ראש השנה יום הדין

תמונה: FREEPIK

הוא היה אומר: "הכל נתון בערבון, ומצודה פרוסה על כל החיים. החנות פתוחה, והחנווני מקיף (בעל החנות "רושם" לך את החוב ותשלם אח"כ), והפנקס פתוח, והיד כותבת, וכל הרוצה ללוות יבוא וילווה"

במשנה באבות יש פניני חכמה עצומים, בפרק ג' כתוב אימרה שצריך לדקדק בה ולהבין עד כמה אין חינם בעולם הזה: "הכל נתון בערבון" כל דבר שאדם לוקח ונהנה בחיים, נדמה לו שלוקח ואינו משלם, אך תזכור "מצודה פרוסה על כל החיים" פריסת התשלומים יכולה להיות לאורך כל ימיך עד שתיפטר.
לדוגמה אם אדם יכנס לסופר יתגלה למולו עולם ומלואו של שוקולדים, ממתקים ופירות ייחודיים. אדם טיפש חושב שהכל בחינם ויכול לאכול וליהנות כרצונו. אוכל מהאננס, טועם מהענבים, עובר לפינת החטיפים ומסיים בחצי קילו בורקס טורקי. אך ברגע שירצה לצאת מהסופר מרקט ישמע היטב את צעדי השומר שקורא לו לחזור חזרה ולשלם על כל מה שאכל ושתה. גם אם יתכחש וינסה לשקר, יגידו לו חביבי הכל מצולם מכניסתך עד יציאתך.. כך חיינו בעולם, מכניסתנו לעולם הכל רשום ומחושב בין טוב ובין רע. יש דרך של אמת וטוב שבה אנו צריכים ללכת, אם אדם יסטה מדרך הישר, לא בהכרח שיקבל מכה באותו רגע, להיפך. הוא יכול להיות גנב ורמאי וה' יתברך גם יפנק אותו במרצדס ובית נאה אך זה אמצע הסיפור.. לפעמים מחכים לאדם שנים ארוכות כדי שיחזור לדרך המוטב אך אין לצאת מהעולם עם חובות.. אדם שחושב שאם יחלל שבת ייפול עליו בניין זו טעות, לא יקרה לו שום דבר רע כי אין זה רצונו של ה' יתברך להעניש אותך או לפגוע בך. אלא שאדם יחזור מתוך אמונה והבנה שאם בורא עולם מצווה אותי לשמור שבת כי זה הכי טוב בשבילי, כי ה' יתברך הוא אבא שלנו וכאבא מטרתו היא טובתך בלבד.

אחים ואחיות יקרים ואהובים בראש השנה הזה בעזרת ה' יתברך נכתב כולנו לחיים טובים, אמן!

אך עשו השתדלות מסוימת איזה שינוי במעשים, או שיפור הן באהבת האחר הן בעזרה, כל אחד ואחת מה שהכי מדבר אליו. אך אל תבואו ליום הדין בלי שום שינוי. השופט הגדול הוא אבינו, אבל צריכים להראות נכונות אחרי הכל, יש אינספור מקטרגים שרוצים למנוע ממך פרנסה בשפע, או בריאות, או חלילה את המשך חיותך בעולם, ולפעמים הטיעונים שלהם מוצדקים. תביא אתך למשפט איזה השתדלות לשנות את העולם אפילו במעט, לכיוון חיובי.

בראש השנה בקשו עליכם ועל המשפחה שלכם הרבו תחנונים לפני ה' שנכתב לחיים טובים (חשוב לכוון גם על כל ישראל), לברכה ולטוב שנינצל מדברים רעים ומעל הכל שנזכה לגאולה במהרה וברחמים אמן!

מתחילים את השנה ברגל ימין בע"ה כתיבה וחתימה טובה אחים ואחיות יקרים!

שבת שלום ומבורך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך