מה עשה סגן ראש העיר בפארק למחזור וחינוך סביבתי דודאים בנגב

סגר"ע חרדים מהדרום בסיור מיוחד באתר הפסולת דודאים: ״חובה לשמור על הסביבה״

הנציגים המוניציפאליים הבכירים של הציבור החרדי בערי הדרום סיירו בפארק למחזור וחינוך סביבתי דודאים בנגב, נחשפו לנתוני האשפה והמחזור המדאיגים, והדגישו כי יעזרו ככל הניתן להטמיע בציבור את חשיבות המחזור ורכישת המוצרים מבלי לייצר פסולת מיותרת.

בסיור בפארק המחזור השתתפו סגן ראש העיר אשדוד הרב יחיאל וינגרטן, סגן ומ"מ ראש העיר אופקים והממונה על אגף איכות הסביבה בעירייה הרב שלמה עזרן, סגן ומ"מ רה"ע נתיבות הרב יעקב מעלימי, סגן ראש העיר באר שבע והממונה על אגף איכות הסביבה בעירייה הרב שמעון טובול, סגן ראש העיר קריית מלאכי והממונה על אגף איכות הסביבה בעירייה הרב צלי מזרחי וכן חבר מועצת עיריית קריית גת והממונה על איכות הסביבה והרב זלמן הכט.

מנכ״ל פארק המחזור דודאים ניר בר דוד, שקיבל את פני המשלחת המכובדת הציג בפני הנציגים הבכירים כיצד מטופלת הפסולת של מיליון תושבי הדרום, ממוינת ומועברת למחזור. מפעל המיון שהוקם בדודאים מוריד את שיעור הפסולת שמוטמנת בקרקע ומגדיל את שיעורי המחזור. הזבל המופרד מועבר למפעלים ליצירת מוצרים חדשים. בר דוד הודה לנציגים על ביקורם במקום והמאמץ של הנציגים והציבור לשמור על הסביבה.

בסיור הדגישו הנציגים את החשיבות ההלכתית לשמור על העולם שברא עבורנו הקדוש ברוך הוא. כפי שאומר המדרש הידוע בקהלת רבה: ״ראה מעשי כמה נאים ומשבחים הם, וכל מה שבראתי – בשבילך בראתי . תן דעתך שלא תקלקל ותחריב עולמי, שאם תקלקל אין מי שיתקן אחריך״.

לכל אחד מאיתנו יש היכולת לשמור על עולמנו. ״חובה לשמור על הסביבה ולמחזר״, אמרו הנציגים במפגש, ״חשוב גם שכל משפחה תקנה מה שהיא צריכה, במחשבה תחילה, בלי בזבוז מיותר״.

מנכ״ל דודאים שיתף את הנציגים בכמה דגשים חשובים לציבור: ״כדי לאפשר את הפרדת הפסולת והעברתה למחזור חשוב להפריד זכוכית משאר האשפה ולמחזרה. כמו כן, אנו מבקשים שלא לזרוק ולקשור פסולת רטובה בשקיות קטנות (שקיות סופר) שכן לא ניתן לפרקן בתהליך מיון האשפה. הציבור מתבקש לזרוק ישירות בשקיות זבל או להשליך את השקיות הקטנות לפחים הירוקים כשהן לא קשורות״.

צילום: דודאים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך