סוף לרעש!

מתוך הדוח של המשרד להגנת הסביבה: בתוך אשדוד -אזורי המגורים לא נמצאו חריגות בזיהום האוויר

ראש העיר ד"ר לסרי: "האוויר באזור המגורים באשדוד תקין, אך לצד זאת נמשיך במאבק שלנו להפחתת הזיהום מאזור התעשייה הצפוני כפי שפעלנו בשנים האחרונות.

מדוח המשרד להגנת הסביבה לשנת 2022, שמצביע כי בתחנות ניטור האוויר בכל מרחב אשדוד לא נמדדו חריגות מערכי הסביבה. בשורות טובות גם מאזור התעשייה הצפוני: ירידה של 13 אחוז בפליטת חומרים החשודים או מוכרים כמסרטנים

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "האוויר באזור המגורים באשדוד תקין, אך לצד זאת נמשיך במאבק שלנו להפחתת הזיהום מאזור התעשייה הצפוני כפי שפעלנו בשנים האחרונות.

בריאותם של תושבי אשדוד חשובה לנו והנתונים המצביעים על איכות האוויר בתוך העיר מצוינים.

לא ניתן לשום גורם מזהם להמשיך בפעולותיו, ונפעל מול כל הגורמים הרלוונטיים כדי לסלק מפגעים ולשפר את איכות האוויר גם באזורי התעשייה לטובת העובדים בהם".

הנתונים מצטרפים לדוחות קודמים שפורסמו השנה והצביעו על כך שאשדוד אינה נמנית עם הערים שבהם יש עלייה בחולי האסתמה, ומאשררים את עמדת העירייה הפועלת כל העת לשיפור איכות הסביבה והאוויר ברחבי העיר.

(הכתבה שהתפרסמה בידיעות אחרונות ב-3.5 ! אשדוד לא ברשימה)

על פי הדוח של המשרד בראשות השרה עידית סילמן, תחנות הניטור באזורי המגורים באשדוד הצביעו על מדדים תקינים והיעדר חריגות מערכי הסביבה המותרים ב-2022. עוד צוין בדוח, כי באזור התעשייה הצפוני, שבו נרשמה חריגה גם בדוח הקודם, חל שיפור לעומת השנים 2020-2021 הודות להפחתה בזיהום מצד מפעלי אדמה אגן ויהודה פלדות. כמו כן, צוין בדוח כי מפעל הקורנס ממשיך לפלוט עופרת ובנזן אך הוא אינו חורג מערכי הפליטה המוכרים.

עוד צוין בדוח לשנת 2022, כי באזורי התעשייה שבצפונה של אשדוד פועלים 12 מדווחי מפל"ס תעשייתיים, ובאזורים אלה חלו הפחתות בפליטות מזהמים לאוויר בשיעור של 23% עד 98% משנת 2012. נרשמה עלייה של 15 אחוז בתחמוצת חנקן בשל גידול בהיקף פעילות תחנת הכוח אשכול – שאת פעילותה מבקשת העירייה לצמצם, ואף פעלה בנושא מול משרד הגנ"ס בעקבות בקשת תחנת הכוח להרחיב את פעילותה על אף היותה פועלת בטכנולוגיה ישנה ומזהמת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך