הצמיחה והצניחה: סקר מנו גבע קובע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מתחזק – ברק סרי מתרסק

בפעם החמישית ברציפות, שהסוקר המוערך מנו גבע ומכון הסקרים 'מדגם' מעמידים את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי במקום הראשון, ובעל הסיכויים הגדולים ביותר לנצח את הבחירות בחודש אוקטובר הקרוב * בזמן ש- 45% מתושבי העיר אשדוד הנשאלים בסקר בטוחים שד"ר לסרי ימשיך לכהונה נוספת, הסקרים מנבאים צניחה חופשית למועמד לראשות ברק סרי של פי הסקר האחרון רק 7.6% מהנשאלים אמרו שיצביעו לו בבחירות הקרובות * גם מקורבו של סרי ומי שאולי יתמוך בו בהמשך, יו"ר ש"ס אבי אמסלם, נחתך בכמעט 50% לעומת הסקר הקודם, כאשר גם בשאלה האם ירוצו ביחד השניים לא מגיעים לסיבוב השני * עיתון 'המגזין' משרטט לכם את מפת הסקרים המלאה עם יציבותו של ד"ר לסרי, לעומת צניחתו של ברק סרי בארבעת החודשים האחרונים

הבחירות לראשות עיריית אשדוד נמצאות ממש מעבר לפינה, בעוד קצת יותר מחודש יצאו תושבי העיר אל הקלפיות ויבחרו את המועמד המועדף עליהם לראשות העיר. ערב השנה החדשה המועמדים לראשות העיר או לפחות אלה מהם שמאמינים, התפללו שבזמן שנותר עד לבחירות סיכוייהם לנצח את המערכה יעלו, אך כנראה שלא לכולם התפילה עזרה.

סקר מנדטים של מכון הסקרים המוערך 'מדגם' שמתפרסם רגע לפני סגירת העיתון על ידי הסוקר מנו גבע, מעיד על מגמות חדשות במצבת המועמדים השונים לראשות העיר אשדוד. ונראה כי רגע לפני הישורת האחרונה, המועמדים השונים יצטרכו להסיק מסקנות ולשנות קמפיין, על מנת לשפר את עמדתם לקראת הבחירות בסוף חודש אוקטובר.

על פי הסקר של מנו גבע שנערך בין התאריכים 11/9 ועד לתאריך 19/9 נראה שמגמת היציבות וההתחזקות של ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי ממשיכה לעלות. לסרי ממשיך להוביל במקום הראשון בפער אדיר על מתחריו ובאופן יציב בכל הסקרים שבוצעו עד כה אצל הסוקר מנו גבע, ואפילו בסקרים אחרים שבוצעו על ידי מתמודדים שונים לראשות העיר.

בסקר נשאלו תושבי אשדוד מי לדעתם ינצח את הבחירות בעיר, כאשר התשובה הייתה חד משמעית, 45% מתושבי העיר הנשאלים, בטוחים שד"ר יחיאל לסרי ימשיך לקדנציה נוספת, כאשר אחריו בפער אדיר ברק סרי עם 10 אחוזים בלבד, ובמקום השלישי הלן גלבר עם 6.7% בלבד. הפער האדיר בין המקום הראשון לשני מלמד על דעתם של תושבי העיר בנוגע לבחירות המתקיימות בה בחודש הבא.


ההתחזקות והיציבות

ראש העיר ד"ר לסרי במקום הראשון עם 24.5 אחוזים מכלל הנשאלים בסקר, כשאחריו בפער עצום נמצאת הלן גלבר עם 16.2 אחוזים, כאשר בעצם שני המועמדים האלה הם היחידים שנמצאים במשחק הפוליטי, כאשר כל שאר המועמדים נמצאים על מספר חד ספרתי הרחק מאחור.

יתרה מכך ישנם עדיין 25 אחוזים מהנשאלים שטרם החליטו במי לתמוך, אם כי מרביתם מגיעים מהמגזר החרדי, ורובם המוחלט נוטה להכריע לטובתו של ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי, כך עולה מהסקר של מנו גבע ומכון מדגם.

על פי הסקר תמונת המצב של שאר המועמדים שונה לחלוטין מאלה של שני הראשונים, ובעוד שם נרשמת יציבות שאר המועמדים חווים עליות ומורדות. במקום השלישי נמצא שמעון כצנלסון שמכהן בתפקיד סגן ראש העיר גם בימים אלה – ועל פי הסקר הוא עם 7.6% בלבד מסך קולות הנשאלים בסקר, הבא אחריו המועמד שהגיע לאשדוד בקול תרועה רמה יועץ התקשורת ברק סרי. סרי שזכה בקמפיין יקר ששווה מיליונים רבים ושלא נראה כמותו באשדוד מאז ומתמיד ממשיך להתרסק בסקרים ועומד גם הוא על 7.6% בסקר מנו גבע.

במקום השלישי שותפו השקט של ברק סרי, אבי אמסלם יו"ר ש"ס המקומית שמתיימר להיות ראש העיר החרדי הראשון של העיר אשדוד, אך למרות פתיחה טובה בסקר הקודם, גם הוא חווה התרסקות רצינית וירד ל 6.8 אחוזים בלבד.

לעומתם ובסמיכות אליהם ניתן למצא את המועמד לראשות אלי נכט שנשאר על 6.5 אחוזים, ואחרון ברשימה ד"ר אלי לחמני, עם 5.8 אחוזים בלבד. זאת לאחר שבבחירות הקודמות הוא סיים כהפתעת הבחירות באשדוד.


ההתרסקות

אחד המועמדים לראשות העיר אשדוד ושמו ברק סרי, שימש עד לאחרונה כפאנליסט בתכניות בוקר, ובעברו כיועץ של חברי כנסת. הונחת בעיר על מנת לעורר הדים ולגנוב את ההצגה, בתקווה שהוא זה שיצליח לגבור על ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. בקמפיין הבחירות של ברק סרי הושקעו מיליוני שקלים על מנת להפוך אותו מחבר פאנל בתכנית של ניב רסקין בקשת, לאדם שראוי להתמודד על ראשות העיר השישית בגודלה בישראל.

בהתחלה  הכל עבד כמתוכנן, בסקר הראשון של מנו גבע בסוף חודש מאי ברק סרי התמקם גבוה במקום השני עם 13.9 אחוזים מסך הקולות הנשאלים, אלא שמאז חלה ירידה עקבית ומתמדת, סקר לאחר מכן שבוצע בחודש יולי, העמיד את ברק סרי במקום השלישי עם 11 אחוזים בלבד, כאשר הלן גלבר עוקפת אותו אל המקום השני.

"טובי המומחים והיועצים של סרי שראו את ההידרדרות שלו, ומאידך את ההתחזקות של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הבינו שכדאי לבצע מהלך שיעצור את הסחף. בעצה אחת עם גורמים בכירים הוחלט שאבי אמסלם יתמודד גם הוא לתפקיד ראשות העיר, ובהמשך ידונו על חיבור בין השניים, וכך היה" אומר לנו בכיר במפלגת ש"ס הארצית.

אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד, בחודש אוגוסט פרסם מנו גבע את הסקר הבא של מכון מדגם, שם ספג ברק סרי מכה אנושה, אמסלם שהיה רק שבועיים באוויר, עקף אותו והגיע ל- 11.2% ואילו סרי התדרדר אל המקום הרביעי עם 9.2% בלבד.

במטה סרי לא התייאשו מהחלום הוורוד, והחליטו להמשיך ולייצר חיבורים בין מועמדים לראשות על מנת לייצר סחף. לשם כך הודיע יועץ התקשורת ברק סרי כי מי שחובר אליו ומודיע על תמיכה בו הוא המועמד חנוך דרך ארליך שזכה בסקר הקודם ל- 0.7% בלבד.

המהלך הנואש לא הניב פירות, ובסקר של מנו גבע ומכון מדגם, ברק סרי המשיך להידרדר עד כדי שפל חדש בכמות התומכים בו, לאחר שזכה ל- 7.6% בלבד מקולות הנשאלים בסקר של מכון הסקרים שעובד עם ערוץ הטלוויזיה קשת 12, בו עבד גם ברק עד לאחרונה.

חברו הטוב של ברק סרי בהתמודדות על ראשות העיר, אבי אמסלם ספג גם הוא מפלה גדולה לאחר שירד מ- 11.2% בסקר של אוגוסט ל- 6.8% בסקר העדכני. ובשאלה האם השניים יתחברו וסרי יעמוד בראש למי תצביע, מגיע ברק סרי למקום השלישי אחרי הלן גלבר כשבראש כמובן ד"ר יחיאל לסרי ראש העיר המכהן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך