בשיתוף: עם חברת charging-point
טכנולוגיות החדשות לעתים מגיעות אלינו כרעיונות חדשנים והם עדיין לא ממש זמינות לקהל הרחב אל נמצאות בבדיקות טכניות רבות וגם בבדיקות של התכנות כלכלית.
זהו פרי פיתוח של חברות הי טק למיניהם שמנסות לחבר את הטענת הרכבים אל העתיד המתממש לבוא.
לא פעם ישנם רעיונות יצירתיים שנשמעים בחדשות או בתקשורת שממחישים לנו את השיפור בקבלת האנרגיה לרכבים חשמליים.
לאחרונה שמענו על מספר רעיונות מרכזיים שחשבנו שכדאי לשתף כאן בכתבה הזו:
התפשטות מהמגמה של רכבים חשמליים בעולם מביא להאצת פיתוח של הסוללות, כיום הטכנולוגיה של אותם סוללות בוודאות יכולה להפחית את זמן הטעינה ולהגדיל את המרווח הנסיעה בין טעינות ותת טווח גדול יותר לכל נסיעה ונסיעה במיוחד בישראל שכל המדינה היא 700 ק"מ.
טעינה מהירה מאד: טכנולוגיות חדשות כמו "טעינה ב-4 דקות" היא שנותנת לנו בשורה של ממש, עמדות לטעינת רכבים חייבות לענות על הצרכים של הסוללה ברכב ושל הנהגים.
מספיקה חניה קצרה של 25 דק, לשתות משהו או לשוחח בטלפון והנה יש לנו כ400 ק"מ בטוחים.
רכבי חשמלי אוטונומי: זה עוד בפיתוח אנו ערים לכך שלא נצטרך אולי נהג ברכב העתידי אך עם הפיתוח של טכנולוגיות אוטונומיות, רכבים חשמליים יהפכו לנוחים במיוחד, מאחר והם יכולים להגיע ולטעון את עצמם מבלי שנטרח כלל מדהים לא?
הטעינה מגנטית: טעינה אלחוטית, כפי שאנו מכירים מהניידים שלנו ללא חיבור של כבל, טעינה מרחוק, היא ממש בשלבי פיתוח מואצים.
מחירים נמוכים יותר: ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר וישנם עוד ועוד רכבים חשמליים, החברות שמסתכלות על השינוי שחל בצריכת האנרגיה בשינוע מבינות שחייבם להיות בקדמת הבמה ולכן התחרות מתרחשת בכל יום, אנו רואים שמחירי הרכבים החשמליים צפויים לרדת, ויותר אנשים ידם תהיה משגת לרכוש רכב כזה והוא יהיה נגיש לציבור הרחב.
חדשנות במסלולי טעינה סולאריים: ישנו פיילוט שנעשה כעת עם לוחות של פנלים סולאריים במקום פח, כלומר כל הרכב הוא פנל סולארי לטעינת רכב חשמלי, כך שהפנל הוא מיוצר כדי להטעין את הרכב בצורה מיטבית אז בתנאי מזג אוויר עם שמש נוכל לטעון ללא חיבור לרכב כלל.
כך כבל טעינה או מטען חשמלי לרכב הופך פתאום לאביזר שאין בו ממש ולא ירחק היום שכבר לא יהיה בו צורך .
התחום של טעינה חשמלית מתמקד ברובו בסוללות, כי כאן נמצא משקל הכובד בארצות שהמרחקים ארוכים יש צורך לגמוע אלפי ק"מ בזמן קצר לכן יש צורך לסוללה שתחזיק טווח ראוי.
ואם זה כבר הכיוון אז הפיתוחים האחרונים מראים שאכן ניתן להטעין את הסוללה ב 4 דקות אך עדיין ישנה בעיה של חימום הסוללה.
כלומר הטכנולוגיה קיימת ואין מניעה לבצע זאת רק צריך לפתור בעיות אחרות "צדדיות" שלא מאפשרות לקחת את הסיכון בטעינה שכזו כרגע.
בנוסף אנו רואים את הטכנולוגיה מתקדמת מאד בטעינת רכבים בבתים משותפים, בעיקר בתכנה ובשימושים של החברות.
טעינת רכב חשמלי בבית משותף הוא הנפוץ ביותר, בבתים משותפים ניתן כבר לשלם לחברה מסודרת לראות את מהות החיובים, להוציא דוחות, להוציא חשבונית לחברה ועוד שלל שימושים נוחים באמצעות אפליקציה רב שכבתית העונה על הצרכים.
לסיכום:
העתיד מביא הרבה פיתוחים מעניינים ואכם אנו נקום לבוקר חדש בכל תקופת זמן עוד שנה מהיום הרכבים החשמליים ייראו שונה, עם יותר ויותר טווח ועם פחות זמן טעינה.
בקיצור יותר ויותר טווח עד שכבר בישראל זה לא יהיה השיקול לקניית רכב חשמלי כי מכונית תיסע בין טעינות כ1000 ק"מ ויותר.
וניתן יהיה לטעון אותו בכ10 דקות זוהי בשורה של ממש שאין ספק שהיא תתקיים.
אנו נאלץ לחכות ולתת לעתיד לעשות את שלו.
סעו רק ברכב חשמלי charging-point