"בסוכות תשבו שבעת ימים"…

לאחר שעברנו את יום הכיפורים הקדוש והתנקינו מכל חטא ועוון אנו נכנסים לחג הסוכות, שהוא אחד משלושת הרגלים (סוכות, פסח ושבועות) בהם אנו מצווים לעלות לבית המקדש שנאמר: "שלוש פעמים בשנה יראה.. את פני האדון ה' אלוקי ישראל".

בחג הסוכות כשמו כן הוא אנו מצווים לעזוב את ביתנו הקבוע ולעבור לדירת ארעי שעשויה מבד ועצים למשך שבעה ימים, זכר לענני כבוד שליוו את אבותינו במדבר. עוד עניין "בבית ארעי" לומר לנו שבעולם החומרי הזה כלום לא קבוע. כמו שאמרו חז"ל שהעולם הזה הוא כפרוזדור (מעבר) והטרקלין האמיתי הוא לעתיד לבוא ולכן הכן את עצמך ותמיד תחשוב על העולם הבא שלך ופחות על העראי פה

כמו שמביא רבי שמעון בר יוחאי בזוהר הקדוש את רב המנונא סבא: שהעולם הוא כגלגל ובזמן שנאיר לאלה חשיך לאלה.. רב המנונא צדיק עצום שחי לפני למעלה מ-2000 שנה עוד בטרם הומצאו חלליות שטסות לירח או לחלל אמר שהעולם הוא עגול ויש זמנים של אור במקום אחד ובמקום אחר יש חושך, וכן להיפך. כך גם חיינו, כל רגע בחיינו הוא התמודדות שנבחן עליה ואך התמודדנו בסיטואציה. יש זמנים של חושך ויש של אור צריך לזכור כשמגיע האור לחיינו לא להתגאות ולהטיב עם הזולת, וכך ממשיכים את האור והשפע עלינו. יש גם  זמנים של חושך, אך צריך להתעודד כי תכף יסתובב הגלגל והאור ישוב להאיר על חיינו בע"ה. אם נסתכל על חיינו ממבט רחב נראה שעברנו הרבה קשיים שנדמו לנו באותם רגעים כמשהו שאי אפשר לסבול או לעבור, וברוך ה' עברנו גם את זה. גם בקושי או ברגעי משבר תזכרו זה זמני.

בזמן שהיה קיים בית המקדש היו נוהגים לנסך מים על המזבח בכל ימי חג הסוכות, כהודאה ובקשה על ירידת הגשם. טקס הניסוך היה מלווה בחגיגה גדולה שבה היו רוקדים ומנגנים בכל מיני כלי שיר. הגמרא אומרת  ששמחת בית השואבה הייתה גדולה מאוד, עד כדי כך שנאמר: "מי שלא ראה שמחת בית השואבה, לא ראה שמחה מימיו. אף בימנו שאין כרגע בית מקדש כזכר לשמחת בית השואבה ראוי ומצווה לחגוג ולשמוח עם התורה הקדושה.

פתקא טבא עם ישראל האהוב שתזכו לכל הישועות בעזרת ה' אמן!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך