדבים שילוו את המשפחה לבית העלמין בישובי העוטף, אך הצבא לא אישר אלא צמצם אישור משתתפים רק לבני המשפחה בלבד.

לאחר מכן נפגש עם שניר אלמליח אחראי מתנדבים בבית העלמין, בדבריו תיאר בפניו את מראות הזוועה הקשים שעובר מידי יום ביומו כשנכנס לעוטף על מנת להביא גופות לחדרי הקירור כאן באשדוד, כל גופה מטפלים בה בקדושה ובכל הכבוד הראוי לקדושים שנהרגו על קידוש ה'.

השר לשירותי הדת ר' מיכאל מלכיאלי ששמע על ביקורו של סא"ל (במיל') גל שם-טוב אחראי קבורת חללים מטעם המשרד לשירותי הדת, יצר קשר עם הרב עובדיה דהן ושיבח אותו על עבודתו בקודש המסורה בשטח ועל קיום הלוויות של הנרצחים הקדושים הי"ד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך