הוא חוזר

רועי בקל היה מהשחקנים הבולטים בשורות אשדוד בליגת העל, אך דווקא לאחר פתיחת עונה מצוינת קרע את הרצועות בברך ונעדר מהמגרשים תקופה ארוכה, במהלכה אף נאלץ לצפות בקבוצה יורדת ליגה מבלי שיכל לעזור. עכשיו הוא חוזר ורוצה להחזיר את הקבוצה למקום בו הייתה לפני פציעתו, ליגת העל

בפעם האחרונה שרועי בקל לבש את מדי מ.ס. אשדוד, הקבוצה הייתה בצמרת ליגת העל. היה זה במשחק ליגה מול הפועל פ"ת במסגרת המחזור החמישי של עונת 2014-2015. מאז חלפה כמעט שנה שלמה, ורועי בקל נאלץ להתמודד עם פציעה קשה, לאחר שקרע שתי רצועות באזור הברך. בינתיים, ראה את חבריו מאבדים כיוון בליגה ודועכים משבוע לשבוע, עד לסיום העגום בתחתית הטבלה ומשם לליגה הלאומית. כעת, כשהשיקום שלו על סף סיום, הוא כבר לא יכול לחכות לרגע שיחזור לדשא.

לא כך חשבת שתחזור, לליגה השנייה.
"ממש לא. מעבר לתחושות הקשות של הפציעה וכל מה שנלווה לזה, מה שהקשה עליי במיוחד היה המצב של הקבוצה וההתדרדרות שראיתי מהצד מהיציע ולא יכולתי לעזור לקבוצה. התסכול היה עצום".

כמי שראה דברים מהצד, ניסית להעיר, לדבר?
"כל הזמן דיברתי עם הצוות והחברים, גם בחדר ההלבשה ניסיתי לתמוך ולעודד. כמובן שאין לזה השפעה כמו שחקן על המגרש וכמו כולם קיוויתי ופיללתי לאותו ניצחון מיוחל במשך ארבעה או חמישה חודשים, והיו לילות שלא ישנתי מהידיעה שאני לא יכול לעשות כלום בשביל לעזור לקבוצה".

ועכשיו צריך להתחיל מלמטה.
"יש תקופות קשות גם לכדורגלנים וגם לקבוצות והחכמה היא לצאת מזה, ואני חושב שאנחנו עכשיו במקום יותר טוב מבחינה מנטלית, ולמרות שהפתיחה הייתה צולעת אני מאמין שנשיג את המטרות שלנו עוד העונה".

מתי נראה אותך על הדשא?
"אני נמצא בישורת האחרונה וצפוי לחזור ממש בקרוב לפעילות מלאה. הברך נראית טוב ומגיבה טוב, אני עושה כמעט הכל, ואני מקווה כבר בימים הקרובים לחזור לאימונים עם הקבוצה ולאט לאט להיכנס לכושר משחק".

למה בעצם השיקום כל כך ארוך?
"זה לא עניין של קרע רק ברצועה הצולבת אלא פגיעה גם ברצועה הצידית. הטכניקה בה בחר המנתח ד"ר גבריאל רגב הייתה להשתיל שתל מגוף זר ולא מהגוף שלי, ולגוף לוקח זמן להתאקלם ולקבל את השתל".

נחזור לכדורגל. כמי שמגיע לכל משחק, איך נראית מ.ס. אשדוד?
"אני חושב שנבנה סגל טוב, יש מאמן מצוין וסגל רחב שיוכל להתמודד עד הסוף. כולי תקווה לחזור כמה שיותר מהר, להסיר את החלודה ולעזור להעלות את הקבוצה לליגת העל".

מהמשחקים עד כה זה לא נראה כל כך פשוט.
"אמנם התחלנו בגמגום אבל לוקח קצת זמן להתרגל לליגה הזאת ולדינמיקה שלה, ואין לי ספק שברגע שזה יתחבר אז נרוץ חזק למעלה עד הסוף".

אתה חוזר לקבוצה שמשופעת בשחקני קישור טובים. תצטרך להילחם על המקום בהרכב.
"גם בתקופה ששיחקתי והייתי במיטבי הגעתי לכל אימון ועבדתי כדי להוכיח שמקומי על המגרש, ונתתי את הכל, כמו שמקצוען צריך לעשות. אני בטוח שמי שטוב ישחק, תחרות זה דבר בריא והיא בסך הכל תעשה את כולנו יותר טובים".

שנה חדשה, תובנות חדשות?
"אחרי פציעה כזו אני רוצה קודם כל לאחל לכולם שתהיה שנה מלאת בריאות, לכל הקוראים ולכל תושבי אשדוד ושנזכה ליהנות מכדורגל ומרגעים יפים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך