שר החינוך חנך את המרכז הטכנולוגי באשדוד

שר החינוך יואב קיש התארח היום באשדוד וחנך את המרכז הטכנולוגי המשוכלל ביותר בישראל. המרכז בהשקעה של כ-27 מש"ח מציב את אשדוד בחזית החינוך הטכנולוגי, במרכז מעוצב ומאובזר בציוד ובכלים הטובים ביותר כיום.

במעמד שר החינוך, ראש העיר, מנהל מחוז דרום וצמרת משרד החינוך, השדרה המרכזית של מינהל החינוך באשדוד וראשי המינהלים, נחנך היום המרכז הטכנולוגי באשדוד, מהמרכזים המשוכללים ביותר בישראל. במרכז, בהשקעה של כ-27 מש"ח, יוכלו תלמידי אשדוד ללמוד ולהתנסות במגמות הלימוד המתקדמות ביותר בתחום הסייבר, חשמל פיקוד ובקרה, ביוטכנולוגיה וחקר, הנדסת מכונות וחדרי מחשבים מקצועיים, כאשר התלמידים נחשפים לציוד ולכלים הכי מתקדמים בתחום. במרכז הושקעו כ-17 מש"ח בשיפוץ והתאמת אגף במקיף ב' הישן לתכליתו החדשה, וכ-10 מש"ח להצטיידות שכולל מחשבים עבור 8 כיתות מותאמות, ציוד אלקטרוני, מכשירי סייבר וציודי מחקר עבור המעבדות. כן נבנו חללי עבודה ומתקן המדמה בית חכם הפועל על מערכת חשמל חכמה.

שר החינוך סייר במבנה, התרשם מההשקעה החכמה ומהתפיסה החינוכית העומדת בלב תכניות החינוך של העיר, ושמע מראש העיר סקירה מקפת על כל פעילות החינוך בעיר – בכל התחומים והמגזרים. דגש מיוחד הושם על בתי הספר הייחודיים והמגמות המיוחדות הפועלות במוסדות העל יסודיים, על תחום הנוער והפעילות המשלימה במסלול החינוך הלא פורמלי, החינוך הערכי בצד החינוך להישגים, מצוינות והשקעות המייצרות הזדמנויות שוות לכל תלמיד ותלמידה בעיר. פרק נפרד הוקדש לרפורמת החינוך המעצים, עליה דיבר ראש העיר במסיבת העיתונאים שערך בפתיחת שנה"ל, לפיה אשדוד תשמש פיילוט ובסיומו תיבנה תכנית אופרטיבית שתשליך גם על ערים אחרות בישראל.

כבוד גדול היה להציג בפני השר את הרשימה הארוכה של פרסי הצטיינות, בהם זכתה אשדוד כמעט בכל תחום בשדה החינוך. "אנו גאים בתלמידים שלנו ובהישגים שלהם, שהם תוצר ישיר להשקעה מושכלת, התמדה, מחויבות, נחישות והגשמה אישית וקבוצתית" אומרים בחינוך.

מנהל מחוז דרום ציין כי אשדוד מובילה בהרבה מאוד תחומים ובמהלך השנה מגיעים לאשדוד לא מעט שגרירי חינוך מכל הארץ, כדי ללמוד על תהליכים, שיטות ומודלים בחינוך. "אנחנו במחוז נעזרים מאוד בעיר הגדולה אשדוד אשר מצליחה לתת מענה לכל סוגי התלמידים, בכלל זה גם לתלמידים שמגיעים מחוץ לעיר" אמר וציין לשבח את מרכז פסגה אשר משקיע לא מעט בהכשרה והשבחת מורים בתחומי למידה מגוונים. "המרכז באשדוד הוא מהמתקדמים בישראל" הדגיש.אריה מימון, ראש המינהל, הסביר מה הרציונל שעומד מאחורי בניית המרכז וסקר את כל הפעילויות המתוכננות בבית זה. הוא תיאר כיצד המרכז ייתן מענה למגמות עתידיות כפי שהן משתקפות בעידן המודרני (המגמות המובילות: הנדסת מכונות, חשמל פיקוד ובקרה, ביוטכנולוגיה וחקר, מייקרים משולבת וחדרי מחשבים מקצועיים). המרכז יהפוך למנוע צמיחה למצוינות, לטיפוח כישורי המצאה ויצירה, לשגשוג ברמה הלאומית והבינלאומית.

יהודית ביטון, מנהלת אגף על יסודי, ליוותה את השר בין חדרי המרכז והסבירה לו על תפיסת העבודה, התכנסות התלמידים במעבדות ובחדרי הלימוד והציגה בפניו את מעבדת הרובוטיקה, הביוטכנולוגיה, החשמל והמכונות. השר אף זכה "לשוחח" עם רובוט במעבדת הרובסוטיקה. השר הודה לראש העיר על הסקירה המקיפה ועל ההישגים הרבים שהעיר רושמת בתחומי החינוך וציין כי השקעות משרד החינוך באשדוד מניבות פריות יפים. בסיום התכנסו כולם לטקס חנוכת המרכז וקביעת המזוזה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך