תקנה חדשה על שיווק שיחות טלפון

תמונה: freepik

בינואר 23 נכנסה לתקנה חדשה המכונה "אל תתקשר אלי". המשמעות של תקנה זו (תיקון לחוק 61 של החוק להגנת הצרכן), קובע שגורמים המעוניינים ליצור קשר עם לקוחות במטרה לשווק להם מוצרים או שירותים, בין אם זה בטלפון, מייל או בכל דרך אחרת, צריכים לברר האם מספר הטלפון של הצרכן מופיע במאגר משפטי תחת איסור להתקשר, כלומר הוא ביקש שלא ייצרו איתו קשר. 

הרעיון שעמד מאחורי תקנה "אל תתקשר אלי", היא למנוע מגורמים מסחריים ואחרים ליצור קשר עם צרכנים שאינם מעוניינים בכך, ובצורה כזו ניתן להגן עליהם מפני גורמים המבקשים "להציק" להם ולשווק להם מוצרים ושירותים בצורה מוגזמת. כך יוצרים מסחר הוגן, נעים ובטוח יותר. באופן טבעי, תקנה זו משפיעה לא רק על הצרכן אלא גם חברות טלמרקטינג שמבקשות לפנות אל צרכנים שונים. 

חשוב לציין, בשביל שיהיה ניתן לממש את התקנה, הוקם מאגרי מספרי טלפון בו כל אחד יכול להירשם, במטרה למנוע מגורמים מסחריים ליצור איתו קשר. סביר להניח שעם הזמן, מספר הנרשמים יעלה. מנגד, מי שמפר תקנה זו, עלול למצוא את עצמו משלם קנסות המגיעים לעשרות אלפי שקלים. 

איך מתמודדים עם התקנה בצורה נכונה 

בשביל להתמודד עם תקנה אל תתקשר אלי רישום מספרי טלפון במאגר, ניתן לבצע מספר דברים. אפשר תחילה לבדוק האם העסק שלכם נכלל ברשימת העסקים אשר צריכה לקיים את התקנה. ישנם תחומים שהוחרגו ולכן הם לא חייבים לקיים את התקנה. 

אופציה אחרת, היא להשתמש במערכת שיכולה לעזור לכם לבדוק מספרי טלפונים או קבצים שיש בהם מספרי טלפון. המערכת תבדוק האם המספרים המוצגים בפניה, רשומים במאגר או לא. במידה ומדובר במספרים ספציפיים, אזי שזה הליך ידני שיכול לקחת זמן, בעוד שאם מדובר בקבצים עם כמויות עצומות של מספרים (עד עשרים אלף בערך), אזי שמדובר בתהליך שהמערכת עושה בעזרת קריאת קבצים. 

ברגע שהמערכת מסיימת לקרוא את כל הקבצים, היא תסמן לאילו מספרים מותר להתקשר ולאילו מספר אסור להתקשר. כמו כן, היא תציין בפניכם אילו מספרים שגויים, לא תקינים, כך שתוכלו להימנע מלהתקשר אליהם. 

למה משתלם להשתמש במערכת זו? 

המערכת עובדת בצורה יעילה, פשוטה, נוחה ומאפשרת לכם לקבל תמונת מצב מלאה לגבי המספרים אליהם אתם יכולים להתקשר או לשלוח הודעות, בעוד שהיא תציג לכם מספרים שאתם לא יכולים להתקשר אליהם. זה יחסוך לכם זמן, כסף ובעיקר מפגשים לא נעימים בבית המשפט. 

חשוב לציין, היום אפשר לייצר קבצים של מספרי טלפון דרך מערכות שונות, כולל מערכת CRM המותקנת בבית העסק. רצוי להשתמש בכלים החדשניים ביותר, בשביל לייצר תהליך עבודה נוח וקל, מה שיחסוך לכם כסף ויאפשר לכם לקבל את התשובות האמינות ביותר, בזמן קצר יחסית. כך תוכלו לעבוד נכון. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך