לא שקט

הדרום בדרך להסלמה? 4 הרוגים בהתפרעויות בגבול עזה

רגע לפני ראש השנה, כ-100 מתושבי עזה הפגינו בצפון רצועת עזה מול גדר המערכת, כאשר חלקם התקרבו כדי לפוצץ מטען - ונפגעו מאש צה"ל ומהפיצוץ עצמו כך לפי גורמים ברצועה. במשרד הבריאות הפלסטיני עידכנו כי 4 תושבים נהרגו

בדרך להסלמה בדרום? רגע לפני ראש השנה והחגים מתפרעים עזתים על גדר המערכת בצפון רצועת עזה נפצעו אחר הצהריים ממטען חבלה שהשליכו לעבר הגדר, והתפוצץ עליהם.

כוחות צה"ל פעלו ממול כדי לוודא שאין חצייה של הגדר. במקום הפגינו כ-100 עזתים. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי ארבעה בני אדם נהרגו.

לפי דיווח ב- ynet, "הרקע לחידוש המהומות בתקופה האחרונה הוא החלטה של "הרשות הלאומית העליונה של צעדות השיבה ושבירת המצור", הפועלת מטעם חמאס, לחזור להפגנות המחאה בגדר המערכת. כדי לעודד צעירים להשתתף בהפרות הסדר, שבהן לא אחת הם נפצעים פציעות חמורות, קושרת הרשות בין פיתוח חמשת מחנות הפליטים במזרח רצועת עזה לבין המהומות – דרך מסרים כמו "חזרה לאדמות שנגזלו". בין השאר, הרשות גם דאגה לסלול כבישים למחנות וליישר את אדמותיהם. המסר שעובר בדרך עקיפה: נפתח ונבנה, ובתמורה צאו להפגין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך