'אשכול הפיס' – אקדמיה למצוינות מדעית אשדוד

הסקרנות , הפליאה והעניין של המדענים הצעירים מהתכנים, יחד עם הפידבקים המצוינים של ההורים על רמת התכנים ואיכותם, מעודד את צוות המרכז להמשיך בהעמקת המצוינות המדעית ובעשיה למען המדענים הצעירים באשדוד

מרכז המדעים 'אשכול פיס' פתח באופן חגיגי את הרישום לקורסי מצוינות מדעית עבור תלמידי כיתות א-ט. הקורסים מציידים את המדענים הצעירים בכישורים וידע שיסייעו להם להצטיין כל אחד בתחום המסקרן אותו. הקורסים מהווים העשרה, הרחבה והעמקה של תכנים מתחום המדע וטכנולוגיה, כאשר המפגשים מועברים על-ידי צוות מורים, מתכנתים והנדסאים מקצועי ומיומן. הפעילות במרכז המדעים שמה דגש על פיתוח מיומנויות חשיבה מדעית, התנסות חווייתית בהתאם למכשור הייחודי והחדשני הקיים אצלנו, ונותנות במה לסקרנות הטבעית של התלמידים.

באירועי הפתיחה שהתקיימו בשבוע שעבר, התלמידים קיבלו תגים אישיים והשתתפו בקורסים מרתקים וחדשנים מתחומי המדע והטכנולוגיה על פי בחירתם. המדענים הצעירים התנסו בטכנולוגיית מציאות מדומה והכירו עולמות תוכן וירטואליים אותם ילמדו לפתח בקורס, עשו שימוש באפליקציות של בינה מלאכותית ותקשרו עם רובי הרובוט המדבר שלנו, למדו על תרומתם של רובוטים לחיי היום יום והרכיבו רובוט מצייר אישי בקורס מייק-רובוטיקה, נחשפו לתכנות רובוטים וצפו בביצוע הפקודות על ידי הרובוט, ולבסוף התחרו מול ההורים בבניית גשר המדגים עקרונות פיזיקלים וצפו בהדגמות מדעיות מלהיבות והתנסו בהמראה של קרח יבש.

 

קורסי המצוינות כוללים את הקורסים הבאים:

קורס מדעני העתיד – קורס מדע מקיף לתלמידי כיתות א-ו בדגש על התנסות חווייתית. התלמידים לומדים תכנים וחוקים מדעיים באמצעות ביצוע ניסויים מדעיים ומיישמים את הנלמד על ידי בניית דגם או מוצר טכנולוגי בכל שיעור.

קורס "מייק-רובוטיקה" – המשלב את תחום הרובוטיקה ומייקרים. מוצע לתלמידי כיתות א-ד, במסגרתו ירכשו ידע ומיומנויות ויזמו פתרונות חדשניים ויצירתיים. בכל שיעור התלמידים יבנו רובוט העונה לצורך טכנולוגי או פתרון מדעי, וכך ילמדו על רובוטים שונים ותפקודם.

"רובוטיקה FLL" – קורס רובוטיקה לתלמידי כיתות ד-ו כולל השתתפות בתחרות רובוטיקה עולמיתFLL (First Lego League) החושפת ילדים למדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה (STEM) באמצעות למידה מעשית ומהנה. המשתתפים צוברים ניסיון בפתרון בעיות בעולם האמתי ורוכשים כישורים חשובים כגון עבודת צוות, שיתוף פעולה ומעורבות בקהילה.

בינה מלאכותית – קורס חדשני בו התלמידים יתרגלו שימוש בבינה מלאכותית לשיפור מיומנויות חקר, כתיבה, יעילות ויצירתיות. ייפתחו אפליקציית שיחה מבוססת בינה מלאכותית ואפליקציית עוזרת אישית.

מהנדסי העתיד – קורס חדשני בתחומי מדע, טכנולוגיה, הנדסה מתמטיקה, ומייקרים לתלמידים בכיתות ד-ו. הקורס שם דגש על פיתוח חשיבה יצירתית, יזמות ופתרון בעיות חברתיות וסביבתיות למען הקהילה. התלמידים בקורס יוכלו לקחת חלק בתחרות Imagine Cup Junior של מייקרוסופט.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך