40 בתי הספר היסודיים בעיר אשדוד השתתפו בערב הסליחות השנתי

מרכז "כנפי רוח", קיים גם השנה, כמו בעשור האחרון, ערב סליחות עירוני באשדוד בערב השתתפו מאות תלמידים והוריהם מכלל בתי הספר היסודיים בעיר.
צילום: מרכז זהות 'כנפי רוח' אשדוד.

כבר למעלה מעשור שנים: מרכז "כנפי רוח", מרכז זהות באיגוד המרכזים לזהות יהודית במשרד למשימות לאומיות, בשיתוף עם מנהלת הפקוייקטים במינהל החינוך, מיטל אליאס ומנהלת החטיבה הצעירה במינהל, מרטין עובדיה, קיימו גם השנה ערב סליחות עירוני באשדוד כחלק מהפעילות השוטפת בעיר. בערב הסליחות השתתפו מאות תלמידים והוריהם מכלל 40 בתי הספר היסודיים בעיר – מתוכם 25 בתי ספר ממלכתיים ו-15 בתי ספר ממלכתי דתי.

ערב הסליחות התקיים בבתי הכנסת השונים הפרוסים ברחבי העיר, כאשר בכל אשכול בית הספר הממלכתי-דתי אירח את בתי הספר הממלכתיים ברובע. רב בית הספר או לחלופין פייטן-זמר הנחה את הערב ושיתף את התלמידים והוריהם בפיוטי הסליחות ובתקיעות שופר. ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, השתתף גם הוא באשכול הגדול ביותר, בו השתתפו 600 תלמידים מ-8 בתי ספר ממלכתיים ו-3 בתי ספר ממ"ד. "העיר לובשת חג בערב זה כאשר כל המשתתפים בלבוש לבן נוהרים לבתי הכנסת השונים" מספרת מנהלת המרכז, שולי בן מנחם. "כולנו שמחנו והתרגשנו כאשר ראינו את הילדים בבתי הכנסת שרים, שמחים ומניחים כל אחד יד על ראש חברו ומברכים ברכת כהנים".

גם ראש העיר נכח.

מנהלת בית הספר אשכול גלית תורג'מן-בנלולו אשר השתתפה לראשונה בערב הסליחות העירוני מספרת: "הערב היה מרגש מאוד. האשכול שלנו היה מיוחד מכיוון שמנהלת בית הספר הממלכתי דתי 'דביר', אוסנת דביר, אירחה אותנו בבית הכנסת הפנימי בתוך כותלי בית הספר. רב בית הספר ניהל בתבונה וברגישות את הערב וריגש את הקהל מאוד . מדובר בקהילה מעורבת של דתיים וחילונים, מקהילת הרובע. ילדי אשכול הגיעו ללמוד עם הרב את פיוטי הסליחות קודם הערב וכך היו שותפים פעילים במהלך הטקס התייחסו ברצינות והרגישו שליחי ציבור".

"כמנהלת שנה ראשונה באשדוד, נחשפתי לעוצמה של פעילות 'כנפי רוח' בערב זה" הוסיפה גלית. "ילדים והורים שרו ונחשפו לתפילות ולמסרים הערכיים של החג בכל רחבי העיר. כמה חשוב לקרב את הילדים לערכי היהדות" אמרה. "אין ספק שערב בו ילדים רבים נושאים תפילה בו זמנית בכל העיר אשדוד מאחד את העיר יחדיו סביב המסורת שלנו ותפילותינו נשמעות היטב. תודה על שיתוף הפעולה של מחלקת החינוך בעירייה, בתי הספר וצוות "כנפי רוח" ומנהלת המרכז – שולי בן מנחם".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך